En osaa mitään.
En osaa oikeasti yhtään mitään. En osaa keskustella, väitellä, perustella mielipiteitäni, argumenttini ovat lapsellisia, en osaa piirtää tai soittaa mitään, en osaa edes englantia, matikka on kamalan hankalaa, ruokaa en osaa tehdä ollenkaan, enkä osaa edes puhua selkeästi. Minä en ole lahjakas missään. Onko tällaisesta ihmisestä mitään hyötyä yhteiskunnalle? Pitäisikö minun vain lähteä täältä? En ole koskaan edes seurustellut.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Tyttö, 15 vuotta.
Noh, oot niin nuori ettei kannata seurusteluista murehtia vielä. Koita sinnitellä, kyllä kaikki vielä järjestyy. Itse menen huomenna helluntaiseurakuntaan ehtoolliselle, tule sinäkin, jos kaipaat seuraa.
Hävettää edes olla olemassa, olen varmaan juuri niitä isänmaan toivoja, joista ei tule koskaan mitään. :(
Ap
Ei ole edes ketään kelle valittaa kun ei ole ollut yhtään ystävää koko elämän aikana.
Ap
Jos susta aistii sen negatiivisuuden ja ''tyhmyyden'' niin et varmaan oo kovin houkuttelevaa seuraa kenellekään...?
Suuntaudu hoitoalalle, siellä olet joka tapauksessa vähintään normaalilahjainen.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla. Olisinpa vähän älykkäämpi 😖
Ap
Masennus saa ihmisen näkemään asiat enemmän negatiivisessa valossa, kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Elä turhaan murehdi kaikkea, koita keksiä jotain kivaa tekemistä.
En voi mennä amikseen, ei taidoillani pääse sinne. Eli hoitoala ei onnistu.
Ap
En usko olevani masentunut, olen muuten ihan tyytyväinen ja iloinen. En vain osaa mitään eikä ole ystäviä.
Ap
Sinun täytyy nyt vain löytää jokin asia, joka kiinnostaa ja jossa lähdet kehittämään itseäsi. Se voi olla mitä tahansa. Joku kouluaine, tanssiminen, ohjelmointi... Tuossa iässä pystyt aloittamaan vielä mitä hyvänsä. Se että kuvittelet ettet pärjäisi noissa on vain omaa kuvitelmaasi. Jos jaksat sinnikkäästi kehittää itseäsi, niin muut ongelmat ratkeavat vuosien varrella siinä sivussa, tulet päätymään innostaviin projekteihin, viettämään hauskaa opiskelijaelämää, löytämään samanhenkisiä kavereita ja vaikka mitä - uskalla unelmoida ja sen jälkeen tavoitella unelmiasi! Sinnikkäästi, vaivaa nähden. Ja yritä olla välittämättä muusta maaillmasta. Kyllä sinä siitäkin pääset vielä nauttimaan.
Ohjelmointi oli hankalaa, oli valinnaisena mulla. Harrastin tanssia, mutta olin niin kankea ja kömpelö, etten halunnut jatkaa. Koulussa en pärjää oikein missään aineessa. :(
Eikä minua oikein kiinnostakaan mikään, koska tuntuu etten ymmärrä edes yksinkertaisimpia asioita. Puhua en osaa kunnolla, mulla on ärrävika joten puheestani ei saa edes selvää. :(
Ap
Entä jos sulla onkin vaikka lukihäiriö tai ongelmia hahmottamisen kanssa?
Ei mulla ole ainakaan lukihäiriötä, se on testattu useampaan kertaan. Hahmottamisesta en sitten tiedä. Tunnen oloni vain typeräksi. Ehkä olen sellainen heikkolahjainen sitten. :(
Ap
Tsemppiä, jokainen on jossakin hyvä :)
Käyttäydy hyvin, ole lämmin henkinen, hyvä kuuntelija, iloinen ja tee työsi sekä koulutehtävät hyvin.
Eikä minulla ole koskaan ollut ystäviä, ei yhtään. Eikä kavereita. :( Alkaa tuntua elämä aika kurjalta.
Ap