Beetasalpaajat ja täydellinen seksuaalinen haluttomuus
Onko muille tullut haluttomuutta sivuvaikutuksena? Olen syönyt useita beetasalpaajia rytmihäiriöongelmieni vuoksi. Joka ikinen kerta tulee totaalinen haluttomuus sivuvaikutuksena. Ei kiinnosta siis yhtään, paikat ihan puuduksissa ja palelee hirveästi. Ei kauhean mukavaa pitkässä parisuhteessa, jossa muuten on normaalisti seksiä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ollenkaan... Mutta beetasalpaaja rauhoittaa minua jotenkin yleisesti, niin etten viitsi hermostua/ahdistua/suuttua pikkuasioista. Ehkä tuo vaikutus ulottuu sinulla myös seksuaalisuuden alueelle ja koet haluttomuutena, kun sydän ei enää tykytä eikä ole perhosia vatsassa samalla tavalla kuin ennen?
Jännä kun minulla taas ei vaikuta hermostuksiin ja ahdistuksiin ollenkaan. Sydän ei tykytä, mutta ärsyynnyn ja suutun kyllä sellaisista asioista ihan yhtälailla mistä muutenkin suuttuisin. Minulla tulee siis ihan konkreettista tunnottomuutta, samanlaista kuin e-pillereistä sain joskus. Seksi ei siis tunnu yhtikäs miltään. Ja kokoajan palelee, väsyttää, mikään ei kiinnosta. Ap
Ompa outoa. Ssri ääkeden oireilta tuntuis ennemminkin.
Käytin vertoja aiemmin, nyt ei tartte. Ei hwikentänyt mitään, mutta piti vähän lämmitellä että sai pumpun vauhtiin. Esimerkiksi oli vaikea lähteä lepopjössilta juoksemaan - jalat ei pysynyt mukana. Pikku lämmittelyn jälkeen kyllä
No ei kyllä ollenkaan... Mutta beetasalpaaja rauhoittaa minua jotenkin yleisesti, niin etten viitsi hermostua/ahdistua/suuttua pikkuasioista. Ehkä tuo vaikutus ulottuu sinulla myös seksuaalisuuden alueelle ja koet haluttomuutena, kun sydän ei enää tykytä eikä ole perhosia vatsassa samalla tavalla kuin ennen?