"Viikonloppulapselle" lauantai-illaksi hoitaja – miehen exän kilarit...
Raflaavasta nimityksestä huolimatta siis meille tosi toivottu viikonloppukyläilijä, mieheni 7-vuotias tytär, joutuu huomenna jäämään ystäväni opettajaksi opiskelevan tyttären hoitoon meille kotiin illaksi ja yöksi. Lähdemme mieheni kanssa häihin, joihin lapsia ei ole kutsuttu ja viikonloppujen vaihtokaan ei lapsen äidin aikatauluihin sopinut. No nyt ei sitten kuulemma sovi sekään, että lapselle on sovittu hänelle tuttu ja mieluinen aikuinen hoitajaksi alkuillaksi ja yöksi. Tämä järjestely selvisi lapsen äidille eilen ja nyt on anoppiani myöten sitten alkanut tulla painostusta siitä, että kotiin pitää jäädä, kun muuten lapsen äiti ottaa kokonaan yksinhuoltajuuden. Ihan niinkuin se niin menisi, mutta anopilla on nyt suuri huoli tästä ja exä lisää vettä myllyyn.
Mä en kestä miten niin ihana lapsi voikaan olla peräisin tuollaisesta äidistä...
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat kauniit lapsesta ja olet varmasti mukava ihminen. MUTTA, tottakai lapsen äidille kuuluu se kuka lasta päivän ja jopa yön yli hoitaa!
Miten joku voi sanoa ettei kuuluisi?
Äitihän on siinä uskossa että isä ja sinä hoidattaa häntä, ei vieras henkilö.
Kerrot että lapsi tuntee hoitajan, okei, silti yön yli hoito on aika pitkä aika.
En itse äitinä tykkäisi yhtään jos tälläinen sopimus tehtäisiin selkäni takana ja saisin päivää aiemmin tietää. Enkä taatusti antaisi lastani vieraan ihmisen hoitoon yön yli.
Hetkinen! Isä päättää lapsen hoidosta, kun lapsi on isällään. Piste. Ei isäkään voi määräillä etänä äidin luokse hoitojärjestelyitä. Jos isä vaarantaa lapsen, niin sitten pitää ottaa sossuun yhteyttä.
On se kumma, kun nämä mammat ei meinaa millään tajuta, että asia ei kuulu heille. Ei kuulu.
Lähiäitinä en ymmärrä ap:n kertomaa suhtautumista.
Sen ymmärtäisin, jos isä ja ap eivät haluaisi viettää aikaa lapsen kanssa, vaan jatkuvasti olisivat lykkäämässä hoitajalle tai mummolle tai vastaavaa (äitinä sitten mieluummin olisin lapsen kanssa itse, jos hän toisaalla olisi taakka), mutta olemme myös exäni kanssa olleet tilanteessa, että ex on pyytänyt viikonloppujen vaihtoa, joka ei ole käynyt itselleni (mullakin oli sovittua menoa jo), joten ex järjesti lapselle hoitajan (joskin siskonsa). Olin tyytyväinen ratkaisuun, miksi en olisi ollut?
Ap, minunkin exälläni on tuollainen mukavankuuloinen uusi avopuoliso. Sinäkin vaikutat kivalta äitipuolelta. Vaikka lapsen äiti ei osaisikaan sitä arvostaa (tästä en toki tiedä), niin ainakin lapsi osaa :)
He hee siinähän uusioperheet säädätte:)
Äitinä olisin aitten mieluummin pitänyt lapsen kotona, syyhän miksi hän on ylipäätään pois kotoa, on nähdäkdeen isäänsä. Jos se ei onnistu, niin mitä ihmettä hän sitten pois kotoa tekee. Vai eikö teille sopinut, että olisi yksi isäviikonloppu jäänyt väliin kokonaan?
Sinuna en kyllä toisia alkaisi tomppeleiksi nimittelemään, kun oma luetunymmärryksesi on noin huonolla tolalla. Äidillehän on tästä menosta kerrottu jo kaksi kuukautta sitten ja hänelle on tarjottu isäviikonlopun vaihtoa juurikin siksi, että lapselle ei tarvitsisi hommata hoitajaa. Äiti ihan itse päätti olla suostumatta isäviikonlopun vaihtamiseen, joten ei hänelle mitenkään voi yllätyksenä tulla se, että isä on joutunut hankkimaan ulkopuolisen hoitajan lapselle. Lisäksi ap kertoi, että he tulevat yöllä kotiin eikä hoitajakaan ole mikään random-tyyppi.
Ihan turhaan se äiti tässä kiukuttelee, kun ei ole ollut halukas itsekään omaa lastaan tänä viikonloppuna hoitamaan.