Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa äidin imettämään bussissa?

Vierailija
03.02.2017 |

Kyllä hävetti nuoren äidin puolesta, kun alkoi bussissa imettämään. Ei imetyksen kanssa voi olla niin hätä, että bussissa pitää alkaa imettämään. Itsekin omaa lastani imetin, mutta pääasiassa kotona ja leikkipuistossa joskus, silloinkin menin vähän syrjään. Ei imetyksestä tarvitsisi tuollaista numeroa tehdä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä jos muut naisetkin vaivautui bussissa. Ainakaan sellaset joilla itsellä lapsia. Näkyyhän ne tissit uimahallin saunassakin tm. Jotkut voi nähdä niitä työkseenkin mut sitkö olis bussissa että voi kauheaa!? :D

Vierailija
42/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan ennen bussissa imetetty, varmaankin nykynuorison keino esitellä itseään tämäkin.

Ilmankos edellinen sukupolvi täynnä nasseja. Huonojen äitien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään äitiä ei takuulla kiinnosta itsensä esittely, kun on pieni vauva siinä rinnalla. Aivan sekopäistä juttua tuollanen.

Vierailija
44/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hävetti nuoren äidin puolesta, kun alkoi bussissa imettämään. Ei imetyksen kanssa voi olla niin hätä, että bussissa pitää alkaa imettämään. Itsekin omaa lastani imetin, mutta pääasiassa kotona ja leikkipuistossa joskus, silloinkin menin vähän syrjään. Ei imetyksestä tarvitsisi tuollaista numeroa tehdä.

Miksi sinä sitten teet?

Minun mielestäni bussissa istuessa olisi verrattomasti helpompi imettää kuin kadulla kävellessä, tai vaikka kylmällä bussipysäkillä.

Eikö nykyimettäjät enää peitä rintaansa imettäessään vaan rätkäisevät paljaat tissit tiskiin vaikka ravintolassa? Vaikka toisaalta, onko se yhtään epäsiveellisempää kuin läpinäkyvissä vaatteissa törröttävät nännit?

Vierailija
45/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että jos olisit bussimatkan kuunnellut meidän koliikkivauvan huutoa niin olisit jo itse ehdottanut että rauhottusko se tissille.

Vierailija
46/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A.p hyvä.. Sinähän siitä numeron teet, ei yksikään toinen. Varsinkaan vauva äiteineen.

Vierailija
47/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä teet imetyksestä numeron, ei näkemäsi äiti. 

Syitä voi olla vaikka kuinka monta: esim. suunniteltu aikataulu mennyt jostakin syystä sekaisin ja on pakko ruokkia lapsi kesken kotimatkan. Tuskin kukaan mielellään ja ehdoin tahdoin imettää lastaan noin julkisella paikalla. 

Sinustakin saisi palstalle otsikon: "Miten äidillä voi olla niin huono mielikuvitus ja olematon empatian kyky, että hän lähtee paheksumaan Vauvapalstalle bussissa näkemäänsä imetystä?" 

Vierailija
48/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän imetän tasan tarkkaan siinä paikassa missä lapsella sattuu nälkä tulemaan!!! Olkoon sittten vaikka perkele kirkossa!!! Ja asiasta mielensä pahoittajat saavat suksia vi....uun!!!!

Tyypillistä hurmosmammailua! Tarviiko sitä lasta raahata joka ikiseen paikkaan jossa sille saattaa tulla nälkä ja jossa saa vähän huomiota esittelemällä suonitissiä kaikille, käyttämällä lasta pelkkänä tekosyynä siihen?

Ulkomailla osataan sentään pumpata pulloon lasta varten, eikä lähdetä esittelemään ja haistattamaan intiimejä ruumiinosia kaikille.

Vierailija
49/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun äiti ei ole koskaan imettänyt minua :) Iljettää näin aikuisena ajatuskin siitä että suussani olisi ollut maitoa tuottava hikirauhanen pienenä. Itse en hanki lapsia sen takia koska haluan pitää rintani kiinteinä ja nännini neitseellisen pieninä ja vaaleanpunaisina.

Vierailija
50/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetän juurikin siellä, missä cauvsn on nälkä. Nyt kun on jo vähän isompi (10kk) niin voin tarjota jo maissinaksuja ja pilttiä yms jos on oikeasti nälkä. Mutta välillä lapsella on vain niin tissin tarve, että annan tissiä.

Lapsentahtinen imetys. Tarkoittaen: lapsi saa tissiä juurikin silloin kun haluaa. (Tietenkin että menee edes pois kassajonosta ja etsii tuolin) Itse olen imettänyt bussissa, junassa, kaupassa, kirkossa(menin kyllä eteiseen), seurakuntatalolla ja kaikkialla, jossa lapsi on sitä tarvinnut. Tuollaiset juntit eivät imetystäni lopeta :)

Ja vastaus kysymykseesi: Lapsi sai äidin imettämään bussissa

Vierailija
51/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minun äiti ei ole koskaan imettänyt minua :) Iljettää näin aikuisena ajatuskin siitä että suussani olisi ollut maitoa tuottava hikirauhanen pienenä. Itse en hanki lapsia sen takia koska haluan pitää rintani kiinteinä ja nännini neitseellisen pieninä ja vaaleanpunaisina.

Hyvä homma, pidä tuo päätös. Ei susta äidiksi olisikaan.

Vierailija
52/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muahhahaa... Kuulepas, tyttönen. Jos ei vauva, niin vuodet kyllä hoitaa noi sunkin pienet ja kiinteäs vähän toiselle mallille. Mutta kaikin mokomin, nauti niin kauan kuin ehdit...

Vierailija
53/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja lukiessa tuli mielikuva, että imettävä äiti jotenkin haluaisi esitellä rintojaan imettäessä. Itse ainakin pyrin hoitamaan julkisella paikalla imetykset niin huomaamattomasti kuin mahdollista (niitä ei ollut paljoa, lähinnä neuvolassa ja parkkihallissa omassa autossa). Niin myöskin suurin osa näkemistäni imettäjistä on tehnyt. Ketjussa mainitulla "tissit surutta täysin esiin bussissa" -imettäjällä ja vastaavilla on kyllä mielestäni harkintakyky pettänyt, imetykseen kun voi hoitaa huomaamattomastikin. Mutta turha leimata kaikki imettäjät samalla paljastelijaleimalla. Suurin osa kuitenkin haluaa vain ruokkia lapsensa nälän yllättäessä. Ja mahdollisimman vähällä huomiolla.

Vierailija
54/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen on selvästi kade suuremmille rinnoille. Siitähän tämä kitinä johtuu :) Kokevat että rinnat on tehty vain miellyttämään miestä. Vieraantuneet luonnosta, raukka parat.

Vierailija
55/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentteja lukiessa tuli mielikuva, että imettävä äiti jotenkin haluaisi esitellä rintojaan imettäessä. Itse ainakin pyrin hoitamaan julkisella paikalla imetykset niin huomaamattomasti kuin mahdollista (niitä ei ollut paljoa, lähinnä neuvolassa ja parkkihallissa omassa autossa). Niin myöskin suurin osa näkemistäni imettäjistä on tehnyt. Ketjussa mainitulla "tissit surutta täysin esiin bussissa" -imettäjällä ja vastaavilla on kyllä mielestäni harkintakyky pettänyt, imetykseen kun voi hoitaa huomaamattomastikin. Mutta turha leimata kaikki imettäjät samalla paljastelijaleimalla. Suurin osa kuitenkin haluaa vain ruokkia lapsensa nälän yllättäessä. Ja mahdollisimman vähällä huomiolla.

No just näin. Itse olen imettänyt kolme lasta, ja ainoan kerran kun asia herätti huomiota oli kun joku viisikymppinen nainen alkoi kahvilassa tönimään naapuripöytien ihmisiä ja päivittelemään kovaan ääneen kuinka joku (siis minä hänen mielestään) kehtaa tulla esittelemään itseään julkisesti. Istuin kahvilan nurkassa, puolittain vaunujen takana vauva (ja rinta) liinan peittäminä. Kukaan ei olisi huomannut mitään ilman kyseisen muijan kalkatusta, ja silloinkin ihmisiä näytti häiritsevän enemmän ko. henkilön käytös.

Muutenkin muistan ehkä kahdesti nähneeni näitä tissi esillä imettäjiä, jotka aina muistetaan mainita. He ovat kokemukseni mukaan hyvin pieni marginaalivähemmistö, joten turha leimata kaikki imettävät äidit sen mukaan.

Vierailija
56/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen imettänyt bussissa, kahvilassa, hesessä yms. Koska pakko jos lapsi huutaa. Mutta olen kyllä sideharsoa aina kantanut mukana että ei kukaan pahoita mieltään (vaikka siitä mitään ei olisi näkynyt edes). Mutta harsonkin kera sain joskus Hesessä asiakkaalta huudot..nurkkapöytään.

Onneksi ei enää tarvi miettiä, sääliksi käy kun kiihtyy vaan ihmisten "dissaaminen" teiniä lainatakseni.

Vierailija
57/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elän mieluummin mieheni mieliksi, kuin lasten kautta. Onneksi löysin täydellisen velamiehen joka ei voi sietää pentuja.

Vierailija
58/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen on selvästi kade suuremmille rinnoille. Siitähän tämä kitinä johtuu :) Kokevat että rinnat on tehty vain miellyttämään miestä. Vieraantuneet luonnosta, raukka parat.

Anteeksi nyt vaan mutta mitä kadehtimista roikkuvissa, suonekkaissa, lautasnännisissä maitoa tihkuvissa rinnoissa on, joissa on vielä mottipäinen vauva kiinni???

Vierailija
59/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elän mieluummin mieheni mieliksi, kuin lasten kautta. Onneksi löysin täydellisen velamiehen joka ei voi sietää pentuja.

Ihan miten vaan. Itse asiassa, päätöksesi olla lisääntymättä on suuri palvelus sille potentiaaliselle jälkikasvullesi. Sun takia toivoisi tietenkin, että miehesikään ei muuta mieltään siinä vaiheessa, kun sun osaltasi juna on jo mennyt.

Vierailija
60/62 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas sama juttu.. Huokaus.

Joo, imetetään ihan missä halutaan. Kävele, jos et kestä.

Ei niitä lolloja tarvitse aina joka paikassa olla esittelemässä.

Mä sain käsityksen että se imetti. Kai synnytyskin on römpsän esittelyä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä