Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkit juhlien järjestämiseen

Anna
03.02.2017 |

Parit juhlat on järjestetty aiemmin, mutta aina kaikki tuntuu olevan häsellystä ja on vaikea mahduttaa kaikkia vieraita mukavasti. Samoin Olen itse yrittänyt hoitaa kaiken ja lopulta ei ole suuremmin aikaa jutella vieraille vaan kaikki aika menee kahvia keitellen ja siivoten. Antakaa siis kaikki parhaat juhlavinkit uusavuttomalle :-D

Meille on siis tulossa lapsen juhliin noin 10 sukulaista ja saman verran kavereita. Miten järjestätte käytännössä tälläiset juhlat? Kutsutteko kaikki samaan aikaan vai ripoteltuna yhden tai useamman päivän ajaksi? Onko teillä tapana laittaa seisova pöytä vai kokoatteko kaikki saman kahvipöydän ääreen? Miten tarjottavat, leivotteko kaikki edellisenä päivänä vai leivotteko jotain ennakkoon esim pakkaseen? Onko teill joku kyökkipiikana keittämässä kahvia vai hoidatteko kaikki itse?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset ja kaverit tottakai synttäreille eri aikaan, vaikka jopa ihan eri päivänä. Jos olet arkisin töissä, niin ajoita siivous ja leivonta pitkin viikkoa ja lauantaina sitten loput. Sukulaiset kahvittelemaan sunnuntaina (aamulla loppusiivous esim eteinen ja vessa ja kakun koristelu yms) ja kaverisynttärit maanantaina iltapäivällä ruoka-ajan jälkeen. Näin selviät samalla siivoamisella, samoilla leipomisilla (ehkä tarvinnet toisen kakun) ja vieraita ei kuitenkaan kerralla ole räjähtämispisteeseen asti.

Pidä tarjottavien määrä pienenä. Esimerkiksi pullaa voi tehdä pakastimeen valmiiksi, kakkupohjan myös. Kuivakakku (=kahvikakku) säilyy päiviä jääkaapissa ja maku yleensä vain paranee vanhetessaan. Kääretortut ja juustokakut ovat nopeita ja helppoja tehdä. Suolaiset pasteijat, muffinsit ja piirakat selviävät myös hyvin pakastamisesta. Muutamaa sorttia kaupan keksejä ja kaverisynttäreille sipsiä, karkkia ja limsaa?

Jos vieraat mahtuvat saman pöydän ääreen istumaan, niin ilmanmuuta katan astiat ja tarjottavat valmiiksi jo ennen vieraiden tuloa. Toki täytekakku yms täytyy laittaa vasta kun kahvikin on jo kaadettuna. Kahvia voi keitellä etukäteen termoskannuun, niin vieraat voivat siitä kaataa itselleen halutessaan lisää. Eihän se niin fiiniä ole kuin tarjoilu suoraan kuppiin mutta tarviikos sitä aina hienostellakaan? Jos vieraat eivät tule mahtumaan ruokapöydän ääreen, niin siihen voi kattaa osalle paikan (vanhimmat vieraat ehkä suosivat pöydän ääressä kahvittelua) ja osa sitten juo vaikka olkkarin sohvalla. Tarkistat vain, että lautasille ja kupeille riittää olkkarissakin laskutilaa. Lapsisynttäreillä lapset tottakai samaan tilaan.

Oman lapsen ristiäisiä lukuunottamatta kaikki juhlat on hoidettu leipomisia myöten itse. Tykkään leipoa, joten se ei ole ongelma. Voit lapsellesi sanoa, että jos hän haluaa synttärijuhlat, niin saa myös auttaa niiden valmistelussa, siivoamisessa ja leipomisessa. Kymmenenvuotiaan pitäisi jo ainakin osata siivota ja tuon ikäiseltä voi jo jotain odottaakin, ettei vain kädet ruvella koko ajan ole itse passaamassa.

Vierailija
2/2 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä