Miten ottaa asia puheeksi?
Pieneen, mutta mieltä painavaan ongelmaan kaipaisin apua. Lopetimme mieheni kanssa tupakoinnin kun odotin keskimmäistä lastamme. (Moralisoijille tiedoksi, että olin kyllä esikoisenkin raskaus- ja imetysajan tupakoimatta, aloitin sitten tyhmänä uudestaan.) Nyt odotan kolmatta lastamme. Mieheni on neljän vuoden jälkeen aloittanut tupakoinnin salaa uudestaan ja yrittää kaikin keinoin peitellä sitä minulta. Kuitenkin entisenä nikotinistina ja raskauden tarkalla nenällä olen asiasta jo täysin varma. Pahimmalta tuntuu kun en saa enää pusuja kotiin tullessa, kun mies varmasti pelkää että haistan jotain.
Haluaisin miestäni loukkaamatta ottaa asian puheeksi, vaan en oikein keksi miten. En halua moralisoida enkä syyllistää, uskon että hänellä on asiasta itselläänkin paha mieli, muuten hän ei sitä minultakaan peittelisi. Synnytän hetkenä minä hyvänsä ja pelkään saavani hepulin jos hän tulee tupakanhajuisena mukaan synnytykseen, kun voin muutenkin jo pahoin. Siksi toivoisin että voisin ottaa asian puheeksi pikaisesti jotta meillä kaikilla olisi helpompi olla.
Kommentit (3)
ei kulta sun tarvi salata multa sitä jos sä poltat jne.. siitä se keskustelu sit alkaa
Eikös nyt oman miehen kanssa sitäisi pystyä puhumaan kaikki maailman asiat halki?
No, miten olisi jos kysyisit vaan että olisikos sulla ukkokulta jotain kerrottavaa mulle?