Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKERTTUJEN PERJANTAI :) :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyti-78:

Ja miten sinne pinoon ilmoittaudutaan?Vielä tuli mieleeni, että onko joku käynyt ylimääräisessä ultrassa tai ajatellut mennä? Olisi kiva vielä käydä katsomassa, että miltä se tyyppi näyttää tällä hetkellä ja samalla voisi sitä kokoa arvioida. Mutta pitääkö sitten mennä yksityiselle vai tekisikö esim Jorvi tällaisen?Kun mä en ole varma tuosta neuvola lääkäristä, eli osaako se ihan hommansa. Viimeksi pari viikkoa sitten kävin lääkärin tutkittavana, niin ensinnäkin se ei löytänyt kuin kaikuäänet sydämmenlyönneistä ja ei edes sitten yrittänyt (outoa?) ja sitten kun teki sisätutkimuksen, niin sattui aika paljon. Onko muilla sattunut?

Pinoon ilmottaudutaan niin että laitat siihen pinon loppuu kysytyt tiedot. (vastaa painikkeella pääset vastaan)

Mä en muista kuinka monta kertaa olen käynyt ultrassa. Olen ollut yksityisellä klinikalla hoidossa alkuraskauden tiiviisti. Eli noin 2.5 viikon välein ja ne on ultrannut joka kerta. Viikolla 19 olin sielä kunnan maksamassa. (oli vaan aika asiantuntematon ultraaja aravauskeskuksessa). Eli se oli yhtä tyhjän kanssa. Sitten olen ollut sairaalassa synnärillä kipujen takia niin ne ultraa sielä kans automaattisesti. Sieltä sain lähetteen eiliseen ultraan äippäpolille. Loppuraskauden aikana ei ole tiedossa ultraa. En tiedä menenkö vai en. Toisaalta vois mennä yksityiselle jos haluis tietää sukupuolen. (me haluttais tietää,mutta toisaalta voihan sitä odottaakin siihen synnytykseen)Siihen en osaa vastata saatko Jorvin sairaalasta ultraa! Meillä ei ainkaan vcs:ssä saa jos ei ole mitään syytä.

Meillä on ainakin neuvolassa ne lääkärit yleislääkäreitä. Ne ei hirveästi osaa mihinkään erikoiskyssäreihin vastata. Osaavat katsoa kyllä kohdunsuun,että onko se kiinni tai ei mutta siihen se melki jääkin. En mäkään luota oikein niihin,jos mua epäilyttää niin soitan sinne yksityis klinikalle ja kysyn sieltä neuvoa. Sielä se lääkäri on ainakin asiansa osaava.

En tiä oliko mitään apua vastauksista mutta laitoin nyt kuiteski.

Lilli81 29+0

Vierailija
22/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyti-78:

Jossain vaiheessa joku kyseli uusia galluppeja, niin voisin aloittaa tässä yhden:

Eli millaista urheilumuotoa olette vielä harrastaneet näin jo yli puolenvälin raskautta? Sali, uiminen ym...

G:Mä en saa urheilla ollenkaan lääkärin määräyksestä. Mutta jos olo salliin voin käydä pienen kävelylenkin rauhallisesti kävellen. (Pienilenkki on sitten tyyliin vien roskat ja sitten raahaudun takas rappuset ylös 2. kerrokseen.)Mutta jos voisin urheilla niin varmaankin lenkkeilisin kaupunkiin ja takaisin noin 3.5km/sivu.

Olen vannonut,että heti kun pystyn alan lenkkeileen vauvan kanssa päivittäin. Ja aion saada kadottamani lihakset takaisin. Olen niin kyllästynyt kotona makaamiseen.

L81 taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kaunis ilma ulkona että tekisi mieli lenkkeillä ja täältä sisältäkin löytyisi tekemistä vaikka kuinka paljon. En vain oikein uskalla touhottaa kun on ollu noita supistuksia niin paljon. Ei ne oo kivuliaita, mutta niitä saattaa tulla jatkuvasti peräkkäin ja ne ovat pitkäkestoisia. Ne tuntuu kuitenkin jollain lailla epämiellyttäviltä. Neuvolasta sain ohjeet levätä ja näin opiskelijana se onneksi hoituu helposti. Maanantaina pitää käydä antamassa pissanäyte, vaikka ei kyl oo yhtään sellainen olo et olis siellä suunnalla tulehdusta. En minäkään ajatellut raskauden olevan tälläistä kuin nämä viime viikot...

Neuvolalääkärin sairastuttua aikaa siirrettiin reilusti eteenpäin kun täällä on lääkäripula. Uusi aika on ens viikolla, silloin onkin kulunut vasta 6 viikkoa edellisestä käynnistä... Ei siis hajuakaan omasta painonmuutoksesta (emme omista vaakaa...) tai vauvan kasvusta. Odotan kyllä hirmuisesti tuota käyntiä!

Täällä ei ole hikoteltu! Olisi kyllä mukava tuntea vauvan hikka! Joku kyseli myös viiltävistä kivuista. Mulla sellaisia on ollut aivan alkuraskaudesta lähtien eri puolilla mahaa, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Alussa ne todettiin suolistoperäisiksi, mutta nämä viime aikaiset liittyvät kyllä varmasti kohtuun tai emättimeen. Oon myös ymmärtänyt että ne kuuluu asiaan enkä ole huolissani.

Kohta pitäisi lähteä maalle moikkaamaan mun vanhempia. Toivottavasti automatkailu ja istuminen sujuu supistuksista huolimatta. Mies joutuu kyllä ajamaan reilun 300 kilometrin matkan työpäivän päätteeksi. Mun täytynee keskittyä pitämään se hereillä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Riinuska rv 27+0

Vierailija
24/24 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä perjantai iltaa aloitellaan. Eilen tosiaan tuli sitten tehtyä noita hankintoja oikein urakalla ja saatiin se äippäpakkauskin haettua sieltä postista. Oli vuoden 05 mallinen. Kovasti ne pienet vaatteet on sulosia. Jotenkin olivat sellaisia pojalle tai tytölle sopivia. Osa vaan tuntu molemmille sopivilta=) Olen kyllä tyytyväinen tuohon. Vähän nuo toppapuvun raidat ovat jänniä, mutta eiköhän katse totu.

G: vauva hikkaa silloin tällöin, ei kuitenkaan niin paljon, kun tuo meidän likka ollessaan mahassa. Liikuntaa olen harrastanut lähinnä kävelyn merkeissä ja sit tietysti luistellut tytön kanssa ja pulkkamäkeä ollaan laskettu. Lumityöt multa on edelleen kielletty, niistä tykkäisin kolailla... Naama kukkii hirveänä, kynnet kasvavat ja samoin kaikki karvat. Tukka on tummunut aivan valtavasti. Samoin oli likkaa odottaessa paitsi ei ollut näitä kirottuja finnejä. 26+6 on yhtä kun odotus viikolla 27, mutta vauvan ikä vasta 26, jos sattuisi syntymään... Ota siitä selvää.

Ostin muuten vihdoin uuden takin ja olen tyytyväinen valintaan. Oli se hirveän hintainen, mutta enhän mä itselleni kovin usein mitään osta.

Masu kasvaa ja kumartelu on hieman hankalaa. Liitoskivut on puolestaan helpottaneet eli on ilmeisesti kaveri majottunut tohon ylemmäs. Potkut on napsunut tänään palleaan ja maksaa... Tuntuu hassulle, kun tyttö oli perätilassa tai poikittain ni ei tällästä silloin tuntunut.

Nyt valmistautumaan iltaan... Lähdetään likkoin kanssa ravinteliin syömään, maiskis vaan. Kävin jo netin kautta listaa lueskelemassa. Maha ei vaan isoja määriä kerralla vedä, joten täytyy käyttää aikaa tohon syömiseen. Josko ukko laittais likan nukkumaan ni vois sitten reissulta kömpiä aikuisten nautintoihin... Elättelee toiveita;)

Lytte ja Masukki 26+6