KESÄKERTTUJEN PERJANTAI :) :)
Kommentit (24)
Miten te viikot laskette? Eli jos on vaikka 17+4rv niin puhutteko et sillon ollaan viikolla18? Vai miten? Kun se 17. silloin on jo täynnä. Vähän on jäänyt epäselväksi kun jotkut puhuu niistä eritavalla. (olikohan vaikeesti selitetty)
queen edelleen
Mä ainakin lasken niin, että nuo viikot on täysiä eli nyt kun on 26+5, niin olen viikolla 27. Sunnuntaina taas kun mulla vaihtuu 27+0 niin ollaan viikolla 28. Että näin.
Mullakin on istukka edessä, mutta monoa tulee ihan kunnolla kylkiin. Vauva oleilee poikittain, niin johtuu varmaan siitä. Miehen kanssa oikeen eilen naurettiin ku vauva piti iltajumppaa niin, että koko maha heilui ihan kunnolla. :)
Mukavaa viikonloppua kerttusille!
Mirju ja pikku-pööpöti 26+5
Jospa itsekin yrittäisin välillä kirjoitella, on viime aikoina jäänyt taustailuksi vaan...
Täällä on vietetty miehen talvilomaa ja tehty remonttia :) Lähinnä mä olen ohjannut ja ukkoparka touhunnut. Ihanaa kyllä saada hiukan uutta ilmettä kotiin, talven jäljiltä kaikki tuntuu aina niin nuhjulta!
Tänään olis taas lääkärin kontrolli noitten suppareitten takii, mä en haluais taas levitellä jalkojani... On ihan hyvä että tutkitaan ja tarkkaillaan, mutta silti se ronkkiminen on niin inhaa... Vauvan vuoksi kuitenkin kestetään vaikka ja mitä :)
Mulla ei nyt ole jotenkin mitään älykästä sanottavaa, joten taidan siirtyä taas takavasemmalle :)
Mukavaa päivää kaikille!
Helmis ja Onsku 26+0
[color=green]ihana ilma taas!
alko nyt pelottamaan tuo että jos joudun tuonne terveyskeskukseen menemään tähän keskiraskauden tarkastukseen..että osaako ne siellä olla varovaisia/helliä...
kun tuolla meidän neuvolassa ne on ainakin ollut...mutta miten sitten terveyskeskuksissa...plääh
viime yö oli taas ihan kauhea! heräsin monta kertaa tuohon viiltävään kipuun...(ilmeisesti se tuntuu jossain istukanreunan tietämillä), no sivussa kummiskin..eikä meinannut millään saada asentoa jolla ois helpottanut :(
kuopus herätti 2 kertaa vielä lisäx (oiskohan hampia tulossa tai jotain)
tosin mekin ollaan flunssassa että voi olla, että heräili senkin takia.
Viikkojenlasku Gallup: ekaa kun odotin sanoin olevani 17viikolla jos viikot oli esim 17+4.
mutta nyt oon " sisäistänyt sen että se kuuluu sanoa 18viikolla :)
jee huomenna vaihtuukin taas viikko ja pääsee sinne kirppikselle myymään taas romuja ja lastenvaatteita pois nurkista!
kahtellaan taas myöhemmin lisää kunhan kerkiää
krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv26+6
Keneköhän nimimerkillä mahdoin kirjoitella? Siis muistin salasanani väärin ja sitten vaihtuikin nimimerkki... Tietokoneet ja minä ollaan aika mahdoton yhtälö :))
Siis nyt mun pitäis olla Helmis :)
Kyllä voi kolmelta ihmiseltä tulla tavaraa. Illalla lähdetään siis viikoksi Lappiin ja tavaraa on niin jumalattomasti. Toppavaatteet, sukset, monot ja ipanan lelut yms. kerryttävät kivan tavararöykkiön.
Eilen tuli äitiyspakkaus. Kyllä oli ihania vaatteita. Mä sain sen " vanhan " pakkauksen. Halusin nimenomaan sen, vaikka monet ovat sitä parjanneet. Mun mielestä toppapuku ja makuupussi ovat tässä vanhassa nätimmät kuin siinä uudessa. Mutta makuaioitahan nämä ovat.
Oma napa: maha kasvaa ja pikkuinen potkiskelee välillä vähemmän, välillä enemmän. Tänä aamuna kävin labrassa sokerikokeissa. Viikon päästä maanantaina olisi lääkäri ja ultra. Jos nyt jo näkyisi se sukupuoli...
Mutta nyt takaisin pakkaamaan. Minä palaan asiaan jahka kotiudumme pohjoisesta. Hyviä vointeja kaikille kerttusille!
Bombo ja " kurre" rv 26+4 ja tyttö 11/01
Kiitokset eilisestä vinkistä :) Iltapäivällä vielä kuulen viljelyn tulokset.
Mirju76:Kiitti vinkistä. Kävin heti sitten tänään tsekkaamassa sitä milloin mulle se paketti on tulossa. Se oli tilattu mulle tänään eli sen pitäis olla 2 viikon päästä perjantaina sitten mulla. Eli se olis sitten 31.3.06. Sen mukaan taidan saada sen vanhan paketin. Mutta se on mun mielestä kans ihan ok.
Mies eilen sitten kasas sen vaavin sängyn. Oli ihan tohkeissaan ;)
Mä sitten alan voinnin mukaan siihen ompeleen petaria. Ja sitten lakanoita. Pussilakanoita mulla tosin on jo aika monta,kun on mun vanhoja ja mun veljen vanhoja lakanoita. Sitten olen yhden ommellut itse joskus huvikseen.Pitää myös mitata riittääkö se mun aikaa sitten ostama päiväpeittokangas pituudelta. Kun ostettiin toi isompi sänky niin se voi olla siinä ja siinä. No jos ei riitä niin siitä tulee hyvä vaunupeitto/lattiapeitto.
Eilen illalla vauvalla oli taas bileet pystyssä! Ei meinannut millään rauhoittua nukkumaan. Nyt aamu taas alkoi sillä hikalla. Voi sitä raasua. Se muuten hikkaa tosi paljon.
G:Mites muiden vaavit,onko kovaa hikkaa?
Mulla oli aamulla kauhea nälkä,mutta ei huvittanut syödä mitään. Olen varmaan epänormaali! Nyt tekee sitten ihan tuhottomasti mieli porkkanaraastetta ananasmurskalla. Pitää varmaan päästää itsensä tuskasta ja mennä tekemään raastetta.
G:Joku tais kysellä RV:stä. Mä lasken niin,että kun mulla on nyt tänään rv 29+0 se on niin kuin tasaviikoissa 30. (eilen mentiin vähä takapakkia noissa rv:ssä kun se aikaisempi laskettuaika on nyt kuitenkin se virallinen,eikä ne sitten sitä muuttanutkaan. Vaikka aluksi meinasi sen muuttaa.)
Lilli81 29+0
tyttöön jos oma ulkonäkö ns. " kärsii" ??
tuntuu että niin monella ketkä odottavat nyt tyttöä tai ovat aiemmin saaneet tyttöjä on ollut oireina:
hiusten lähtöä
naama kukkii
kynnet lohkeilee ym.
mullakin kun on kaksi tyttöä ja nuo samat oireet ollut kummallakin ja nytkin... saas nähdä tuleeko kolmas rinsessa :))
miehen puolesta vaan harmittaa kun tiiän että se haluis poikaa kovasti vaikka ei sitä myönnäkkään .)
-k-
meinas ihan unehtua :)
kaks edellistä tyttöä hikotelleet mielettömästi (varmaan lähes päivittäin)
mutta tämä asukki ei ole oikeestaan hikotellut...varmaksi en muista sanoa onko ollut kertaakaan hikkaa vielä...
-k taas-
Heippa vain,
ajattelin nyt vihdoin ja viimein liittyä joukkoon, kun olen vain aina käynyt lukemassa juttuja. Nyt kuitenkin tuli kysymyksiä, joten ajattelin jos te kanssa siskot auttaisitte. Eli raskausviikkoja on 29 tänään täynnä (eli la 2.6.).
Olisin tiedutellut onko teillä muilla suunnilleen samoilla viikoilla olevilla ollut näitä oireita: nyt viikon ajan mulla on vihlaissut aina todella ilkeästi, kun vauveliini potkii vasemmalle alavatsaan. Eli siellä on ilmeisesti jokin sisäelin ottamassa potkuja vastaan. Nyt ei ole kyse virtsarakosta, koska se on ihan eri tunne, kun joku pomppii sen päällä. Mutta ajattelin, että tarvisiko olla huolissaan?
Sitten toisena vaivana on vihlonta. Eli nyt on usein tullut vihlovaa kipua, ihan kuin puukolla vetäisi vatsan sivuun. Onko teillä muilla tällaisia?
Mulla raskaus mennyt hyvin tähän saakka. Tietenkin alussa oli väsymystä ja sitten oksentelua, mutta ne on jo unohtunut. Vauveliini potkii ja riehuu kovasti useita kertoja päivässä. Välillä jo tuntuu, että saisi rauhoittua. Mutta tietääpähän ainakin, että sillä on kaikki hyvin.
Sokerirasitus kokeessa jouduin käymään ja arvot olivat kaikki alle sen vaaditun, mutta paastoarvo sen verran kohollaan, että sain ne ruokailuohjeet. Onko täällä muita, kenellä olisi sokerit kohollaan?
Nyyti-78:Eli raskausviikkoja on 29 tänään täynnä (eli la 2.6.).
Olisin tiedutellut onko teillä muilla suunnilleen samoilla viikoilla olevilla ollut näitä oireita: nyt viikon ajan mulla on vihlaissut aina todella ilkeästi, kun vauveliini potkii vasemmalle alavatsaan. Eli siellä on ilmeisesti jokin sisäelin ottamassa potkuja vastaan. Nyt ei ole kyse virtsarakosta, koska se on ihan eri tunne, kun joku pomppii sen päällä. Mutta ajattelin, että tarvisiko olla huolissaan?
Sitten toisena vaivana on vihlonta. Eli nyt on usein tullut vihlovaa kipua, ihan kuin puukolla vetäisi vatsan sivuun. Onko teillä muilla tällaisia?
Tervetuloa porukkaan,voit käydä ilmottautumassa pinoon missä on Kesäkerttujen lasketut ajat ja esittelyt. Esittelypinon päivittäjä-mamma käy sitten sinut sinne lisäämässä kun päivittää seuraavan kerran.
Minulla on samana päivänä laskettua aika kuin sinulla. Vihlomiset voivat olla kohdunkannatinlihasten venymiskipuja. Niitä voi olla kohdun sivuilla tai niin kuin mulla emätin seudulla. Näihin kipuihin saa ottaa panadolia jos kipu alkaa olla sietämätöntä. Minulla on näitä kipuja ollut uudesta vuodesta asti, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Viimesimmäksi oli toisaa yönä. Nämä kivut eivät kuitenkaan ole vaarallisia. Mutta jos sinua epäilyttää että pitäisikö huolestua,niin kysäse seuraavalla keralla kun käyt neuvolassa. Näit saat itsellesi rauhan.
Lilli81 29+0
Ja miten sinne pinoon ilmoittaudutaan?
Vielä tuli mieleeni, että onko joku käynyt ylimääräisessä ultrassa tai ajatellut mennä? Olisi kiva vielä käydä katsomassa, että miltä se tyyppi näyttää tällä hetkellä ja samalla voisi sitä kokoa arvioida. Mutta pitääkö sitten mennä yksityiselle vai tekisikö esim Jorvi tällaisen?
Kun mä en ole varma tuosta neuvola lääkäristä, eli osaako se ihan hommansa. Viimeksi pari viikkoa sitten kävin lääkärin tutkittavana, niin ensinnäkin se ei löytänyt kuin kaikuäänet sydämmenlyönneistä ja ei edes sitten yrittänyt (outoa?) ja sitten kun teki sisätutkimuksen, niin sattui aika paljon. Onko muilla sattunut?
Kovasti tulee kysymyksiä mieleen, mutta nyt kun vihdoin uskalsin tulla mukaan, niin on kiva saada vastauksia teiltä ketkä olette samassa ajankohdassa =)
Mulla myös laskettu-aika 2.6, meitähän näyttää täällä monta olevan :) Noista vihlonta-kivuista: Mulla on ihan samanlaisia välillä ja huomaan jos rasitan itteeni enemmän, tuntuu noita kipuja myös helpommin. Välillä tuntuu ihan niin kuin vetäis suonta mahansivulta ja on kyllä aika ilkee tunne...Lisäks on nyt pitemmän aikaa jo selkä vihotellut joten pitäis kai huilata enemmän. Hankalaa vaan kun on runsas 1v täällä itsellä ja on nostelua ja touhua koko päivän.
queen rv29+0
Ensimmäiseksi kaunis kiitos Lilli81 :) vastauksesi eilen painon laskuun liittyvään ihmettelyyni rauhoitti mua kummasti. Taidanpa minäkin siis aloittaa mainitsemasi possumunkki kuurin :D niin johan alkaa tulosta syntyä vaa' alla käydessä!
ulkona mitä loistavin auringon paiste, kevät on siis tulossa. Kävinkin jo aamutuimaan kävelyllä, lenkkeilyksi sitä ei enää voi sanoa. Kotona hyvä vointisena unohdin laittaa tukivyön paikalleen ja sen seuraukset tuntuivat kyllä. uskomatonta kuinka paikat alkaa löystyä, kävellessä tuntui kuin kaikki lantion luut olisivat irrallaan toisistaan. Mahtoi kotimatkan askellus olla jo mukaa katseltavaa kanssaihmisillä...
pirtsakkaa perjantaita toivotellen
Villa ja pallo
G: Mein vauvalla on nyt ruennu olemaan paljon hikkaa. En varmaan ole aikaisemmin sitä tajunnut. Sen tunnistaa siitä kun maha heiluu aavistuksen verran ja erittäin tasaisessa rytmissä. Mut ainakin vau´kirjassa sanottiin, että sikiö ei siitä ole moksiskaan ja hikka on hyvä asia, koska sen keuhkot kehittyy hikan myötä. Siinä sanottiin myös, että on normaalia, että sikiöllä on hikka useita kertoja päivässä.
Mie heräsin tänään jo viideltä kun vauva potki ihan mahottomasti. Ei sen puoleen ei miuta väsyttänyt muutenkaan, eli saa potkia ihan niin paljon kuin haluaa. Tuntuu, että se potkii koko ajan ihan vimmatusti. Mulla varmaan tulee jo puolessa minuutissa se kymmenen liikettä. (Jos sit 30 viikon jälkeen olis ok, että tulee 10 liikettä tunnissa)
Nyt oon sit ottanut rauhallisesti enkä ole tehnyt mitään raskasta. Kyllä mie tiskaan ym., mutta en koe sitä raskaaksi. Imuroimaan en kuitenkaan käy ja mies vie aina roskatkin pihalle. Ihanaa kun se nyt hellii ja passaa kun itse ei saa rasittua. Herätinkin sen aamulla kivalla tavalla... Vaikka ei yhdyntää saa harrastaa, niin pitää improvisoida.
Kävin ostamassa pitsatarvikkeet ja rupeen nyt tekemään sitä. On sit miehelle ruokaa kun tulee koulusta kotiin.
Tytteli-83 rv 27+2
...kenellä samana päivänä laskettu aika =).
Mulla kanssa tuo kipu silloin kun tekee jotain, eli lähinnä ulkoillessa. Mutta jos muillakin samoja tuntemuksia, niin en sitten ota stressiä näistä.
Jossain vaiheessa joku kyseli uusia galluppeja, niin voisin aloittaa tässä yhden:
Eli millaista urheilumuotoa olette vielä harrastaneet näin jo yli puolenvälin raskautta? Sali, uiminen ym...
(toivottavasti tätä ei ole jo kyselty =) )
kaikki vielä unten mailla?
Nousin jo aikasin kun meni tuo viime yö niin huonosti eikä aamullakaan saanu nukutuksi. Mies kun lähti töihinn, oli niin virkeä olo ettei millään pis viittiny enää nukkua. Mut en sit kuitenkaan viideltä vielä viittiny nousta.
Ihana päivä taas tulossa, aurinko paistaa. Tein tässä jo vähän kotihommia niin ehtii sitte touhuilemaan tytön kanssa kunhan se tuolta heräilee.
Jotenkin on mieli kauheen herkessä ja pahottaa mielensä niin helposti...Varmaan alkaa taas tämä herkistymiskausi kun tota tasasempaa aikaa tossa jo olikin.
Vauveli oli koko eilisen päivän kamalan hiljanen ja pelästyin että mikäs nyt on hätänä. Kitin huilata ja kuulostella liikkeitä mutta vaimeita vaan tuntui mutta hyvä et ees niitä. Aamulla sitten taas liikkuikin aika paljon joten ajattelin et kaikki nyt sitte on ok. Tais pikkusella olla eilen vaan huilipäivä.
Mutta täytyy tunnustaa että oon kateellinen teille jotka tunnette liikkeitä paljon ja oikeen kunnon potkuja, täällä niitä ei ole :( Johtunee siitä istukan sijainnista. Mutta on se jotenkin pelottavaa, kun esikoisesta kuitenkin niitä tunsin ihan kunnolla.
Nyt on sitten alaknu toi närästyskin vaivata taas ja supistuksia,kivuttomia,tulee sillon tällön. Odotan iltapäivää että saan selvyyden onko joku tulehdus kun eilen sen pissanäytteen vein.
Nyt pitää mennä aamupalalle ja koittaa saada tämä päivä jotenkin käyntiin.
AURINKOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE!
queen rv29 tasan