Apua epäpuhtauksille taipuvaiselle sekaiholle??
Olen 16v ja minulla on pintakuiva sekaiho mutta silti epäpuhtaudet vaivaavat. Otsassani on paljon ''ihon alla'' olevia tukkeutuneita ihohuokosia ja poskissani on paljon pieniä näppylöitä.. Olisiko jollain hyviä ihonhoitotuote vinkkejä?
Kommentit (13)
Sama ongelma tytölläni. Ikääkin 16v. Olen ostanut Humektania ihovoiteeksi. Lisäksi olen suositellut lactacydillä (maitohappoa) pesua ja myös kokeilemaan himalajan vuorisuolaa. Meillä näitä kaikkia. Tilaisin myös lääkärille ajan muttei halua.
Syö normaalirasvaista ruokaa ja juo paljon vettä. Vältä kaikkea keinotekoista kuten eineksiä ja margariinia.
Samanlainen iho minulla. Paras on ollut suolasaippua ja herkän ihon kasvovoiteet. Minulla jokin erisan kasvovoide. Suolasaippua prismasta noin 4€. Tällä yhdistelmällä olen nyt puolisen vuotta mennyt ja iho hieman parempi kuin ennen. Kipeät hormonifinnit tulevat nopeammin pintaan ja tyhjenevät ja patti laskeutuu ja häviää. Samoin punoitus on hieman helpottanut.
Tsemppiä, minä "jo" kolmikymppinen ja edelleen etsin täydellisen ihon salaisuutta. Muistathan huomioida ruokavalion ja juo tarpeeksi raikasta vettä :)
Ei tietenkään kaikille sovi, mutta minä olen pessyt kasvoni aina palasaippualla.
Ihon hoitoon olen käyttänyt sinistä Niveaa.
Ei ole ollut iho-ongelmia. Tosin kyllä saunon joka päivä. :)
T:N44
Konjak-sieni. Voi käyttää puhdistusaineen kanssa tai ilman. Pari kk kestää, kannattaa huuhdella kunnolla käytön jälkeen ja parin vkon välein kiehuvalla vedellä huuhtoa (kerää kuonaa ja moskaa)
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma tytölläni. Ikääkin 16v. Olen ostanut Humektania ihovoiteeksi. Lisäksi olen suositellut lactacydillä (maitohappoa) pesua ja myös kokeilemaan himalajan vuorisuolaa. Meillä näitä kaikkia. Tilaisin myös lääkärille ajan muttei halua.
Mitä se lääkäri siihen auttaa? Panosta ruokaan.
Se on sun ihotyyppi, se ei siitä muutu, vaikka miten hoitaisit. Jos asia häiritsee, mene ihotautilääkärille, ainoa pysyvä ratkaisu iho-ongelmiin on Roaccutan-kuuri. Olisinpa tiennyt tämän nuorena, kun tuli pestyä kaiken maailman Garnier kuorintavoiteilla, Neutrogenalla ja mönjillä, jotka ihan tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se on sun ihotyyppi, se ei siitä muutu, vaikka miten hoitaisit. Jos asia häiritsee, mene ihotautilääkärille, ainoa pysyvä ratkaisu iho-ongelmiin on Roaccutan-kuuri. Olisinpa tiennyt tämän nuorena, kun tuli pestyä kaiken maailman Garnier kuorintavoiteilla, Neutrogenalla ja mönjillä, jotka ihan tyhjän kanssa.
Ainoa pysyvä ratkaisu iho-ongelmiin on sopiva ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se lääkäri siihen auttaa? Panosta ruokaan.
Syö pitkälti kasvisruokaa. Hyviä öljyjä jne. Ei maitoa. Mitä vielä?
Huolellinen puhdistus säännöllisesti mielellään herkän ihon tuotteilla. Käytä mahdollisimman vähän meikkiä, älä koskettele ihoa, juo runsaasti vettä. Mario Badescun tuotteet ovat todella toimivia epäpuhtauksiin taipuvalle iholle.
Kannattaa ainakin unohtaa alkoholipitoiset ja kuorivat tuotteet - monet "rasvaiselle ja akneiholle" tarkoitetut tuotteet ovat liian voimakkaita. Etsi siis sekaiholle tai herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita.