Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökohtainen avustaja ja avustettava

Vierailija
02.02.2017 |

En oikein tiedä miten pitäisi suhtautua. Olen henkilökohtainen avustaja, ja avustettavallani on joka avustuskerralla jotain huomautettavaa. Hän kuitenkin esittää asian asiallisesti - yleensä. Hän selkeästi tarkkailee, kun teen viikkosiivousta, ja jos esimerkiksi peiliin on jäänyt yksikin viiru, siitä pitää huomauttaa. Sitten hän myös ohjeistaa, millä liikkeellä sen saa pois. Joka ikinen kerta on jokin asia, minkä olen tehnyt "väärin", ja tätä on jatkunut jo puoli vuotta. Lattianpesuvälineeseen ei saisi jäädä likaa pesun jälkeen, vaan minun pitäisi imuroida paremmin. Lattianpesuväline ei kuitenkaan saa olla yhtään märkä, etteivät lattiat mene pilalle. Kompromissi; imuroin, vedän lattiat kuivalla mopilla ja sitten käyn raaputtamassa sormenpäälläni erikseen tahrat mitä lattiaan jää.. Avustettava tuo asiat esille kohteliaasti, mutta samaan aikaan pyörittelee silmiään kun teen asiat "väärin". Jotenkin rasittavaa. Hän kuitenkin kiittää käynnin jälkeen avusta ja hymyilee, mutta toisaalta selkeästi hänellä on jotain minua vastaan.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot hänelle kohteliaasti, että lika lattiasta ei lähde imurilla vaan ainoastaan pöly ja opettelet pyyhkimään peilin kunnolla.

Vierailija
2/11 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, valitettavasti :/ Sillain, juu, ymmärrän, että on sun koti, mutta tää on mun työ, ei tarvitse neuvoa miten minun tulisi tehdä työni. Varsinkaan kun neuvot on hölmöjä ja/tai mitättömistä asioista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän oot niin kuin joku vanhanajan piika sille ja se joku kuningas.Ihme että yhteiskunnan varoilla tällainen pelleily sallitaan. Mä ottaisin loparit.

Vierailija
4/11 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teet parhaasi. Koita kestää. Mitä olen muidenkin avustajien kanssa jutellut, niin koskaan missään muussa työssä sä et ole saanut kuulla kuinka tyhmä ja väärin teet asioita. Monella avustettavalla on mielenterveysongelmia ja pitää koittaa vaan suodattaa osa jutuista. Tsemppiä!

Vierailija
5/11 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä teet parhaasi. Koita kestää. Mitä olen muidenkin avustajien kanssa jutellut, niin koskaan missään muussa työssä sä et ole saanut kuulla kuinka tyhmä ja väärin teet asioita. Monella avustettavalla on mielenterveysongelmia ja pitää koittaa vaan suodattaa osa jutuista. Tsemppiä!

Kiitos! Onneksi minulla on vastapainona myös mukava avustettava. :) Ap

Vierailija
6/11 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu kuvio joidenkin kohdalla.

Vierailija
7/11 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onpa teillä ongelmat. Huomaa ettei ole elämänkokemusta aloittajalla. Olet töissä pitäskö sun saada levätä eikä auttaa. Mieti tuo ihminen jota autat on paljon kotona ehkä? Niin kyllä itsekkin toivoisit kotisi olevan sinun näköisesi eikö? Olen itse terveydenhoitaja koko opiskeluajan olin henkilökoht.avustaja. ko. Työnantaja on minulle vieläkin ystävä ihana ihminen :)

Vierailija
8/11 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut henkilökohtainen avustaja pitkään ja mielestäni ap. on nuori tyttö, joka ei oikeasti osaa siivota ja työnantaja koittaa neuvoa ja opastaa ja on mukava kuitenkin.

Seiskan kanssa täysin samaa mieltä!

Vierailija
9/11 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen ollut henkilökohtainen avustaja pitkään ja mielestäni ap. on nuori tyttö, joka ei oikeasti osaa siivota ja työnantaja koittaa neuvoa ja opastaa ja on mukava kuitenkin.

Seiskan kanssa täysin samaa mieltä!

Olisipa asia oikeasti näin, niin olisi ymmärrettävää. Tein aiemmin siivoustöitä ja sain aina hyvää palautetta. Ap

Vierailija
10/11 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustettavat elävät yleensä aika syrjäytyneenä omassa "kuplassaan". Siellä he pyrkivät sitten sellaiseen perfektionismiin, joka on mahdollista vain kuplassa eläville. Täydellisyyttä on helppo vaatia toiselta, jos itse ei tarvitse tehdä mitään. Ehkä se reppana kuvittelee, että hänen "myötävaikutuksensa" on tärkeä panos viikkosiivouksessa? No anna päteä, koska se tekee hänen elämästään "merkityksellisempää". Paksu nahka tuossa työssä kuitenkin pitää olla.

Vierailija
11/11 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustettavat elävät yleensä aika syrjäytyneenä omassa "kuplassaan". Siellä he pyrkivät sitten sellaiseen perfektionismiin, joka on mahdollista vain kuplassa eläville. Täydellisyyttä on helppo vaatia toiselta, jos itse ei tarvitse tehdä mitään. Ehkä se reppana kuvittelee, että hänen "myötävaikutuksensa" on tärkeä panos viikkosiivouksessa? No anna päteä, koska se tekee hänen elämästään "merkityksellisempää". Paksu nahka tuossa työssä kuitenkin pitää olla.

Näinhän se on. Itsellänikin oli samantapaisia kokemuksia (liekö sama avustettava?), aluksi harmitti, mutta mitä enemmän aikaa kului, sitä enemmän suhtauduin asiaan huumorilla.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän