Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelikuisen tissista vakisin vierottanut nimittaa normaaleja aiteja " imetysfanaatikoiksi" , jotka " vaahtoavat" . Jo on aikoihin eletty.

Vierailija
17.03.2006 |

Se nyt vaan on normaalia, että pientä vauvaa imetetään ainakin puolivuotiaaksi. Miksi ihmeessä HYVIN SUJUNUT imetys pitäisi väkisin lopettaa??? Itse olen imettänyt esikoistani n. vuoden ikäiseksi, jopa työhön paluuni jälkeen. Joten elämäni ei todellakaan pyöri vain lapsen ympärillä, vaan siihen kuuluu paljon muutakin. Myös juhlimista ja alkoholia silloin tällöin. Toista lastani aion imettää myös vuoden ikäiseksi, en todellakaan ymmärrä, miten tämä on jotain " vaahtoamista" .

Siinä sinulle, IT-bilettäjä!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niin normaali asia kuin imetys on nykyään fanaattisuutta.

Vierailija
2/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettää ei nykyaikana saisi. SEhän on loukkaus äitejä kohtaan, jotka eivät imetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nelonen, otan osaa, aihe taitaa olla sulle arka.

Huono omatunto on helpointa pukea toisten syyttämiseen, siitähän tässä on kyse.

Vierailija
4/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Siellä imetysfanaatikot vaahtoavat, että on lopetettu nelikuukautisen imetys, että äiti pääsee dokaamaan. Eihän se näin tietenkään ole."

Ihan ulkopuolisena, Laura, siltä se kyllä kuulostaa. :D

Ja en ole minkään sortin fanaatikko, sillä en ole koskaan imettänyt.

Vierailija
5/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä imetyksen lopettamiseen on monia.

Ja minä kutsun imetysfanaatikoiksi äitejä, jotka tekevät imetyksestään numeron tai sitä jaksavat mainostaa, vaikka itse imetin 8kk.

Ihminen joka ottaa imetyksen puheeksi, jotta voi kehua omaa onnistunutta imetystään on jokseenkin säälittävä. Ja näitä tyyppejä on paljon.

Vierailija
6/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lienee tuon Kosmon tissityksen lopettamisen syy, mutta jos kaivaa verta nenästään, sitä myöskin saa.. :D

Vierailija
7/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä, eikä ole ulkopuolisten (tai lähipiirinkään) asia syyllistää ketään äitiä suuntaan tai toiseen. Minua rasittavat myös nämä imetyksellään itseään alleviivaavat!

Nyt-liitteen jutusta kuitenkin sen verran, että MUUTEN minua ei hetkauttaisi suuntaan tai toiseen kauanko " Laura" on imettänyt ja miksi hän lopettaa imettämisen 4kk kohdalla, mutta kun hän nyt on sattumoisin ITSE " tullut asialla julkisuuteen" . Kieltämättä tämä IT-juttu miniartikkelina kuulosti juurikin siltä, että imetys on nyt äidin päätöksestä ja irtautumishalusta lopetettu " jotta äiti pääsee dokaamaan" ja muuta vastaavaa...Siltä se siis saatiin lehdessä -äidin omienkin siteerausten takia- kuulostamaan. Eikä mielestäni kommentiksi Lauralta riitä, että " näin asia ei tietenkään ole" ; jättäisi koko jutun kommentoimatta (tai vielä paremmin olisi jättänyt IT:nsä uutisoimatta) tai kertoisi sitten miten asia oikeasti on.

Jos haluaa valtakunnan isoimpaan aamulehteen vartavasten uutisoida imetyksensä lopettamisesta neljännen kuukauden kohdalla, voi varautua kommentteihin. Yksityiset asiat ovat yksityisiä ja julkisen kritiikin ulkopuolella niin kauan kun ei itse niitä ole julkisuuteen tuonut.

Vierailija
8/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jumalallisena.

Vierailija
9/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan ihmiset oppivat, että itse julkisuudessa aloittamiensa keskustelujen suhteen on ns. vapaata riistaa? Tässä on kyseessä lähinnä naiivi suhtautuminen mediamaailmaan.

Täysin itseaiheutettu päänsärky.

Ihmetyksen suhteen kukin voi tehdä minun mielestäni juuri niin kuin huvittaa.

Vierailija
10/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Luultavasti nämä fanaatikot ovat vain pieni, mutta sitäkin kuuluvampi ryhmä.

Vierailija
11/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan kuitenkin kaikille oikeuden luopua niistä omasta tahdostaan, aivan kuten varaan kaikille oikeuden polttaa tupakkaakin. :D

Tässä hiukkasen haisee jokin syyllisyyden vivahde jossain... Ei tästä muuten tätä älämölöä syntyisi. ;D

Vierailija
12/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa jo olla, mitä väliä sillä on mitä mieltä joku laura on ???? itselleni on aivan sama kauanko kukin imettää ja mitä siitä julkisuudessa sanoo. Kaikkea ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti, relatkaa arvon naiset !

Vierailija
13/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole ainakaan mistään kuullut, että " imetysfanaatikkoja" syytettäisiin siitä, että nämä itse imettävät. Kukaan ei siis heitä siitä syyllistä, vaikka he näin väittävätkin.

Moitteet heille tulevat siitä, että nimenomaan he morkkaavat muita. Eli ylemmyydentuntoisesti ryttäävät kaikki ne äidit, jotka syystä tai toisesta epäonnistuvat imettämisessä. Myönnän, että sellaisia jotka oman mukavuudenhalunsa takia lopettavat imetyksensä, voikin hieman kritisoida - vaikka en itse sitä tekisi, sillä asia ei minulle kuulu. Näitä on kuitenkin häviävän pieni osa niihin verrattuna, jotka vilpittömästi haluaisivat imettää mutta kokevat siinä ongelmia.

Eli " imetysfanaatikkojen" on turha heittäytyä marttyyriksi, sillä he nimenomaan ovat saaneet tämän sotatilan aikaan.

Vierailija
14/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysfanaatikko on nainen, joka imettää eikä osaa muusta puhuakaan kuin omista tisseistään, siitä kuinka lapsi niitä tarvitsee ja kuinka kaikkien muidenkin on nyt vain kertakaikkiaan pakko alkaa imettää, vaikka lapset olisivatkin jo murrosiässä.

Vierailija
15/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen perheen ystävänä on pakko todeta, että syy imetyksen lopettamiseen oli jotain ihan muuta, kuin mitä täällä on spekuloitu. Se on yksityisasia, eikä ollut helpolla tullut päätös. Eikä kuulu teille. Miksi Lauran kuuluisi kertoa yksityisasiansa lehdessä teidän reposteltavaksenne?

Syy, miksi juttu oli lehdessä, oli että itse juhlien aihe, vauvan syntymä ja sen juhliminen naisporukassa, oli järjestäjästä hauska aihe NYT-liitteen juhlat-juttuun. Tarkoitus oli tuoda esille, että naisetkin voisivat juhlia vauvaa yhdessä, eivät vain miehet varpajaisissaan. Näille juhlille tuli nimeksi IT, koska yleensä nainen voi juhlia vauvaansa vasta siinä vaiheessa, kun imetys on päättynyt tai maito ei ole enää se pääasiallinen ravinto. Huumorilla naiset! Onko tarpeeksi rautalangasta tälle porukalle?

Vierailija
16/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlimaan jo ennen imetyksen lopettamista/kiinteitä, koska kyllä suurin osa vauvoista syö myös pullosta. Varsinkin jos sitä on harjoiteltu. Ja tiedän että jotkut eivät syö, itselläni esikoinen oli pullovihaaja, mutta kuopusta harjoitutettiin alusta asti, että äiti pääsi käymään lenkillä jne.

Mutta kuten täällä jo sanottu, luulisi tajuavan, että aihe on aika arka, ja varsinkin kun se esitetään noin (juhlistetaan imetyksen lopettamista, ei edes loppumista), niin totta kai tunteet nousee pintaan. Ja kun on julkisuuteen tullut bileidensä takia, niin on turha vedota johonkin oikeasti mystisiin lopetussyihin, joita ei sitten kerrokaan. Ja siihen päälle viel ähaukkua toisia äitejä imetysfanaatikoiksi, huh huh.

Ei ole kaverillasikaan kaikki kohdallaan. Katsos asian olisi voinut hoitaa toisinkin.

Vierailija:

Kyseisen perheen ystävänä on pakko todeta, että syy imetyksen lopettamiseen oli jotain ihan muuta, kuin mitä täällä on spekuloitu. Se on yksityisasia, eikä ollut helpolla tullut päätös. Eikä kuulu teille. Miksi Lauran kuuluisi kertoa yksityisasiansa lehdessä teidän reposteltavaksenne?

Syy, miksi juttu oli lehdessä, oli että itse juhlien aihe, vauvan syntymä ja sen juhliminen naisporukassa, oli järjestäjästä hauska aihe NYT-liitteen juhlat-juttuun. Tarkoitus oli tuoda esille, että naisetkin voisivat juhlia vauvaa yhdessä, eivät vain miehet varpajaisissaan. Näille juhlille tuli nimeksi IT, koska yleensä nainen voi juhlia vauvaansa vasta siinä vaiheessa, kun imetys on päättynyt tai maito ei ole enää se pääasiallinen ravinto. Huumorilla naiset! Onko tarpeeksi rautalangasta tälle porukalle?

Vierailija
17/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hengen päästää itse pullosta, ei kannata itkeä, jos henki elää omaa elämäänsä.

Vierailija
18/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt älkää taas alkako lässyttää, että ei, kun imetysfanaatikko on sitä ja tätä... juuri tässäkin ketjussa taas selitettiin, kuinka itmetysfanaatikko painostaa toisia imettämään, puhuu vain omista tisseistään, ja imettää lähes murrosikäistä, vai oliko niin että poainostaa imettämään lähes murrosikäistä. Enpä ole koskaan moista ihmistä kohdannut, edes täällä.

Imetyskeskustelut täällä on niin naurettavia ylipäätään, koska ihmisillä tuntuu olevan niin huono itsetunto, että kaikki asiat otetaan hyökkäyksenä omia toimia vastaan.

Ja ihan yhtä huonosti täällä käyttäytyy osa ei-imettäneistä kuin osa imettäjistä. Ihan turha taas yrittää tehdä näistä sellaisia " pahat imettäjät kiusaa korvikeäitejä" - juttuja, jos hommaatte itsetunnon, niin huomaa ettei tunnu missään.

T: 2 lasta, 1 imetys.

Vierailija
19/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pussillinen herneitä nenussa.

Ihanaa!!!

Vierailija
20/23 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosiaan olevan niin, että jos imetät niin sitten olet myös leimattu imetysfanaatikoksi jne.