Haluatko oppia käyttämään erilaisia mausteita?
Ajattelin vain jakaa hyvin yksinkertaisen vinkin, joka itselläni toimi hyvin :)
Minulla on näkyvä maustehylly, jossa oli esillä hyvin perusmausteet - paprikajauheet, mustapippuri, valkosipulijauhe, broilerimauste, pizzamauste jne. Omistin kyllä ison määrän mausteita mutta ne olivat pusseissa erillisessä rasiassa jota tuli harvoin käytyä ruokaa laittaessa läpi, ellei resepti nimenomaan vaadi jotain erityistä maustetta sieltä. Joku aika sitten vaihdoin maustehyllyyn erilaiset mausteet - pidin toki välttämättömät kuten paprikajauheet, mutta valmissekoitukset kuten broilerimausteet ja pizzamausteet vaihdoin erilaisiin mausteisiin ja sekoituksiin, yrtteihin, cajuniin, kurkumaan jne. Ruokaa laittaessa onkin sitten sen jälkeen tullut usein mieleen että tuo ja tuo mauste voisikin sopia tähän ruokaan hirveän hyvin kun ne ovat siinä suolan ja paprikan vierellä heti tyrkyllä, ja arkiruoasta on tullut vaihtelevampaa!
Kommentit (24)
Ihan kiva vinkki ja kiva että sinulla toimi. Voisin jakaa vinkin veljelleni, joka tuskailee mausteiden kaapissa lojumista. Itse ratkaisin asian ostamalla niin ison maustehyllykön, että kaikki mausteet mahtuvat siihen riveihin. Ei tarvitse minkään piilotella kaapissa. Niille, joita en ole ostanut valmiiksi purkissa, olen laittanut pilttipurkit tai vastaavat säilytyspurkeiksi. Pussit sitten vaan täyttövarana kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teen jollain broileri- tai jauhelihamausteella? .
Vihje saattaa löytyä maustasekoituksen nimestä.
En ymmärrä mitä tarkoitat. Vai onko kaikki jauhelihasta valmistamasi ruuat saman makuisia? Lihapullat, jauhelihakastike, makaronilaatikko, jauhelihakeitto...?
Mä olen samaa mieltä kuin sinä, en käytä mitään sekoituksia.
Mies käyttää ja tosiaan hänen ruoat maistuu aina samalta.
Itse käytän pippureita, suolaa ja tuoreita yrttejä.
Oon kyllä täysin eri mieltä teidän joidenkin kanssa. Ensinnäkin Pirkan valkosipulipippurisekoitus on ihan ykkössekoitus jos tekee pizza tai spaghettikastikkeen. Toinen suosikki on Santa Marian barbecuemauste tekee chiliconcarnea mutta ei halua supertulista, mun vatsa ei kestä chiliä niin tää on hyvä vaihtoehto, antaa vähän savunmakua.