Mirena ja pms
Olen aina kärsinyt pahoista pms-oireista. Otin Mirenan 2 vuotta sitten. Alkuun oireet laimenivat, välillä kuitenkin oli kurjia kuukausia. Noin puolivuotta sitten alkoi hormoonit heitellä omituisesti. Ovulaation aikaan olen kiukkuinen kuin ampiainen, ihan raivona. Sellainen, kuin aiemmin olin juuri ennen menkkoja. Nyt olen pari kolme päivää ihan sekaisin ovulaation aikaan. Sitten rauhottuu hetkeksi, kunnes alkaa pms-oireet lievänä. Ei yhtään niin rajuina, kun ennen. Aiemmin oireet loppuivat heti, kun menkat alkoivat. Yleensä tiesi jo aamulla herätessä, tuleeko verta pyyhittäessä. Olo oli joko hyvä tai ei. Nyt kiukku on kuukausia loppunut jo muutama päivä ennen, kuin menkat alkavat. Olo on ihan kuin menkat kuuluisi olla, mutta vuotoa ei näy. Tällä kertaa ei menkkoja ole tullut ollenkaan... Joillainhan menkat loppuvat kiurukan kanssa kokonaan. Mutta voiko niin käydä vasta nyt, kun kierukka kuitenkin ollut jo pari vuotta?
Pitäsikö poistaa koko kierukka? Tuntuu, että alkaa pää mennä ihan sekaisin taas.