Mikä on tekosyysi, ettet osta irtokarkkeja?
Mun mies ei tykkää ostaa niitä, kun kaikki kuulemma käpälöi niitä. Tuota väitettä mä taas en usko. Eihän ne pikkulapset sinne ylimpiin lokeroihin edes ylety.
Itse ostan aina kun irtokarkit on tarjouksessa ison säkin. Njam! 🤤
Kommentit (42)
Jos on tarjouksessa, niin ei ne karkit kauan siinä laarissa ole. Varsinkin jossain isossa marketissa menee yksi laari tyhjäksi ehkä puolessa päivässä, päivässä ainakin. Eipä siinä kovaa bakteerikantaa ehdi kertymään.
En ole kyllä itse nähnyt että joku tippuneita karkkeja nostaisi laareihin takaisin, eikä se karkkiosaston lattiakaan siltä näytä että kovin moni niitä nostelisi kun ne tulvii aina karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, heti otsikon nähtyäni ensimmäinen ajatus oli karkkeja klähmivät lapset ja jotkut aikuisetkin. En todellakaan osta.
Näillä perustein sun ei sitten kannata ostaa mitään irtotuotteita, esim. tomaatteja tai hedelmiä. Niitähän on saattanut kuka tahansa klähmiä ja aivastella niiden päälle jo ihan myyjästä alkaen, kun hän niitä esille asettelee. Ap
Tomaatit ja hedelmät on tapana pestä. Karkkeja ei.
Entä irtopaistotuotteet? Pesetkö nekin?
En tykkää karkeista ja siksi en osta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarjouksessa, niin ei ne karkit kauan siinä laarissa ole. Varsinkin jossain isossa marketissa menee yksi laari tyhjäksi ehkä puolessa päivässä, päivässä ainakin. Eipä siinä kovaa bakteerikantaa ehdi kertymään.
En ole kyllä itse nähnyt että joku tippuneita karkkeja nostaisi laareihin takaisin, eikä se karkkiosaston lattiakaan siltä näytä että kovin moni niitä nostelisi kun ne tulvii aina karkkeja.
Näin mäkin ajattelin. Tänään alkoi irtokarkkiale K-kaupassa, mutta itse haen niitä huomenna vasta. En ryntää laareille heti kun tarjous alkaa. Kyllä ne päivässä jo vaihtuu vähän tuoreempiin ja puhtaampiin. Ap
Paheiden summa on vakio ja jos onnistun pitämään itseni irti edes irtokarkeista, on se aina kotiin päin. Joskus harvoin käyn Makuunissa, mutta ruokakaupassa onnistun pysymään poissa laarien äärestä. Eihän noissa ole kuin sokeria, siirapeita, suoloja, väriaineita ja lisäaineita.
Niissä on glukoosi-fruktoosi-siirappia, jota en käytä.
Ostan joskus. Ostaisin jos olis parempia salmiakkeja.
Jos ostan, niin ostan noitapillejä ja vanhoja autoja. Jos on, niin Malacon suolakaloja lisäksi.
Esim. turkinpippurit on kadonneet irttareista kokonaan, niitä ostin ennen. Koska pussillinen on liikaa ja irttareina sai muutakin siihen sivuun.
Siksi ostan n. kerran puoleen vuoteen pienen annoksen salmiakkia, eli noitapillejä ja vanhoja autoja. Ostaisin enemmän jos olis hyviä salmiakkeja.
Suklaata inhoan yli kaiken ja hedelmäkarkitkaan ei oikein maistu.
Mun surkea tekosyy on, että asuinpaikastani ei saa irtokarkkeja.
T. Ulkosuomalainen
Ostaisin muuten, mutta minulla keliakia ja pitää olla tarkka ruokavalion kanssa. Karkeissa on sellaisiakin mitä voisin syödä mutta kun samalla lusikalla otetaan myös niitä karkkeja jotka ei ole gluteenittomia, joten gluteenia kulkeutuu lusikan mukana myös niihinkin joita voisin syödä.
Niimpä ostan vain karkit pusseissa koska voin olla varma mitä niissä on.
Pidän taukoa karkeista ja vastaavista herkuista jonkun aikaa. Mutta irtokarkit on suosikkeja, etenkin Makuunin karkit.
Irttiiksii tulee aina otettua liikaa. 3 eurolla olet ottavinasi niin 5e on kun meet vaalle. Hyviä ne kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Mun surkea tekosyy on, että asuinpaikastani ei saa irtokarkkeja.
T. Ulkosuomalainen
Onko siellä Ikea. Sieltä saa irtokarkkeja :)
Ei sillä että sun pitäis niitä ostaa siltikään :)
Pakon edessä joutui lopettamaan, diabetes iski ja lääkäri käski pistämään kaikki sokerit katkolle, myös hedelmät. Jossain vaiheessa kuulemma joudun insuliinia käyttämään. Jännä nähdä, että vieläkö silloin tekisi mieli, vai onko makeanhimo siinä vaiheessa täysin häipynyt. En kyllä karkista ole enää niin vuosiin välittänytkään, mutta suklaa - ah, elämäni (entinen) ilo.
En halua olla 30kg ylipainoinen enää ikinä. Ei, en osaa suhtautua karkkeihin normaalisti. En syö enää.
Ostin pitkästä aikaa irtokarkkeja. Jos en nyt saa koronaa, niin en sitten kai millään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ostanpa saatana. Huomenna menen hakemaan k-kaupasta säkillisen tarjousirtokarkkeja!
No niin oli mullakin tarkoitus käydä sieltä hakemassa viikonloppukarkit. 🤗 Ap
Me tehtiin miehen kans tota viikonloppuirttareiden ostamista melkein joka vkl ja joskus viikollakin. Nyt se on loppu. Hampaat ihan pilalla ja hammaslääkärilaskuja yhenkin hampaan takia jo yli 500 e. Monien hampaiden korjauksista maksanu itteni kipeeksi. Että kun piti olla niin tyhmä. Pakon edessä vasta tajuu lopettaa.
Etkö pessyt hampaita?
Olen jatkuvassa kännissä tai krapulassa ja tekee vain mieli suolaista niin ei irtokarkit oikein maistu.