Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mies liian pihi vaiko vain säästeliäs?

Vierailija
02.02.2017 |

Ollaan oltu 4v yhdessä ja heti alussa kummastutti miehen tosi tarkka rahan käyttö. Tienaa hyvin eli vähävaraisuudwsta ei ole kyse. Tietenkin jos maksat kallista asuntoa, täytyy muussa asioissa säästää. Heti aluksi jos kerran osti minulle kapakassa yhden juoman alkuun, hän sanoi kohta että tarjoatko sä sitten mulle seuraavan juoman .. Ei siinä mitään mutt kummastutti ettei yhtä juomaa mies voi nais-ystävälleen tarjota. Seuraavat toki oisin itse ostanut itselleni. Ja kerran mentiin mökkeilemään viikonlopuksi ja olisin halunnut käydä yhdessä kaupassa ostamaan ruoka-aineksia ja tehdä hyvää ruokaa mökillä. Mies sanoi ettei meidän tarvi käydä kaupasssa kun hänellä on äitinsä laittamanaa lihasoppaa mukana. Itse olen tottunut että jos kavereiden kanssa mökille niin vähän herkutellaankin..kotona sitten kotiruokaa.. oli vaikea ottaa asia puheeksi kun aloitettiin juuri seirustelu. Nykyään kuittailee jos ostan taaperolla uusia vaatteita koska siinä ei ole järkeä kun ei ehdi kauaa pitämään kun kasvaa. Kirppikseltä ostan melkein aina hyväkuntoisia vaatteita. Ja kerros-viiliä ei kannata mun syödä kun se on kallista ja siinä maksaa vaan se pisara hilloa. Kinastellaan aina siitä kun mulla palelee talossamme kun miehen mielestä sopiva lämpötila on 19 ja sen ylemmäs ei aio nostaa. Minä osaan sanoa vastaan takaisin ja pidän oman pääni ja joksus vaan huokailen enkä jaksa alkaa kommentoimaan mitenkään miehen puheita. Ärsyttää vaan joksus tuollainen. Ulkona ei ole "varaa syödä" enää kun asutaan ok-talossa joten ei tuo minulle kotiin tullessaan nouto-ruokaa vaikk pyydän. En jaksa aina kokata kun olen pienen lapsen kanssa kotona. Mies kokkaa harvoin. Minä kyllä kokkaan paljon kotiruokaa ja harvoin edes pyydän tuomaan pika-ruokaa. Joskus olisi kiva. Mies itse halusi että jään hoitovapaalle. Olen jotenkin tottunut tähän piheyteen jos tämä nyt on oikea sana. En haluaisi mollata miestäni mutta mietin vain,onko muilla samaa? Tietenkin säästäväisyys on hyvä asia ja ettei ole mikään huithapeli. Mies sanookin että ne jotka törsäävät kovasti,useimmitentällaisilla ihmisillä ei ole varaa asua sitten ok-taloSSA.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappalejako!

Heti aluksi jos kerran osti minulle kapakassa yhden juoman alkuun, hän sanoi kohta että tarjoatko sä sitten mulle seuraavan juoman .. Ei siinä mitään mutt kummastutti ettei yhtä juomaa mies voi nais-ystävälleen tarjota. Seuraavat toki oisin itse ostanut itselleni...mutta et miehelle? Oletko pihi, säästeliäs, kaksinaismoralisti?

Itse olen tottunut että jos kavereiden kanssa mökille niin vähän herkutellaankin...miksi et käynyt kaupassa itse? Oletko pihi, säästeliäs, kaksinaismoralisti?

Ulkona ei ole "varaa syödä" enää kun asutaan ok-talossa joten ei tuo minulle kotiin tullessaan nouto-ruokaa vaikk pyydän. Miksi et itse maksaa iltaa ulkona tai tilaa nouto ruokaa? ? Oletko pihi, säästeliäs, kaksinaismoralisti?

kerros-viiliä ei kannata mun syödä kun se on kallista ja siinä maksaa vaan se pisara hilloa...miksi et osta viiliä itse? ? Oletko pihi, säästeliäs, kaksinaismoralisti?[/quo

Kävin kaupassa itse. Kerran sain houkuteltua miehen mukaan että ostetaan yhdessä. Mietittäis yhdessä mitä syödään viik.loppuna ja mennään yhdessä kauppaan.

Viilit ostankin itse. Mies niistä huomauttelee ettei kannata. Minä siis ostan ruoat perheeseen itse. Ja kokkaan. Jos pyydän noutoruokaa,sanon miehelle että maksan. Sanoo että ei kannata , ei ole nyt varaa tuommosiin.

Ja jos mkes ostaa mulle esim juoman, olen eka treffien jälkee aina sanonut että ostan seuraavan koska mulla on tullut hänen kans semmoinen olo että odottaa että maksan takaisin tai häntä harmitttaa että joutui tarjoamaan.

Muille kommentoijille vastaan että on miehellä hyvin sästössä rahaa. Minä ostan lapsen vaatteet,ruuat ja jos innostun niinjoskus uuden maton esimerkiksi. Katson tieten omaa budjettia ja säästän muualta sitten.

Vierailija
22/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka Nyysteeni kirjoitti:

Minä olen mielestäni nuuka, mutta miehesi on mielestäni moukka. Kyllä minä säästäväisyydestäni huolimatta olen treffeillä tarjonnut, eikä ikinä ole käynyt mielessä, että pyytäisin naista vastavuoroisuuteen. 

Ostan kaupasta punalappuisia, mutta en minä vaimoa kiellä ostamasta mitä haluaa. 

Miksi hitossa? Eihän vahva itsenäinen nykynainen tarvitse prinssiä pelastamaan itseään vaan saa ostettua sen juoman itsekin. Kovin on vaan ailahtelivaista tämä itsenäisyys vai mitä ap, joka ei saa viiliäkään ostettu itse vaan tarvitsee siihen miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuhlausta voi elintasosta arvioida vaan sitiä paljonko teillä on kuukausitulot ja paljonko menot? Paljonko jää säästöön vai jääkö mitään?

Vierailija
24/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan käytössä on kyse prioriteeteista. Minusta se että on omakotitalo, kesämökki, auto, lapsi ja nainen kotona hoitamassa lasta kuulostaa kaikki tuhlaukselta. Noihin menee varmasti ainakin muutama tonni kuussa. Ruoan laadusta tinkiminen on aika pientä noihin kuluihin verrattuna.

Vierailija
25/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin et tietäisi mihin teillä on varaa?

Jos ei ole varaa, mies on oikeassa. Jos on varaa, on itara kontrollifriikki pihi.

Vierailija
26/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olimme molemmat töissä ja tienasimme, olisi ollut itaruutta olla ostamatta joskus noutopitsaa. Kun olin lapsen kanssa kotona, rahat oli sen aikaa selvästi tiukemmalla, ja piti säästää ihan ruuassakin, ostaa halvalla Lidlistä ja tehdä paljon itse.

Vierailija
27/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako mies koskaan mitään lapselle tai osallistuuko mitenkään lapsen kuluihin vai säästääkö vain rahaa itselleen?

Vierailija
28/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mielestäni nuuka, mutta miehesi on mielestäni moukka. Kyllä minä säästäväisyydestäni huolimatta olen treffeillä tarjonnut, eikä ikinä ole käynyt mielessä, että pyytäisin naista vastavuoroisuuteen. 

Ostan kaupasta punalappuisia, mutta en minä vaimoa kiellä ostamasta mitä haluaa. 

Miksi hitossa? Eihän vahva itsenäinen nykynainen tarvitse prinssiä pelastamaan itseään vaan saa ostettua sen juoman itsekin. Kovin on vaan ailahtelivaista tämä itsenäisyys vai mitä ap, joka ei saa viiliäkään ostettu itse vaan tarvitsee siihen miestä.

Minä tarjoudun tietysti maksamaan. Se antaa mahdollisuuden testata naisen halukkuutta vastavuoroisuuteen ja että onko nainen potentiaalinen lompakkoloinen.

Kävin aikoinaan kolme kertaa treffeillä naisen kanssa, joka  joi mieluusti kalliita drinkkejä laskuuni aikomattakaan tarjota takaisin. Kolmannen kerran jälkeen annoin asian olla ja nainen ihmetteli, miksi en enää halua deittailla. En viitsinyt kertoa todellista syytä.

Vierailija
29/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi miehen, kerta sanoit että sinä hoidat lasta koskevat kulut?

Vierailija
30/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarjoudun tietysti maksamaan. Se antaa mahdollisuuden testata naisen halukkuutta vastavuoroisuuteen ja että onko nainen potentiaalinen lompakkoloinen.

Kävin aikoinaan kolme kertaa treffeillä naisen kanssa, joka  joi mieluusti kalliita drinkkejä laskuuni aikomattakaan tarjota takaisin. Kolmannen kerran jälkeen annoin asian olla ja nainen ihmetteli, miksi en enää halua deittailla. En viitsinyt kertoa todellista syytä.

OT, mutta miksi kävit kolmesti treffeillä baarissa? Eikö olisi voinut keksiä kahdelle kerralle jotain muuta (ilmaista) tekemistä?

Vierailija
31/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo piheyttä on. Mutta mieluummin pihi kuin kontrollifriikki. Viili on järkevästi perusteltu, osta tavallista (tai tee ite, kuten tuolla neuvottiin) ja hilloa purkista.

Kaverin mies hoitaa ruokaostokset yms. aina kun kaveri keksii ostattaa mitä vaan, niin ei. Esim sokeroimatonta mehukeittoa tekis mieli. Ei osta, kun makeutusaineet on perkeleestä. No, osta sitten sokeroitua. Ei osta, kun nainen pyysi ensin sokeroimatonta. Nainen on hysteerinen, kun ei osaa päättää.

Vierailija
32/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä on kuukausitulot ja menot? Paljonko jää säästöön? Jos säästöön menee alle 30% niin mielestänne tuhlaatte jo nyt liikaa.

Vierailija
33/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mies on pikemminkin pihi kuin säästäväinen. Vai säästääkö hän johonkin, vaikka talonne pihan kunnostukseen, sapattivapaaseen jossakin ulkomailla? 

Ekana tuli mieleen, että mies vaikuttaa pelokkaalta, kuin pelkäisi että jotakin aivan hirveää tapahtuu ellei koko ajan pihistele kaikessa. Eli voi olla jostakin isommastakin asiasta kyse kuin raivostuttavasta saituudesta. 

Pari muutakin asiaa pisti silmään: olisit halunnut mennä aikaisemmin töihin, mutta jäit miehen mieliksi kotiin lapsen kanssa. Silloinhan et ole hänestä taloudellisesti riippumaton eikä sinulla ole kodin ulkopuolista elämää. Haluaako hän nöyrän, kotona viruvan vaimon ja täyden hallinnan perheenne asioihin? Pelkääkö hän menettävänsä sinut, jos sinulla on omat rahat ja oma elämä?

Ja ihan pikkujuttu vielä: jos kaksi täysivaltaista, taloudellisesti riippumatonta ihmistä menee baariin, niin on täysin luontevaa ja oikein, että toinen tarjoaa toiselle ja seuraavalla kierroksella tarjotaan toisinpäin. EI siis niin, että mies (aina) tarjoaa naiselle. "Vie sie, mie vikisen" -arvomaailma on toivottavasti jäänyt 1950 -luvulle. 

Vierailija
34/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Mielestäni mies on pikemminkin pihi kuin säästäväinen. Vai säästääkö hän johonkin, vaikka talonne pihan kunnostukseen, sapattivapaaseen jossakin ulkomailla?  

Säästäminen on hyvä tapa vaikkei vielä olisikaan tiedossa mihin ne rahat menee. Ylimääräisiä menoja tulee aina, työttömyys tai vakava sairastuminen voi iskeä millon tahansa. Ja jos ei tulekaan mahdollistaa ne säästössä olevat rahat eläkkeelle jäämisen muutaman vuoden virallista eläkeikää aiemmin. 

Vierailija
35/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri tosiasian elämästä. Jokainen nainen toivoo että mies olisi rahoistaan säästeliäs ja kerännyt siten omaisuutta mutta naisen suhteen poikkeuksellisesti antelias. Myös mies toivoo tätä naiselta mutta ei rahan vaan seksin suhteen. Kuitenkin toista asennetta paheksutaan ja pidetään sortavana, toista taas luonnollisena.

Vierailija
36/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole säästeliäisyydestä kyse. Vaan ihmisestä joka haluaa että muut tekevät kaikkensa jotta hän saa elää miten hän katsoo sopivaksi, mutta ei vitt*akaan välitä saako muut silloin elää hyvää elämää, koska vain HÄN ITSE ON TÄRKEÄ AINA.

Vierailija
37/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin juuri tosiasian elämästä. Jokainen nainen toivoo että mies olisi rahoistaan säästeliäs ja kerännyt siten omaisuutta mutta naisen suhteen poikkeuksellisesti antelias. Myös mies toivoo tätä naiselta mutta ei rahan vaan seksin suhteen. Kuitenkin toista asennetta paheksutaan ja pidetään sortavana, toista taas luonnollisena.

Mutta apeen tapauksessa mies kontrolloi myös apeen omien rahojen käyttöä.

Vierailija
38/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ihmetyttää se, että miksi suostut kotonasi palelemaan? Luulisi, että se nyt kaikkein eniten laskee elämänlaatua. 19 astetta? Hyiiii.

Vierailija
39/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelatkaa, naiset oikeesti menee naimisiin ja hankkii lapsia näitten pihien ihmisten kanssa.

Koska toisen ihmisen rahankäyttö/piheys ei kuulu toisen kontrolloitavaksi, mutta PAM heti parisuhteessa se pihi mies alkaakin kontrolloimaan naisen rahankäyttöä ja kritisoimaan. Sinä se kaksinaismoralismi.

Vierailija
40/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappalejako!

Heti aluksi jos kerran osti minulle kapakassa yhden juoman alkuun, hän sanoi kohta että tarjoatko sä sitten mulle seuraavan juoman .. Ei siinä mitään mutt kummastutti ettei yhtä juomaa mies voi nais-ystävälleen tarjota. Seuraavat toki oisin itse ostanut itselleni...mutta et miehelle? Oletko pihi, säästeliäs, kaksinaismoralisti?

Itse olen tottunut että jos kavereiden kanssa mökille niin vähän herkutellaankin...miksi et käynyt kaupassa itse? Oletko pihi, säästeliäs, kaksinaismoralisti?

Ulkona ei ole "varaa syödä" enää kun asutaan ok-talossa joten ei tuo minulle kotiin tullessaan nouto-ruokaa vaikk pyydän. Miksi et itse maksaa iltaa ulkona tai tilaa nouto ruokaa? ? Oletko pihi, säästeliäs, kaksinaismoralisti?

kerros-viiliä ei kannata mun syödä kun se on kallista ja siinä maksaa vaan se pisara hilloa...miksi et osta viiliä itse? ? Oletko pihi, säästeliäs, kaksinaismoralisti?

Kyllä kuule varmaan itsekin käy kaupassa ja miestä ei haittaa jos ap käyttää rahaansa häneen, mutta hän ei halua käyttää, ei vaikka toinen maksaisi takaisin. Jos ap on kipeänä ja pyytää tuomaan ruokaa ja maksaisi miehelle sen ruuan vaikka käteisellä, niin silti mies tuo suunnilleen yhden viilin koska hän ei tuhlaile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän