Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä vaivaa, ylimieliset asiakaspalvelijat???

Vierailija
02.02.2017 |

Kävin aamulla apteekissa, jossa en ole käynyt aiemmin. Asiointitilanne meni suunnilleen näin:

Tulen sisään, ei muita asiakkaita. Pälyilen hetken ympärilleni, jotta löytäisin etsimäni suoraan hyllystä, mutta kun en heti löydä, niin kysyn naiselta kassapisteellä:
Minä: Huomenta, missähän päin teillä on maitohappobakteerit?
Nainen mulkaisee minua (tiedättekö, sellainen päästä varpaisiin katse ja sitten pieni tauko ennen vastaamista): "Tuolla takana"
Löydän etsimäni ja haen myös toisen tuotteen, ja menen kassalle: Hei otan nämä.
Nainen (Yrmeä ilme): kaksikymmentäkahdeksan ja kolmekymmentä. (puhuu korostettua kirjakieltä).
Minä: Kiitos.
Nainen: hmm.

Itse yritin olla ihan ystävällinen, mutta nainen vastailee hyvin ykskantaan, ja vaikuttaa hyvin ylimieliseltä. Pienintäkään hymyn värettä ei koko aikana. No, asia hoitui, mutta kyllä tämä non-verbaali viestintä sai minut tuntemaan, että en ollut ollenkaan tervetullut. En kyllä toista kertaa tuonne vaivaudukaan häiritsemään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat muutosta aikaiseksi, kun kerrot julkisesti, mikä apteekki oli kyseessä, tai annat esimiehelle palautetta kassahenkilön käytöksestä. Apteekkikin on palvelulaitos, vaikka useilla paikkakunnilla jollain saattaa olla monopolisema. Paikkakunnilla, joissa on useita kilpailevia apteekkeja, palvelu on lähes poikkeuksetta hyvää ja osaavaa.

Vierailija
2/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sait vastaukseksi tehdessäsi reklamaation?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teit facebook jaon?

Vierailija
4/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ap:lla vähän ylitulkintaakin tuossa? Tai jos sillä asiakaspalvelijalla oli huono päivä, joku läheinen vaikkapa kuollut tms. niin pienetkin asiat kiristää hermoa, eikä innosta hymyillä. En tekisi yhdestä kerrasta kovin suuria johtopäätelmiä.

Vierailija
5/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS

Vierailija
6/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Ei kuulosta hyvältä aspalta, juuri tuon yrmeyden takia. Kirjakieli ei haittaa, jotkut vain puhuvat aina hyvin muodollisesti.

Muistan Itse kun aloittelin asiakaspalvelijana hotellissa, oikein pakotin itseni puhumaan kirjakielellä ja teitittelinkin aluksi kun pelkäsin että kuulostan epäkunnioittavalta jos en tee niin. Kuulostin varmaan hiukan jäykältä :'D Nykyään puhun iloisen rennosti omalla tyylilläni, joka kuitenkin on aika kirjakieltä koska puhun niin aina

Vierailija
7/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Olen itse perus ystävällinen ja kohtelias, ja sitten kun siihen ei asiakaspalvelija vastaakaan niin tulee sellainen wtf-fiilis.

Viimeksi sain tylyä palvelua Kekäleessä, kun katselin laukkuja. Siellä ei paljoa ole tarjontaa, enkä löytänyt omaan tarpeeseen sopivaa. Myyjä oli todella yrmeä, ja mietin mielessäni että oma päiväni oli ollut aika kurja, että ei ollut kaukana etten tiuskaissut todella rumasti. Teki mieli sanoa, ettei myyjällä voi olla varaa olla sellainen, kun oma palkka tuskin riittää edes henkilökunta-alennuksella niiden Ted Bakereihin ostoon.

Vierailija
8/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui noin tunti sitten, joten en ole ehtinyt vielä reagoida muuta kuin purkaa ensireaktion tänne. Voisin kyllä informoida apteekkaria asiasta: aika ikävä mieli käynnistä tuli.  Kyseessä keskikokoisen kaupungin lähiöapteekki, ja kyllä kaupungissa on lukuisia apteekkeja, joten ensi kerralla asioinkin muualla. Jäin vain miettimään, mikä tuollaiseen yrmynaamaisuuteen on syynä.  ap.

Vierailija
9/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PMS

Tämän meinasin minäkin tulla kirjoittamaan.

Vierailija
10/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan apteekeissa saa aina todella huonoa asiakaspalvelua, jos on nuori ihminen. Joskus ihmettelin kun e-pillereiden hinta oli pompannut aivan järjettömästi, silleen "Ohhoh! Onpas näissä hinta noussut!" ja asiakaspalvelija totesi vain yrmeästi "No eipä sun ole pakko niitä ostaa jos ei ole rahaa."

Vierailija
11/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, voiko PMS tehdä ihmisestä tuollaisen? Eikö pysty edes sitä noin minuutin asiointitilannetta tsemppaamaan?

Vierailija
12/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten aspalla oli viimeinen päivä?

Vierailija
13/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa. Olen itse perus ystävällinen ja kohtelias, ja sitten kun siihen ei asiakaspalvelija vastaakaan niin tulee sellainen wtf-fiilis.

Viimeksi sain tylyä palvelua Kekäleessä, kun katselin laukkuja. Siellä ei paljoa ole tarjontaa, enkä löytänyt omaan tarpeeseen sopivaa. Myyjä oli todella yrmeä, ja mietin mielessäni että oma päiväni oli ollut aika kurja, että ei ollut kaukana etten tiuskaissut todella rumasti. Teki mieli sanoa, ettei myyjällä voi olla varaa olla sellainen, kun oma palkka tuskin riittää edes henkilökunta-alennuksella niiden Ted Bakereihin ostoon.

Eiköhän kyse ollut ihan vaan siitä että myyjä havaitsi sun eleistä että nyt on huono päivä ja pipo kiristää ja sitten vain reagoi siihen vähän ajattelemattomasti. Kommentin loppuosa kyllä antaa kuvan että sinä et ole kovin mukava ihminen.

p.s. kaikilla on varaa Ted Bakeriin.

Vierailija
14/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan apteekeissa saa aina todella huonoa asiakaspalvelua, jos on nuori ihminen. Joskus ihmettelin kun e-pillereiden hinta oli pompannut aivan järjettömästi, silleen "Ohhoh! Onpas näissä hinta noussut!" ja asiakaspalvelija totesi vain yrmeästi "No eipä sun ole pakko niitä ostaa jos ei ole rahaa."

No tätä en usko. Ei varmasti ole noin vastannut.

Vierailija
15/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kassalla töissä viimeiset kymmenen vuotta. Yritän parhaani mukaan peitellä vitutukseni, mutta yleensä minua vaivaa joko:

a) järkyttävä kiire (työnantaja on alimiehittänyt vuoron)

b) joku aasiakas on aikaisemmin päässyt ihon alle (yleensä haukkumalla lihavaksi huoraksi tms asiatonta)

c)saikuttavat työtoverit, joiden tiedän olevan terveenä ja työkykyisenä kotona

Toivottavasti naamastani ei näy koskaan noin räikeästi, vaikka hammasta purren väännän hymyä ja asiakaspalveluääntä välillä.

Vierailija
16/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin apteekkiin sähköpostia, katsotaan nyt miten reagoivat. Enkä tosiaan viitsi lähteä julkiseen mollaukseen, koska voihan tälle olla jokin jollain tavalla perusteltava syykin  - vaikka ei minusta asiakkaan pitäisi joutua tällaisesta kärsimään.

Saattaahan olla että ylireagoin, ja olen varmaan aika herkkä ihminen kun asia jäi minua vaivaamaan. Jopa mietin, oliko syy pukeutumisessani (ilman meikkiä, toppavaatteet ja pipo syvällä, mutta ihan sinänsä siistit vaatteet kuitenkin), ja kun rouva oli sellainen "fiinin" oloinen :) Tilanne ei tosiaan kestänyt kuin varmaan minuutin ja oli ihan tavallinen asiointitilanne. ap.

Vierailija
17/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin aina välillä mikä saa ihmisen hakeutumaan asiakaspalvelualalle, jos selvästi näkee, ettei tykkää siitä yhtään.

Vierailija
18/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Stockmannin herkussa on kyllä heittämällä tympeimmät kassahenkilöt kuin missään muualla missä olen ikinä asioinut. 

Vierailija
19/19 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä hieman kyllä ylireagointia. Ymmärtäisin, jos tuo tapahtuisi sinulle joka kerta. Meillä ainakin kassatyössä piti laskea mm. hintoja tuotteille ja joskus olin niin ajatuksissa, kun hiljaisena päivänä kassalle tuli asiakas, että vaikutin varmastin vähän yrmeältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi