Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikseivät aikuiset harrasta mitään, vain lapset.

Vierailija
13.06.2023 |

Moniko aikuinen harrastaa jotain seuraliikuntaa yli 30-kymppisenä? On vain nuorten kilparyhmiä. Onko ihmiset niin eläneitä jo 35-vuotiaana että ainoa liikuntamuoto on kävely tai sali.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi.

Vierailija
2/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaan liikuntaa pidetään harrastuksena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on noin 9 000 urheiluseuraa, jotka järjestävät aktiivisesti liikuntatoimintaa myös aikuisille ja harrastavien aikuisten määrä kasvaa isommin kuin lasten. Nyt kun yhä harvempi niitä lapsia haluaa aikuisilla on enemmän aikaa harrastaa. 

Vierailija
4/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harrastukset kotona.

Vierailija
5/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 13% väestöstä. Harrastajista 38% on naisia ja 62% miehiä.

Lähde olympiakomitea 

Vierailija
6/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinan kittaus ja elokuvien katsominen.

Vierailija
7/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa seurassa on aikuisia valmentajia.

Vierailija
8/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani ainakin se vaikuttaa, että iän karttuessa viihdyn yhä enemmän yksin. Niinpä harrastan lenkkeilyä, hiihtoa, pyöräilyä jne.

Vierailija
9/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenakaan ei ehdi eikä halua, mutta pakotetaan.

Vierailija
10/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani ainakin se vaikuttaa, että iän karttuessa viihdyn yhä enemmän yksin. Niinpä harrastan lenkkeilyä, hiihtoa, pyöräilyä jne.

Täällä on toistuvasti aloituksia joissa julistetaan että viihtyy itse yksin ja ollaan huolissaan lapsestaan joka viihtyy yksin.

Vierailija
11/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan kävelyä luonnossa, pyöräilyä, uintia, lihaskuntoilua ja joogaa kotona. Satunnaisesti mailapelejä. Soitan pianoa ja luen kotona. Ei mene harrastusmatkoihin juuri aikaa.

.

Vierailija
12/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, harrastan ryhmäliikuntaa, parkouria, avantouintia, kirjojen lukemista, eiköhän nuo yhdelle aikuiselle riitä. Yhtäkään noista en harrasta missään seurassa.

Vierailija
13/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi olla juuri seuraliikuntaa? Olen ääri-introvertti joten mua puistatti ajatus sellaisesta jo lapsena. Harrastan liikuntaa aktiivisesti kotonani, en tarvitse mitään yhteisöä liikkuakseni.

Vierailija
14/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kaikkea yhteisliikunta, kiitos vaan koululiikunnan. Miksi ihmeessä vain se on "oikeaa" harrastamista?

Harrastan lenkkeilyä, lukemista, käsitöitä ja kuvataiteita, etenkin kesäisin aikaa menee festareilla, mökillä ja matkustellen. Meillä on iso talo, kaksi lasta ja koira, joten harrastukset ovat väkisinkin sellaisia, jotka taipuu minun aikatauluihin, eikä toisinpäin.

Vierailija
15/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuiset ei kerta harrasta niin miksi esim työväenopiston kursseja järjestetään? Ja joskus vielä pitää tehdä lisäkursseja kysynnän vuoksi. Tuskin ne alaikäisistä täyttyy.

Vierailija
16/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraliikunta on erittäin marginaalinen harrastus.

Sata prosenttia aikuisista harrastaa jotakin, pieni osuus heistä sitä "seuraliikuntaakin".

Itse esimerkiksi harrastan öljyvärimaalausta, pianonsoittoa ja neulomista.

Vierailija
17/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 30-kymppisillä ole mitään mahdollisuutta harrastaa muuta kuin haudassa makaamista.

Vierailija
18/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevos- ja koirapiirit tulevat lähinnä mieleen aikuisten seuraharrastuksesta.

Vierailija
19/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa olla joka viikko aina samalla kellonlyömällä tekemässä jotain tiettyä asiaa. Itseään toistavat duunitkin ovat aina olleet mulle todella ikävystyttävää puuhaa. Että siksi en harrasta mitään tiettyä seurassa. Salille voi mennä nosteleen painoi tai erilaisille ryhmäliikuntatunneille sillon kun mielii. Paljo kätevämpää.

Vierailija
20/27 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan patikointia, tee-se-itse hommia, ratsastusta, uimista ja satunnaisesti myös surffausta, kiipeilyä, juoksua, jalkapalloa ja mitä nyt tulee mieleen.

Mihinkään noista ei tarvita urheiluseuraa.

N44