Uskotko, että murhamies Late Johansson on aidosti tullut uskoon?
Vai onko kyse vaan jostain psykopaatin sumutus- ja manipulointipyrkimyksestä, jolla pyritään varmistamaan aikaisempi armahdus?
Kommentit (159)
Hän on nyt ollut kaksi vuotta vapaana, eikä ole vielä tappanut ketään.
Uskon ja niin uskoo moni rikollinenkin.
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko on jo lähtökohtaisesti huuhaata. Ei pitäisi kuulua vankilakundien kikkavalikoimaan.
Tervemenoa helvettiin, toivottavasti olet pakannut hyvin iän ikuiseen kidutukseen. :)
T. Uskovainen, joka kokee pientä vahingoniloa epäpyhän elämäntapasi lopullisista seurauksista
Tämä uskovaisten rakkaus lähimmäisiään kohtaan on niin kaunista.
Uskon . Kiertää monia seurakuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko on jo lähtökohtaisesti huuhaata. Ei pitäisi kuulua vankilakundien kikkavalikoimaan.
Tervemenoa helvettiin, toivottavasti olet pakannut hyvin iän ikuiseen kidutukseen. :)
T. Uskovainen, joka kokee pientä vahingoniloa epäpyhän elämäntapasi lopullisista seurauksista
Miksi yrität pakottaa tuntemattomat rakastamaan itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrität pakottaa tuntemattomat rakastamaan itseäsi?
Varsinkaan jos hakeudut oikein vastaanottamaan kosmista, täydellistä rakkautta sinua kohtaan, vaaleanpunaista pehmeää hattaraa :)))))) _ IHMISELTÄ_ sanomalla "usko huuhaata".
Ööh... no eikös se omien sanojesi mukaan ollut huuhaatamitä siis odotat nallekarhumaista vastaanottoa :)))) sinulle nallukkavastaanotto, samalla kun loukkaat muita, voi voi :')))
Kannattaisiko etsiä sitä Jumalalta.... ai mutta kun "usko huuhaata" mitä täällä sitten uskovia päivystät? Arvioimassa ihmisten rakkauden tasoa sinun pellekommentteja kohtaan :DDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, Usko on morsian monelle vankilassa.
Mitä tarkoittaa tuo "uskoon tuleminen" käytännössä? Olisi kiva saada konkreettinen kuvaus tuosta kokemuksesta.
Se on totta että esim. vankilassa monet kokevat ns. valaistumiskokemuksen, tuon voi henkilö itse sitten tulkita uskoon tulemiseksi, koska kokemus voi aidosti olla hyvin voimakas. Epäilen että esim. kristinuskon liittäminen tuohon kokemukseen on kuitenkin kulttuurin tuottamaa. Sama kokemus esim. intialaisen henkilön kohdalla tuottaa erilaisen tulkinnan siitä mikä on tuon kokemuksen merkitys.
Uskoontulo on yhtä kuin uudestisyntyminen. Siinä ihminen uskoo tai tiedostaa ensin olevansa syntinen ja matkalla helvettiin koska synnin palkka on kuolema(ikuinen ero Jumalasta ja helvetti) ja ihminen ei voi itse itseään pelastaa. Sitten hän uskoo hyvän uutisen Jeesuksesta (evankeliumi tarkoittaa hyvä uutinen). Eli että Jeesus, Jumalan Poika, joka oli jo luomassa maailmaa, syntyi ihmiseksi ja KUOLI sen kuoleman synnittömänä uhrina meidän jokaisen ihmisen syntien sovittamiseksi. Hän itse eli synnittömän elämän ja kuoli vapaaehtoisesti pelastaakseen ne, jotka uskovat Häneen ja haluavat seurata Häntä joka päivä kuolemaansa asti.
Eli uskoontulorukous menee näin: Rakas Jeesus, tiedän olevani syntinen ja rikkoneeni Sinua vastaan. Uskon, että sinä kuolit minunkin puolestani ristillä ja sovitit minunkin syntini. Uskon että Sinä ylösnousit kuolleista ja elät, ja Sinulla on valta antaa synnit anteeksi.Pyydän Sinua : anna minun syntini anteeksi. Tule elämäni Herraksi. Täytä minut Pyhällä Hengelläsi ja johdata minut perille Taivaaseen asti. Anna minulle voimaa eklää Sinun omanasi ja johdata minut uskovien yhteyteen. Kiitos että kuulet minua. Kiitos että nyt olen Sinun lapsesi ja olen saanut syntini anteeksi. Ylistys nimellesi. Aamen."
Jos rukoilet tuon sydämestäsi, tulet uskoon. Onnittelut! Paras päätös mitä voit tehdä. Tulin uskoon yli 20 v sitten, en ole ikinä katunut. Lue joka päivä Raamattua-uusi testamentti ensin-edes muutama jae tai luku päivässä- ja hakeudu seurakuntaan missä uskotaan Jeesukseen ja Raamattu on ylin auktoriteetti. Esin Oneway, vapaaseurakunta, helluntaiseurakunta, babtistiseurakunta.. rukoile johdatusta ja käy tutustumassa eri seurakuntiin.
Jeesus paransi lapsettomuutta aiheuttavan sairauteni ja nyt minullea on 5 lasta. Hän on olemassa ja Hän on hyvä Raamattu on kokonaan totta.
Siunausta sinulle:)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa tuo "uskoon tuleminen" käytännössä? Olisi kiva saada konkreettinen kuvaus tuosta kokemuksesta.
Se on totta että esim. vankilassa monet kokevat ns. valaistumiskokemuksen, tuon voi henkilö itse sitten tulkita uskoon tulemiseksi, koska kokemus voi aidosti olla hyvin voimakas. Epäilen että esim. kristinuskon liittäminen tuohon kokemukseen on kuitenkin kulttuurin tuottamaa. Sama kokemus esim. intialaisen henkilön kohdalla tuottaa erilaisen tulkinnan siitä mikä on tuon kokemuksen merkitys.
Uskoontulo on yhtä kuin uudestisyntyminen. Siinä ihminen uskoo tai tiedostaa ensin olevansa syntinen ja matkalla helvettiin koska synnin palkka on kuolema(ikuinen ero Jumalasta ja helvetti) ja ihminen ei voi itse itseään pelastaa. Sitten hän uskoo hyvän uutisen Jeesuksesta (evankeliumi tarkoittaa hyvä uutinen). Eli että Jeesus, Jumalan Poika, joka oli jo luomassa maailmaa, syntyi ihmiseksi ja KUOLI sen kuoleman synnittömänä uhrina meidän jokaisen ihmisen syntien sovittamiseksi. Hän itse eli synnittömän elämän ja kuoli vapaaehtoisesti pelastaakseen ne, jotka uskovat Häneen ja haluavat seurata Häntä joka päivä kuolemaansa asti.
Eli uskoontulorukous menee näin: Rakas Jeesus, tiedän olevani syntinen ja rikkoneeni Sinua vastaan. Uskon, että sinä kuolit minunkin puolestani ristillä ja sovitit minunkin syntini. Uskon että Sinä ylösnousit kuolleista ja elät, ja Sinulla on valta antaa synnit anteeksi.Pyydän Sinua : anna minun syntini anteeksi. Tule elämäni Herraksi. Täytä minut Pyhällä Hengelläsi ja johdata minut perille Taivaaseen asti. Anna minulle voimaa eklää Sinun omanasi ja johdata minut uskovien yhteyteen. Kiitos että kuulet minua. Kiitos että nyt olen Sinun lapsesi ja olen saanut syntini anteeksi. Ylistys nimellesi. Aamen."
Jos rukoilet tuon sydämestäsi, tulet uskoon. Onnittelut! Paras päätös mitä voit tehdä. Tulin uskoon yli 20 v sitten, en ole ikinä katunut. Lue joka päivä Raamattua-uusi testamentti ensin-edes muutama jae tai luku päivässä- ja hakeudu seurakuntaan missä uskotaan Jeesukseen ja Raamattu on ylin auktoriteetti. Esin Oneway, vapaaseurakunta, helluntaiseurakunta, babtistiseurakunta.. rukoile johdatusta ja käy tutustumassa eri seurakuntiin.
Jeesus paransi lapsettomuutta aiheuttavan sairauteni ja nyt minullea on 5 lasta. Hän on olemassa ja Hän on hyvä Raamattu on kokonaan totta.
Tuo oli siis yksi esimerkki uskoontulorukouksesta. Voit rukoilla ominkin sanoin. Hän kuulee jokaista joka on tosissaan. Uskoontuloon kuuluu myös että tekee parannuksen. Jumala antaa tähän voiman. Minä esimerkiksi lopetin humalahakuisen juomisen ja esiaviollisen seksisuhteen. Myöhemmin Herra johdatti aviopuolison. Kun ihminen tulee uskoon, hän saa oikeasti suhteen Jumalaan Rukous on yksinkertaisesti puhumista Jumalalle, Hän puhuu meille etenkin Raamatun kautta. Siunausta:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli siis yksi esimerkki uskoontulorukouksesta. Voit rukoilla ominkin sanoin. Hän kuulee jokaista joka on tosissaan. Uskoontuloon kuuluu myös että tekee parannuksen. Jumala antaa tähän voiman. Minä esimerkiksi lopetin humalahakuisen juomisen ja esiaviollisen seksisuhteen. Myöhemmin Herra johdatti aviopuolison. Kun ihminen tulee uskoon, hän saa oikeasti suhteen Jumalaan Rukous on yksinkertaisesti puhumista Jumalalle, Hän puhuu meille etenkin Raamatun kautta. Siunausta:)
oneway.fi oneway.tv, uskoontulo.net näistä löytyy apua ja lisätietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kirjoittanut noita kommentteja. Olen oikeasti uskovainen mutta epäilen että tuon tervemenoa kommentin takana ei ollut oikeasti uskossaoleva ihminen. Kukaan uskova ei iloitse siitä että joku joutuu helvettiin saati toivota hyvää matkaa sinne. Oikeilla uskovilla on hätä sieluista ja halu varoittaa ja tarjota pelastusta Jeesuksessa. Se on ihmisen oma valinta toki ottaako pelastuksen vastaan vai ei. Jeesus kunnioittaa jokaisen omaa tahtoa ja meidänkin tulee rakastaa vihamiehiämmekin ja rukoilla heidänkin puolestaan. Ja kertoa ilosanomaa pelastuksesta mikä on kaikille tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kirjoittanut noita kommentteja. Olen oikeasti uskovainen mutta epäilen että tuon tervemenoa kommentin takana ei ollut oikeasti uskossaoleva ihminen. Kukaan uskova ei iloitse siitä että joku joutuu helvettiin saati toivota hyvää matkaa sinne. Oikeilla uskovilla on hätä sieluista ja halu varoittaa ja tarjota pelastusta Jeesuksessa. Se on ihmisen oma valinta toki ottaako pelastuksen vastaan vai ei. Jeesus kunnioittaa jokaisen omaa tahtoa ja meidänkin tulee rakastaa vihamiehiämmekin ja rukoilla heidänkin puolestaan. Ja kertoa ilosanomaa pelastuksesta mikä on kaikille tarjolla.
Niinpä! Mutta jotkut uskovat voivat olla joskus taitamattomia kertoessaan ilosanomaa. Meitä on moneen junaan.T:Uskova myös
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on aidosti tullut uskoon, hän ei ole enää entisensä. - - Uskonnollisissa piireissä on valitettavasti paljon ihmisiä, jotka eivät ole aidosti uskossa ja näin ollen saaneet Jumalan siunausta ja suojaa osakseen. He eivät ole sydämeltään puhtaita.
Jos minä tulisin murrhanneeksi monia ihmisiä ja sitten alkaisi omatunto kolkuttaa, niin hurahtaisin minäkin uskoon.
Sitten väittäisin, että - hupsistakeikkaa - olenkin uudestisyntynyt enkä ollenkaan se sama kaveri, joka rikokset teki. Sitten selittelisin itselleni, että olenkin siunattu jumalan lapsi ja menossa taivaaseen rakastavan jumalan helmaan. Näkisinkin peilissä hyveellisen ihmisen ja nukkuisin yöni hyvin.
Tekisin itsestäni muidenkin hartaan ihmisen ja kiertelisin ympäri Suomea möykkäämässä, kuinka olen pelastettu ja jeesus voi pelastaa sinutkin. Esiintyisin telkkarissa, kirjoittaisin elämäkerran, antaisin haastatteluja. Tämä olisi hyvä strategia: siirtäisin huomion pois uhrien kärsimyksistä ja siitä tosiasiasta, että olen murrhannut useita ihmisiä ja tuottanut valtavat määrät inhimillistä kärsimystä. Samalla käärisin hyvät rahat.
Tuo touhu on kuvottavaa. 'Kuvottava' on riittämätön sana, mutta ilmiö ylittää kielellisen ilmaistavuuden.
Narsisteille mitä psykopaatitkin aina ovat ei ole syntynyt omaa persoonaa vaan vain false self, vääristymä. Usko on syntyminen uudelleen, mutta jos ei ole syntynyt ensimmäistä kertaakaan, niin mikä voisi syntyä uudelleen - false self? En siis usko psykopaatin/ narsistin uudelleensyntymään. Toiseksi olin kymmeniä vuosia ns vapaissa seurakunnissa ja tiedän kuinka täynnä nuo on narsisteja ja heidän mahdollistajiaan. Ne ovat ykköspaikka persoonallisuushäiriöiselle.
Sanomastani huolimatta uskon, että ko henkilö voi olla omasta mielestään vilpittömästi tullut uskoon ja haluta elää sen mukaisesti. Kuten joku tässä ketjussa sanoi psykopaatin käsitys totuudesta on kelluva ja voi olla että se kelluu näinkin. Uskoontulo oli varmasti ainoa keino hänelle, joten hyvä yhteiskunnalle, että tarttui siihen.
Ja se on mahdollistajien oma " vika" jos heitä viedään kuin pässiä narussa, he kokemukseni mukaan ovat myös tyhjiä ja hakevat tarkotusta palvomalla narsisteja.
Uskon, että Late Johansson on uskossa yhtä aidosti kuin kuka tahansa muu uskovaiseksi itseään kutsuva. Varmaan jokaisella uskovaisella on oma motiivinsa siihen, miksi on valinnut seurata uskontoa. Kukaan ei pysty rakastamaan lähimmäistä kuin itseään, joka on kristinuskon suurin käsky, joten sikäli on turhaa vertailla, kuka on aidompi uskovainen kuin toinen.
Mä uskon, että Late Johansson on ottanut opikseen, ei halua enää vankilaan, ja uskonto, sekä seurakunta, asettavat hänelle rajat, jotka auttavat häntä pysymään kaidalla tiellä.
Ei, en usko että Late Johanssonissa on tapahtunut mitään yliluonnollista muutosta, koska sellaista ei ole tapahtunut kenessäkään muussakaan ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on aidosti tullut uskoon, hän ei ole enää entisensä. - - Uskonnollisissa piireissä on valitettavasti paljon ihmisiä, jotka eivät ole aidosti uskossa ja näin ollen saaneet Jumalan siunausta ja suojaa osakseen. He eivät ole sydämeltään puhtaita.
Jos minä tulisin murrhanneeksi monia ihmisiä ja sitten alkaisi omatunto kolkuttaa, niin hurahtaisin minäkin uskoon.
Sitten väittäisin, että - hupsistakeikkaa - olenkin uudestisyntynyt enkä ollenkaan se sama kaveri, joka rikokset teki. Sitten selittelisin itselleni, että olenkin siunattu jumalan lapsi ja menossa taivaaseen rakastavan jumalan helmaan. Näkisinkin peilissä hyveellisen ihmisen ja nukkuisin yöni hyvin.
Tekisin itsestäni muidenkin hartaan ihmisen ja kiertelisin ympäri Suomea möykkäämässä, kuinka olen pelastettu ja jeesus voi pelastaa sinutkin. Esiintyisin telkkarissa, kirjoittaisin elämäkerran, antaisin haastatteluja. Tämä olisi hyvä strategia: siirtäisin huomion pois uhrien kärsimyksistä ja siitä tosiasiasta, että olen murrhannut useita ihmisiä ja tuottanut valtavat määrät inhimillistä kärsimystä. Samalla käärisin hyvät rahat.
Tuo touhu on kuvottavaa. 'Kuvottava' on riittämätön sana, mutta ilmiö ylittää kielellisen ilmaistavuuden.
Just. Ihan kuin mitä tahansa pahuutta voi tehdä ja sitten vaan pyytää mielikuvitusolennoilta anteeksi - ja homma muka olisi sillä selvä.
Tämän roiston tekosia ei pestä puhtaaksi karitsojen veressä eikä missään muuallakaan. Jätkä on saastaa, ja sillä siisti. Tuon paikka olisi vankityrmässä vailla mukavuuksia ja ilman lomia koko loppuiäkseen. Tyyppi teilasi monta ihmistä, ja kun ihmiseltä vie elämän, vie aivan kaiken.
Nyt se lööpin mukaan liikuttuu kyyneliin, kun on istunut 25 vuotta 9 neliön kopissa. Entä sitten? Miksi on istunut? Entä ne, joilta tuo vei elämän? Ne eivät istu enää missään. Tuosta sekoboltsista ei pidä tehdä yhtään lehtijuttua.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se lööpin mukaan liikuttuu kyyneliin, kun on istunut 25 vuotta 9 neliön kopissa. Entä sitten? Miksi on istunut? Entä ne, joilta tuo vei elämän? Ne eivät istu enää missään. Tuosta sekoboltsista ei pidä tehdä yhtään lehtijuttua.
Narskut liikuttuu aina itsesäälistä.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen en usko kenenkään uskoontuloon. Hengelliselle kokemukselle on todennäköisesti jokin muu selitys.
Väkivaltarikollisilla ja häiriintyneillä ihmisillä kyse on ihan puhtaasti esittämisestä, opportunismista ja oman kilven kiillotuksesta. NARSISTITHAN tunnetusti leuhkivat korkea-arvoisilla tuttavillaan, joten toki muka-uskoontullut narsisti leuhkii olevansa hyvää pataa vähän korkea-arvoisemman herran kanssa.
Eihän tuo mikään narsisti ole. Psykopaatti eli pykälää karumpi kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Uskon . Kiertää monia seurakuntia
Niin kierrän minäkin, kaukaa. Korkeimman psykopatian tuloksen saanut ihminen ei tule uskoon, ei rakastu eikä koe katumusta. Halvalla menee ihmishenki Suomessa, tässä tapauksessa kolme.
Jos mies on aidosti tullut uskoon, hän ei ole enää entisensä. Kukaan ei tule Jumalan armosta uskoon ja valoon, ellei hän ole aidosti muuttunut, kadu ja pyri parempaan.
Sitä emme tiedä, onko juuri L.J tullut aidosti uskoon.
Uskonnollisissa piireissä on valitettavasti paljon ihmisiä, jotka eivät ole aidosti uskossa ja näin ollen saaneet Jumalan siunausta ja suojaa osakseen. He eivät ole sydämeltään puhtaita.