Kummalle elämä on hankalampaa: rumalle naiselle vai rumalle miehelle ?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumana miehenä joka ei ole edes yrittäny saada naista, mutta tiedän että jos yrittäisin niin en saisi, sanoisin silti että rumille naisille. Minulla on vähintäänkin yhtä ruma naispuolinen ystävä, joka rumuudestaan huolimatta on nuoresta iästään huolimatta onnistunu harrastamaan seksiä yli 60 miehen kanssa ja he ovat suurin osa ihan komeita tai semi-komeita miehiä. Tästä huolimatta minä olen se pienistä henk.koht huolistani se leppoisa ja suhteellisen onnellinen ja stressitön mutta tämä kaverini tuntuu onnettomalta vaikka miehiä piisaa. Naisten on siis joka tapauksessa paljon helpompi saada seksiä kuin miesten, rumana tai kauniina, mutta se itsessään ei tee onnelliseksi ja elämän muilla osa-alueilla tämä kaveri joutuu kärsimään minua, rumaa miestä, paljon enemmän ulkonäköpaineita seksielämän ulkopuolellakin.
Se että olen ruma mies lähinnä estää minua houkuttelemasta naisia luokseni romanttisessa mielessä, mutta siihen ne sitten lähinnä jääkin. Hirveästi muita esteitä ei ole, ellen haaveilisi näyttelijän tai miesmallin urasta.
Minä tiedän yhden tosi ruman miehen joka on naimisissa. Ei se aina ole ulkonäöstä kiinni.
Joo siis ei tietenkään. Onhan noita näkynyt.
Tosiasiassa mieheltä ei vaadita ulkonäköä. Lähes minkänäköinen tahansa mies voi olla naisten suosiossa, jos on supliikki ja hyvä seuramies sekä osaa huolehtia hygieniasta. Oikeasti ne riittävät.
Kukaan ei tule kysymään mieheltä pitäisikö vähän meikata tai pistää seksikkäämpää vaatetta kehiin tai hienompi kampaus, kasvattaa hiuksia tai lyhentää niitä. Hiukset voi olla vaikka minkälainen tuulenpesä tai kalju ja naama kuin seinästä revitty, jos osaat kohdella naisia nätisti ja heittää juttua, naisen saanti on taattu. Eli kyllä naisille on paljon enemmän ulkonäköpaineita ja "ruman" naisen odotetaan miesten taholta vähintään laittavan itsensä niin nätiksi kuin mahdollista. N39
Omituista: olen itse ruma nainen, mutta en koe elämääni hankalaksi sen takia. Kertokaapa, miksi minun pitäisikään.
Jaa että toisten vaatimukset? Saahan sitä vaatia vaikka kuuta taivaalta, mutta se ei tee minua yhtään kauniimmaksi. Ja kun näin on, miksi minun pitäisi edes kiinnostua toisten arvosteluista? Minähän olen kuusikymppinen ämmä, jota nuorten miesten ei edes tarvitse vilkaista sillä silmällä, koska en minä mikään puumakaan ole. Työpaikkanikaan eivät ole olleet kiinni ulkonäöstä. Ystäviäkin olen saanut juuri sen verran kuin olen halunnut.
Olen ollut yhden ja saman miehen kanssa naimisissa yli 27 vuotta, ja meillä on kaksi aikuista lastakin. Jaa miehen ulkonäkö? Mitä ihmeen väliä sillä on muille, kun itse olen onnellinen hänen kanssaan? Ja kyllä hänelläkin oli vihille mennessä riittävän hyvä näkö, joten hän kyllä tiesi ulkonäön suhteen (ja melko pitkälle muutenkin), mitä otti.
Taidan olla myös realisti: en ole edes tavoitellut komeita miehiä. Se olisi vähän sama kuin auton perässä juoksevan koiran kanssa: jos kiinni saisin, en tietäisi, mitä heillä tekisin. En ymmärrä, miksi minun pitäisi kelvata juuri heille.
Rumalle naiselle ainakin palstan kilttimiesten mukaan. Nehän sanoo että vain 10 % miehistä saa naisia, joten silloin 90 % eli enemmistö joka tapauksessa ei saa, joten se on ihan normaalia miehen elämää.
Kun taas naisten pitäisi saada aina kuka tahamsa mies koska kaikki naiset on niin kauniita ja upeita. Ole siinä sitten ihan tavallinen ruma nainen jota ei tulla pävittäin kaikkialla ja joka paikassa iskemään niin kuin kaikkia muita naisia.
Noh aika moni ruma ja menestynyt mies on saanut kauniin naisen, mutta eipä nyt heittämällä tulee mieleen yhtään rumaa naista joka olisi sekä menestynyt urallaan ja saanut komean miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa mieheltä ei vaadita ulkonäköä. Lähes minkänäköinen tahansa mies voi olla naisten suosiossa, jos on supliikki ja hyvä seuramies sekä osaa huolehtia hygieniasta. Oikeasti ne riittävät.
Kukaan ei tule kysymään mieheltä pitäisikö vähän meikata tai pistää seksikkäämpää vaatetta kehiin tai hienompi kampaus, kasvattaa hiuksia tai lyhentää niitä. Hiukset voi olla vaikka minkälainen tuulenpesä tai kalju ja naama kuin seinästä revitty, jos osaat kohdella naisia nätisti ja heittää juttua, naisen saanti on taattu. Eli kyllä naisille on paljon enemmän ulkonäköpaineita ja "ruman" naisen odotetaan miesten taholta vähintään laittavan itsensä niin nätiksi kuin mahdollista. N39
Pelkkä myytti että miehen ulkonäöllä ei olisi väliä. Ei naiset kuitenkaan sokeita ole
MiäsHenkilö kirjoitti:
Ulkomailla kestetään enemmän ruumuutta ja erilaisuutta. Suosittelen muuttamaan. Me suomalaiset olemme aika homogeeninen kansa, ja se ikävä kyllä näkyy siinä miten paljon erilaisuutta me kestämme.
Olin nuorena vaihtarina Englannissa. Musta tuntui että mulle oltiin kivempia siellä eikä kyse ollut pelkästään niiden kohteliaisuuskulttuurista. Ei nyt niin että miehet olisi iskeneet mutta muuten. Tai ehkä olin jotenkin "eksoottinen" niille, en osaa sanoa. Aina brittejä haukutaan rumiksi, en osaa sanoa onko mitään perää, ehkä vähän. Olin akneihoinen ja mulla on aika kulmikas leuka. En nyt välttämättä ole ihan älyttömän ruma mutten kauniskaan. Ehkä siellä olin mukiinmenevä. Sääli että siellä on nyt se Brexit, ei voi muuttaa sinnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että naisella. Koko ajan arvostellaan ulkonäköä joka paikassa ja säälitään, jos ei ole kaunis. Naisen ei kait tarvitsisi muuta olla kuin kaunis, sillä pääsee pitkälle. Noissa iltapäivälehdissäkin jos on joku uutinen jostain naisesta, niin yleensä siinä otsikossa on aina joku kaunis, kaunotar jne. (en ota kantaa siihen kenen mielestä on/ei ole kaunis) mutta aina sitä pitää korostaa, oli sitten urheilija, näyttelijä, ihan mikä vaan seurapiirikaunotar. Jostain miehestä sama juttu olisi kirjoitettu vaan sen ammatin tms. kannalta, eikä olisi lähdetty arvostelemaan viehättävyyttä.
Ja yleensä noihin mainitsemiisi iltapäivälehden uutisiin tulee sitten kommentteja, että kenen mielestä kaunis, kauhea haaska, ruma, hevosennaama tai ties mitä. Eli naisten ulkonäköä arvotetaan aika rankasti.
Kritisoijana yleensä muut naiset. Naurattaa miten naiset kritisoivat toisiaan ulkonäköjutuista, joita miehet eivät edes huomaa :D tyyliin epäsymmetriset kulmakarvat
Vierailija kirjoitti:
Rumana miehenä joka ei ole edes yrittäny saada naista, mutta tiedän että jos yrittäisin niin en saisi, sanoisin silti että rumille naisille. Minulla on vähintäänkin yhtä ruma naispuolinen ystävä, joka rumuudestaan huolimatta on nuoresta iästään huolimatta onnistunu harrastamaan seksiä yli 60 miehen kanssa ja he ovat suurin osa ihan komeita tai semi-komeita miehiä. Tästä huolimatta minä olen se pienistä henk.koht huolistani se leppoisa ja suhteellisen onnellinen ja stressitön mutta tämä kaverini tuntuu onnettomalta vaikka miehiä piisaa. Naisten on siis joka tapauksessa paljon helpompi saada seksiä kuin miesten, rumana tai kauniina, mutta se itsessään ei tee onnelliseksi ja elämän muilla osa-alueilla tämä kaveri joutuu kärsimään minua, rumaa miestä, paljon enemmän ulkonäköpaineita seksielämän ulkopuolellakin.
Se että olen ruma mies lähinnä estää minua houkuttelemasta naisia luokseni romanttisessa mielessä, mutta siihen ne sitten lähinnä jääkin. Hirveästi muita esteitä ei ole, ellen haaveilisi näyttelijän tai miesmallin urasta.
Mulla täysin samat havainnot. Urakehitys polkee kuin itsestään, rahaa tulee enemmän kuin tarpeeksi ja kaikki muukin sujuu flaksia lukuun ottamatta. Eipä rumuudesta mulle muuta haittaa ole kuin se, ettei naisia kiinnosta romanttisessa/seksuaalisessa mielessä
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole ruma kuin lihoamalla tai olemalla sairas tai kehitysvammainen .
Sinun mielestäsi ehkä. Arkielämässä asia ei kuitenkaan ole noin - hyvin moni tavallinen, terve, normaalipainoinen ja normaalin näköinen nainen saa jossain elämänsä vaiheessa kuulla olevansa "ruma".
Vierailija kirjoitti:
Noh aika moni ruma ja menestynyt mies on saanut kauniin naisen, mutta eipä nyt heittämällä tulee mieleen yhtään rumaa naista joka olisi sekä menestynyt urallaan ja saanut komean miehen.
Suvi Riggs, Madonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että naisella. Koko ajan arvostellaan ulkonäköä joka paikassa ja säälitään, jos ei ole kaunis. Naisen ei kait tarvitsisi muuta olla kuin kaunis, sillä pääsee pitkälle. Noissa iltapäivälehdissäkin jos on joku uutinen jostain naisesta, niin yleensä siinä otsikossa on aina joku kaunis, kaunotar jne. (en ota kantaa siihen kenen mielestä on/ei ole kaunis) mutta aina sitä pitää korostaa, oli sitten urheilija, näyttelijä, ihan mikä vaan seurapiirikaunotar. Jostain miehestä sama juttu olisi kirjoitettu vaan sen ammatin tms. kannalta, eikä olisi lähdetty arvostelemaan viehättävyyttä.
Ja yleensä noihin mainitsemiisi iltapäivälehden uutisiin tulee sitten kommentteja, että kenen mielestä kaunis, kauhea haaska, ruma, hevosennaama tai ties mitä. Eli naisten ulkonäköä arvotetaan aika rankasti.
Kritisoijana yleensä muut naiset. Naurattaa miten naiset kritisoivat toisiaan ulkonäköjutuista, joita miehet eivät edes huomaa :D tyyliin epäsymmetriset kulmakarvat
Olen kanssa huomannut tämän. Naiset etsivät suurennuslasin kanssa jotain epäsymmetrisiä sieraimia, suun toinen puoli on 2 mm alempana kuin toinen, toinen silmäluomi on ihan vähän erilainen kuin toinen en ole varma voitteko vahvistaa? jne.
Miehenä aina katson alle puolessa sekunnissa, että onko kiva kokonaisnaama vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole ruma kuin lihoamalla tai olemalla sairas tai kehitysvammainen .
Sinun mielestäsi ehkä. Arkielämässä asia ei kuitenkaan ole noin - hyvin moni tavallinen, terve, normaalipainoinen ja normaalin näköinen nainen saa jossain elämänsä vaiheessa kuulla olevansa "ruma".
Niin ja moni nainen saa kuulla olevansa hu*ra. Kertooko se jotain prostituutioammatin yleisyydestä vai ehkä enemmän siitä, että ääliöt tykkäävät loukata?
Miks kaikki jotka väittää että miehellä on vaikeempaa perustelee sen pelkästään sillä että
"rumakin nainen saa kyrpää" ?
Kyse oli ELÄMÄN hankaluudesta kokonaisuudessaan, ei seksin löytämisestä. Kuulostatte tosi katkerilta tosta seksijutusta eli se varmaan juu harmittaa teitä, kurjaa.
Mutta kun yksinkertasesti se että saa kertaluontoista "niin puutteessa että kuka vaan kelpaa"-seksiä ei yksinään määrittele elämän mielekkyyttä tai menestystä.
Vai määritteleekö miehetkin koko elämänsä silleen et "saan seksiä sillon kun haluan, eli elämäni on kokonaisuudessaan menestynyttä"? Te koitatte määritellä naisen elämän menestyneisyyttä vaan sen perusteella saako hän seksiä vai ei. Wtf.
"Seksin määrä=koko elämän vaikeusaste" <---MITÄ tää on, oikeesti? :DD Selittäkää, tai älkää menin trolleihinne.
Pitäisi ensin avata mitä se ruma tarkoittaa? Onko esim. ihminen joka elää terveellisesti, on treenattu/urheilullinen ja osaa pukeutua siististi joka tilaisuuteen, mutta naama ei ole kauneimmasta/komeimmasta päästä, ruma? Voiko esim. yksi erikoinen asia ulkonäössä tehdä ihmisestä ruman vai onko kyse kokonaisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvi Riggs, Madonna.
Eivät ole rumia, päinvastoin. Case closed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvi Riggs, Madonna.
Mitähän suohirviöitä me tavisnaiset ollaan, jos nämä ovat muka esimerkkejä rumista naisista??
Rumalle miehelle! Nainen pystyy ehostamaan omaa ulkonäköään niin paljon paremmin kuin miehet. Mies voi vaikuttaa vain hiuksiin, vaatteisiin, ihoon, luonteeseen ja kroppaan mutta nainen voi näiden lisäksi saada meikillä ja vaikka lisäkkeillä (hiukset ripset) ihmeitä aikaan.
Itse olen nainen.
Minä tiedän yhden tosi ruman miehen joka on naimisissa. Ei se aina ole ulkonäöstä kiinni.