Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielenterveyteen liittyvästä diagnoosista haittaa elämässä? (Esim. masennus tai ahdistus)

Vierailija
01.02.2017 |

Ajatuksena hakea kuntoutusterapiaan, mutta vaikeuttaako lääkärin b-diagnoosi elämää jotenkin? Toiveenani tietenkin olisi, ettei tieto masiksesta kantaudu esim, työnantajalle.

Kiitos avusta.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ej.

Vierailija
42/45 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tiedän, että lievästä masennuksesta voi toipua omin voiminkin, niin kyllähän nuo mielenterveyden ongelmat yleensä vain pahenevat, eli kannattaa hakeutua hoitoon ja ottaa mieluummin se diagnoosi ja mitä hoidoksi sitten sovitaan.

Yksi tuttu on alkanut kuulla olemattomia ääniä, mutta koska hän itse ne äänet selvästi kuulee, ei ole mitään tarvetta hoidolle. Pelottaa mitä kaikkea se voi aiheuttaa, ettei ymmärrä omaa sairauttaan.

Toista tuttua olen vältellyt pari vuotta, koska itselläkin nyt lääkitys keskivaikeaan masennukseen. Itse olen toipumassa jo hyvää vauhtia, mutta tämäkään tuttu ei ainakaan pari vuotta sitten halunnut minkään laista apua, vaikka oireet oli nähtävillä kaikille. Kaikki eivät toki epäilleet mielenterveyden ongelmia, mutta minusta se näytti selvältä. Tavaroiden määrä oli valtava, eikä mitään voinut heittää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Fyysisiin vaivoihin voi olla vaikeampi saada hoitoa. 

Ennakollinen lastensuojeluilmoitus mahdollista raskausaikana. 

Uskottavuus viranomaisten suhteen voi kärsiä. 

Terveys- ja henkivakuutusten rajaukset. 

Ei välttämättä saa aseenkantolupaa tai voi suorittaa armeijaam

Voi kohdata ennakkoluuloja työpaikalla ja läheisten kanssa.

Vierailija
44/45 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toimittaisit sen lausunnon työnantajalle, jos et ole sairasloman tarpeessa. Menet yksityiselle omalla rahalla tai julkiselle, älä työterveyshuoltoon.

Vierailija
45/45 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi