Ajaako jotkut siis vielä manuaalivaihteisilla autolla?? Tänään töissä...
Kuulin tänään töissä, että kaveri ajaa yhä manuaaliautolla :-D
Ajokortin saatuani 18-vuotiaasta saakka olen ajanut vain _uudenkarheilla_ kalliilla autoilla. En kuitenkaan tiennyt, että ihmiset ajelevat yhä vanhoilla rotiskoilla :-D kuulemma vielä ihan yleistä!
Kommentit (162)
4/5. Itsekään en ymmärrä köyhien edesottamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein kalleimmat superautot ovat aina manuaaleja. Automaatti niissä mielettäisiin noloksi vitsiksi.
Joo, tai jos lähtee suunnistamaan tiistairasteja navigaattorilla... Sekin olisi noloa! Mutta jos autolla ajamista tai suunistamista ei varsinaisesti halua harrastaa, on paljon mukavampi lähteä reissuun navigaattorin kanssa automaattivaihteisella autolla ;)
Varsinkin Suomen talvessa liukkailla teillä ajelen kyllä mieluummin manuaalilla koska kontrolli liikkumiseen on ihan toista kuin jollai robottiautomaattivaihteistolla.
Tää on melkein kuin "ajaako joku ihan oikeasti sinisellä autolla vaikka kaupoissa on punaisiakin"?
Vierailija kirjoitti:
Ajokortin saatuani 18-vuotiaasta saakka olen ajanut vain _uudenkarheilla_ kalliilla autoilla. En kuitenkaan tiennyt, että ihmiset ajelevat yhä vanhoilla rotiskoilla :-D kuulemma vielä ihan yleistä!
Onpas huono trolli.
Mulla ei ole vanha auto eikä mutta se on manuaali ja pidän siitä. Automaattia ei huoli, ihan selkeästi automaattiautolla ajelu rappeuttaa ennenaikaisesti aivoja kts esimerkki lainauksessa.
Kun ajelee edullisemmalla autolla jää enemmän rahaa sijoituksiin. Suomen ulkopuolelle. Maksele sä vaan autoveroja tänne ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortin saatuani 18-vuotiaasta saakka olen ajanut vain _uudenkarheilla_ kalliilla autoilla. En kuitenkaan tiennyt, että ihmiset ajelevat yhä vanhoilla rotiskoilla :-D kuulemma vielä ihan yleistä!Onpas huono trolli.
Mulla ei ole vanha auto eikä mutta se on manuaali ja pidän siitä. Automaattia ei huoli, ihan selkeästi automaattiautolla ajelu rappeuttaa ennenaikaisesti aivoja kts esimerkki lainauksessa.
Kun ajelee edullisemmalla autolla jää enemmän rahaa sijoituksiin. Suomen ulkopuolelle. Maksele sä vaan autoveroja tänne ihan rauhassa.
Ap ei vaan oppinut autokoulussa manuaalilla ajamaan, silloin tulee kortti joka oikeuttaa vain automaatilla ajamiseen. Eli ylpeilee sillä että on vaan paskat motoriset taidot 😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein kalleimmat superautot ovat aina manuaaleja. Automaatti niissä mielettäisiin noloksi vitsiksi.
Joo, tai jos lähtee suunnistamaan tiistairasteja navigaattorilla... Sekin olisi noloa! Mutta jos autolla ajamista tai suunistamista ei varsinaisesti halua harrastaa, on paljon mukavampi lähteä reissuun navigaattorin kanssa automaattivaihteisella autolla ;)
Varsinkin Suomen talvessa liukkailla teillä ajelen kyllä mieluummin manuaalilla koska kontrolli liikkumiseen on ihan toista kuin jollai robottiautomaattivaihteistolla.
No, niin...nyt niitä perusteluja :D
En autoista oikein mitään tiedä. Miksi sen pitäisi olla automaattivaihteinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on varmaan takavero corolla vuodelta -70.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on varmaan takavero corolla vuodelta -70.
Ja ajaa Vatasen ohjeilla :D
Noin 95% ajaa manuaalivaihteilla.Ei ole kovin harvinaista.
Eivät automaattivaihteiset edes ole oikeita autoja. Jenkkien hommaa sellaiset, ne kutsuvat automaatteja autoiksi vähän samalla tavalla kuin kutsuvat käsimunaa jalkapalloksi.
Eikö sitä siirrytä automaattiin kun ei manuaalilla enää psysty ajamaan, ehkä siinä 75v +
Mutta joku jo 18-vuotiaana :O
Eihän kunnon autoja edes saa kun automaatilla.
Huippuluokan urheiluautotkin ovat kaikki automaatteja nykyään.
Automaatti kun hakkaa ihmisen kaikessa: niin nopeudessa kuin mukavuudessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajelen aamuyöstä ja iltapimeässä valottomilla ja osin auraamattomillakin moottoriteillä toistatuhatta kilometriä joka viikko joten polttoaineen kulutus merkitsee aika paljon enemmän kuin tavan stadikuskilla. Automaattia tarvitsee vain pääkaupungissa ruuhka-aikaa enkä minä ajele siellä joten minulla on manuaalivaihteinen auto.
Vierailija kirjoitti:
Eivät automaattivaihteiset edes ole oikeita autoja. Jenkkien hommaa sellaiset, ne kutsuvat automaatteja autoiksi vähän samalla tavalla kuin kutsuvat käsimunaa jalkapalloksi.
Ja niin vaan jäät liikennevaloissa kauas taakse.... :)
Mulla olisi kysymys näistä automaattivaihteisista. Olen ollut kahden eri kaverin kyydissä niiden automaattivaihteisissa autoissa ja se kyyti on kamalaa!!! Tulen herkästi matkapahoinvoivaksi ja se kyyti on sellaista vähän nykivää maantieajossa. Se pieni nykiminen riittää saamaan pahoinvoivaksi. Eikö mun kaverit osaa ajaa vai mikä on ollut vikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin vaan jäät liikennevaloissa kauas taakse.... :)
OT, mä jään ihan suosiolla "kauas taakse", säästän bensarahaa ja ympäristöä, kun en kaasuta, oli se sitten automaatilla tai manuaalilla, menemään kuin joku peräkammarin poika ainoalla pätemistavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi kysymys näistä automaattivaihteisista. Olen ollut kahden eri kaverin kyydissä niiden automaattivaihteisissa autoissa ja se kyyti on kamalaa!!! Tulen herkästi matkapahoinvoivaksi ja se kyyti on sellaista vähän nykivää maantieajossa. Se pieni nykiminen riittää saamaan pahoinvoivaksi. Eikö mun kaverit osaa ajaa vai mikä on ollut vikana?
Automaatti ei nyi.