Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihmisillä nykyään liian huono ruokavalio vai liian vähän liikuntaa kun tarvii kakkimiseen lääkkeitä??

Vierailija
01.02.2017 |

Jatkuvasti mainostetaan kakkalääkkeitä telkkarissa. Outoa..

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vikaa on niin sysissä kuin sepissäkin eli ravinnosta ei tule riittävästi kuitua ja vähäinen liikunta ei edesauta suolta toimimaan aktiivisesti. Minä olin lapsen kauhean kranttu syöjä ja vatsa toimi huonosti. Meille hankittiin apteekista lakritsitabletteja, jotka auttoivat suolta tyhjentymään. Kouluaikaan sitten jo ruokavalio normalisoitui ja suoli alkoi toimia erinomaisesti. Ja toimii edelleen. Ruisleipä ja kokojyväleipä ovat hyviä kuidun lähteitä. Valitettavasti tietyt piirit kiljuvat suureen ääneen, miten leipä on muka huonoa ravintoa. Nyt suu tukkoon kiljukaulat, leipä se miehen tiellä pitää - ja naisenkin. Keliaakikot ovat sitten ihan kokonaan eri juttu.

Minulla leipä laittaa sen suolen jumiin. Parhaiten pelaa kun syö vihanneksia ja eri proteiininlähteitä. Kaurapuuro toimii hyvin. Kaikilla kroppa ei toimi ihan samalla tavalla, joten täytyy löytää se oma tapansa syödä. Terveellinen ravinto, riittävä juominen ja liikunta tietysti on avainsanoja suolen toiminnalle.

JOS nyt pidät ihan kaiken muun elämässäsi ennallaan - juot ja syöt muuten entisellään ja liikut yhtä paljon - ja lisäät ruokavalioosi muutaman siivun täysjyväleipää, niin ihan aikuisten oikeasti sinulla alkaa ummetus?

Vai vertaatko ehkä nyt elämäntilanteita, jotka eivät ole oikeasti verrattavissa. Aikaa, jolloin söit leipää ja elit muutenkin vähän epäterveellisesti ja olit stressaantuneempi ja nykytilannetta, jossa voit muutenkin paremmin?

Ihmisen elimistö ON kaikilla perusasetelmiltaan sama. Jos et ole vilja-allergikko tai keliaakikko, niin viljan kuitu on sinulle hyväksi. On se sitten puurona tai leipänä. Leipääkin on monenlaista ja sen päälle voi panna vääriä asioita. Ja leipä on vain osa ruokavaliota, kokonaisuus ratkaisee.

En ole se ketä lainasit, mutta kyllä. Jos nyt syön muutaman palan leipää, maha lopettaa toimimisen päiväksi tai pariksi.

Vierailija
22/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on outoa! Ikää mullakin jo 44 v, eikä varmaan ikinä ole ollut ummetusta, paitsi synnytysten jälkeen vähän. Eikä yhdelläkään lapsistani ole ollut ummetusvaivoja.

Kun ruokavalioon kuuluu kaurapuuroa, paljon kasviksia ja vettä, eipä tartte kakkaa pinnistää. 10 km juoksulenkin jälkeen ei ainakaan :-D

Itse olen huomannut, että ihmiset eivät muista tarjota lapsilleen nestettä ja sitten on kiinteitä ruokia aloitettaessa maha yllättäen kovalla. Rintamaitoa toki tietysti, mutta muutakin. Paljon haukutuissa soseissa ja kaurapuurossa on muuten kivasti nesteitä jo itsessään, pelkkien muffinssien ja lihapuikkojen syöminen ei auta suolen toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla