Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riittää tämä sombailu. Hitto, mä jään kotiin.

Vierailija
31.01.2017 |

Aivan sama, millaisen naisen mallin annan. Olen koittanut hampaat irvessä yhdistää perhe-elämän ja olla työssäni tehokas.
Työaikani ovat vaativat ja kotona olen kireä ja kiireinen. Lapseni ovat alkaneet oireilla..
Tytär ei uskaltanut kertoa, että hänellä on huono olo ja oksensi olohuoneeseen. Itkua tihrutti ja koitti siivota jälkiään, jottei ole vaivaksi. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta, kun huomaan lapsista, että yrittävät vain pysyä pois jaloista.
Mies on kireä, minä olen kireä ja kotona jäätävä tunnelma.
Jos jään kotiin, riidellään sitten rahasta, mutta ihan sama, parempi sekin. Koitetaan sitten tulla toimeen.
Meille riitti tämä jatkuva kiire ja takaraivossa jyskyttävä tunne, että pitäisi aina olla jossain muualla, tehdä nopeammin, paremmin, kiireellä. Kellään ei ole hetkeäkään vapaa-aikaa ja sekin menee raivatessa kotia.
Mä jään kotiin ja olen mun lasten kanssa, meni syteen tai saveen. Nyt riitti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää perheet, kuten parhaaksi näette!!!

Vierailija
2/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Olllanko ainoa perhe, jossa on pitänyt tehdä valinta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo tehnyt tuon valinnan. Aloin yrittäjäksi ja nyt teen kotona omaan tahtiin töitä. Ihanan leppoisaa 😊

Vierailija
4/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas odotan töihin paluuta. Vaikkei vielä työpaikkaa olekaan :D En jaksa olla lapsen kanssa ikuisuuksia kotona (kolmas kk menossa hehe)

Vierailija
5/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä sun lapset on? Voisit myös jutella työnantajasi kanssa osa-aikatyön mahdollisuudesta?

Vierailija
6/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo tehnyt tuon valinnan. Aloin yrittäjäksi ja nyt teen kotona omaan tahtiin töitä. Ihanan leppoisaa 😊

Minkä alan yrittäjäksi? Minäkin olen kaikkea mielessäni pyöritellyt ja kiinnostais hieman tuo yrittäminen

Vierailija
7/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu päätös :) Todennäköisesti työ ei tule olemaan se, mitä vanhoilla päivilläsi muistelet, vaan perheen kanssa eletty elämä. Kannattaa panostaa siihen.

Vierailija
8/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kaipaa leppoisaa tai mitään helpolla pääsemistä. Olen aina pitänyt työstäni ja olisin halunnut tässä onnistua.

Ei vaan jaksa kukaan enää tässä perheessä tätä juoksemista. Kerkiää sitä myöhemmin, nyt mä haluan keskittyä lapsiin. Kamalaa katsella, kun ne oireilee rahan takia..

Vierailija
9/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä sun lapset on? Voisit myös jutella työnantajasi kanssa osa-aikatyön mahdollisuudesta?

Meillä on koululaisia ja tarha- ikäinen ja alle 2 vuotias. Olen sopinut työnantajan kanssa, että teen vähemmän. Aina se kuitenkin lipsuu siihen, että olen siellä enemmän, kuin ollaan sovittu. Nuo mun älyttömät työajat vaikuttaa paljon tähän päätökseen. Mitään normaalia elämää ei enää ole, vaan suorittamista kotona siksi, että voi tehdä töitä..

Vierailija
10/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kaipaa leppoisaa tai mitään helpolla pääsemistä. Olen aina pitänyt työstäni ja olisin halunnut tässä onnistua.

Ei vaan jaksa kukaan enää tässä perheessä tätä juoksemista. Kerkiää sitä myöhemmin, nyt mä haluan keskittyä lapsiin. Kamalaa katsella, kun ne oireilee rahan takia..

Onko lyhennetty työaika tai vajaan viikon tekeminen mahdollista? Sillähän saisi vähän kevennettyä aikatauluja.

Vierailija
11/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu päätös :) Todennäköisesti työ ei tule olemaan se, mitä vanhoilla päivilläsi muistelet, vaan perheen kanssa eletty elämä. Kannattaa panostaa siihen.

Kyllä, mulla on aikaa kuitenkin tehdä töitä, kun kukaan ei mua enää kotiin kaipaa. Nyt täytyy älytä keskittyä tähän. Lapset selvästi oppivat suorittajiksi ja mihinkään normaaliin ei ole enää aikaa..

Tuntuu kurjalta herätä tähän tilanteeseen.

Itkin eilen taas, kun tajusin että tuo tytär pelkää minua. En ole tajunnut olevani näin stressaantunut ja kireä..

Vierailija
12/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tehdä osa-aikaista? Ei vaihtoehdot välttämättä ole joko hirveä kiire koko ajan tai sitten kokonaan kotiin jääminen. Itse teen leppoisaa (tylsää tosin!!!) toimistotyötä 8-16 ja muut ajat oon perheen kanssa. Ei meillä ole mitään juoksemista, vaikka on kuitenkin 4 lasta, iso talo, lemmikkejä yms. En kestäisi, jos elämässä olisi jotain kalenterin kyttäämistä. Lapsilla on jokaisella, pienintä lukuunottamatta, yksi harrastus. Isoimmat lapset kulkee harrastuksiinsa itse. Koti ei ole aina viimeisen päälle siisti, mutta se ei haittaa. Oon huomannut, että jos illalla ei jaksa tehdä kotitöitä, niin ne kyllä odottaa ja ne voi tehdä toisena päivänä;)

Sanon vaan, koska voin kuvitella että yhtäkkinen tulojen tippuminen voi aiheuttaa aika paljon ongelmia perheessä eikä töihin palaaminen joskus vuosien päästä ole ihan yksinkertaista.

Vierailija
13/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin mahatautia, ap?

Vierailija
14/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lyhennetty työaika tai vajaan viikon tekeminen mahdollista? Sillähän saisi vähän kevennettyä aikatauluja.

Jos se sopimus pitäisi, niin onnistuisi. Ongelma on oikeastaan aivan hullut työajat, jotka vaikuttavat perheen nukkumiseen ja päivärytmiin. Koko perhe on jatkuvasti hajalla ja yhteistä aikaa ei ole lainkaan. Toinen tulee ja toinen lähtee..

Vierailija
15/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi on osallistunut? Onko sinun jättäytymisesi työelämän ulkopuolelle ainoa vaihtoehto? Voisiko työkuormaa ajoittaa esim. niin että teet täysillä vaikka kolme päivää jolloin miehesi ottaa vastuun perheen pyörittämisestä ja sinä hellität parina päivänä ja käytät aikaa perheen kanssa?

Kovin tuttua on tuo aina väärässä paikassa oleminen. Meillä tehdään niin kuin yllä kerroin. Toki miehellä 9-17 työ ja itsellä mahdollisuus työaikajoustoihin. Havahduin tähän kun huomasin, että ei meidän työpaikalla yksikään mies puhu uupumisesta. Harvaa ihmistä työ uuvuttaa, vaan muu elämä. Meidän työpaikan miehillä on ns. kotiasiat kunnossa...

Vierailija
16/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin mahatautia, ap?

Ylöjärvi. Meillä oksensi jopa tuo pienin.

Vierailija
17/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko tehdä osa-aikaista? Ei vaihtoehdot välttämättä ole joko hirveä kiire koko ajan tai sitten kokonaan kotiin jääminen. Itse teen leppoisaa (tylsää tosin!!!) toimistotyötä 8-16 ja muut ajat oon perheen kanssa. Ei meillä ole mitään juoksemista, vaikka on kuitenkin 4 lasta, iso talo, lemmikkejä yms. En kestäisi, jos elämässä olisi jotain kalenterin kyttäämistä. Lapsilla on jokaisella, pienintä lukuunottamatta, yksi harrastus. Isoimmat lapset kulkee harrastuksiinsa itse. Koti ei ole aina viimeisen päälle siisti, mutta se ei haittaa. Oon huomannut, että jos illalla ei jaksa tehdä kotitöitä, niin ne kyllä odottaa ja ne voi tehdä toisena päivänä;)

Sanon vaan, koska voin kuvitella että yhtäkkinen tulojen tippuminen voi aiheuttaa aika paljon ongelmia perheessä eikä töihin palaaminen joskus vuosien päästä ole ihan yksinkertaista.

8-16 työ olisikin tervetullutta. Itse olen työssäni yötä myöten. Välillä päivällä, välillä illalla ja joskus aamulla ja illalla jos joku on saikulla..

Vierailija
18/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on onneksi vakityö, josta voin jäädä kotiin. Yritin tätä, mutta ei onnistu millään. En voi ajatella tässä vaiheessa työtäni, vaan mun täytyy tajuta, että lapset on pieniä, ja ajan itseni piippuun.. Mies on täysin uupunut myös, koska olen usein illat poissa, kun hän tulee kotiin.

Vierailija
19/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei onnistu tehdä osa-aikaa? Onko teillä 1- tai 2-luokkalaista lasta? Silloinhan on lakisääteinen oikeus tehdä lyhennettyä työaikaa.

Vierailija
20/23 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla on onneksi vakityö, josta voin jäädä kotiin. Yritin tätä, mutta ei onnistu millään. En voi ajatella tässä vaiheessa työtäni, vaan mun täytyy tajuta, että lapset on pieniä, ja ajan itseni piippuun.. Mies on täysin uupunut myös, koska olen usein illat poissa, kun hän tulee kotiin.

Ahaa eli sulla on siis mahdollisuus jäädä hoitovapaalle! Ymmärsin, että oot jäämässä kokonaan töistä pois eli työttömäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi