Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Youtuben meikkiguruen "everyday look"?

Vierailija
31.01.2017 |

Olenko minä ihan aikaani jäljessä, kun tuntuu että tubessa kaikki meikkivideot näyttää mun silmään lähinnä yökerho-meikiltä? On ihan julmetut irtoripset, rajaukset, värikkäät luomivärit ja tietenkään mihinkään ei voi lähteä ilman Ben Nyen banana powderia silmien alla. Ja sitten mainostetaan, että tää on tällänen helppo jokapäiväinen luukki.
Joo, käytän itsekin meikkiä päivittäin, mutta mitä ihmettä? :D

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wayne Goss (meikkitaitelija) on tehnyt tästä samasta aiheesta todella monta videota, jossa yrittää tolkuttaa naisille, ettei sitä meikkiä tartte tunkea naamaan niin paljon. Ja ei varsinkaan niitä Instagramin drag queen -meikkejä. :D

Vierailija
2/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin sitä meikkivoidetta tungetaan kerralla kuukauden satsi. Tietty primerit, contourit, highlighter, puuteri ja poskipuna sekä bronzer siihen vielä lisäksi. Aikamoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon viime aikoina ihmetellyt tuota samaa. Oon siis katellut vinkki videoita youtubesta, koska haluaisin oppia meikkaamaan, mutta jo pelkkä naaman "pohjustaminen" vaatii sen seitsemää sorttia eri tököttejä, että ei innosta.  

Vierailija
4/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin sitä meikkivoidetta tungetaan kerralla kuukauden satsi. Tietty primerit, contourit, highlighter, puuteri ja poskipuna sekä bronzer siihen vielä lisäksi. Aikamoista.

+ setting spray ;)

Vierailija
5/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon viime aikoina ihmetellyt tuota samaa. Oon siis katellut vinkki videoita youtubesta, koska haluaisin oppia meikkaamaan, mutta jo pelkkä naaman "pohjustaminen" vaatii sen seitsemää sorttia eri tököttejä, että ei innosta.  

Primereita ja colour correctia ei suurin osa ihmisistä tartte. Senkun isket BB-voiteen naamaan niin siinä on tarpeeksi pohjustusta.

Vierailija
6/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana raikkaasta...

Vierailija
7/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää, miksi nuoret, nätit tytöt kokee tarvitsevansa niin paljon meikkiä. Omasta naamasta tulee ihan siedettävä CC voiteella, poskipunaa, ripsivärillä ja huulikiillolla. Olen 40-vuotias.

Vierailija
8/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ironisesti suurin syy siihen minkä takia se naama pitää leipoa ja pakkeloida ihan julmetulla määrällä irtopuuteria johtuu siitä, että ihmiset työntää liikaa ja vääränlaista meikkivoiteensa kanssa yhteensopimatonta primeria lärviin.

Vierailija
9/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytrendi.

Jos haluaa oikeasti löytää taviksille sopivia everyday lookeja, niin kannattaa metsästää vähän vanhempaa videomateriaalia. Vielä vuosina 2008-2010 Youtuben silloiset gurut tekivät esim. paljon yksinkertaisempia silmämeikkejä ja meikkipohjakin oli tyyliin meikkivoide+puuteri kevyellä poskipunatupsautuksella. Nykyään näissä arkimeikkivideoissa silmiin laitetaan seitsemää eri luomiväriä (älä unohda transition shadea XD) ja kasvomeikkiin kuuluu kaikki contourit, strobingit ja bakingit... Ai niin ja luonnolliset tekoripset kruunaavat lopputuloksen.

Vierailija
10/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytrendi.

Jos haluaa oikeasti löytää taviksille sopivia everyday lookeja, niin kannattaa metsästää vähän vanhempaa videomateriaalia. Vielä vuosina 2008-2010 Youtuben silloiset gurut tekivät esim. paljon yksinkertaisempia silmämeikkejä ja meikkipohjakin oli tyyliin meikkivoide+puuteri kevyellä poskipunatupsautuksella. Nykyään näissä arkimeikkivideoissa silmiin laitetaan seitsemää eri luomiväriä (älä unohda transition shadea XD) ja kasvomeikkiin kuuluu kaikki contourit, strobingit ja bakingit... Ai niin ja luonnolliset tekoripset kruunaavat lopputuloksen.

Mua aina huvittaa, kun meikki tutorialin otsikossa lukee "natural look" ja sitten tarttet:

- Primerin

- Paksun kerroksen meikkivoidetta, mielellään kahta eri sorttia sotkettuna keskenään

- Peiteaineen

- Irtopuuterin

- Varsinaisen puuterin

- Eyeshadow primerin

- Kulmakarvageelin

- Kahta eri sävyä kulmakarvoihin (alusta vaaleammat ja lopusta tummemmat, piirretään paksummiksi kuin omat kulmat)

- Vähintään viittä eri luomiväriä, mielellään Urban Decay

- Contourin

- Bronzerin

- Highlighterin

- Poskipunan

- Ohimoille ulottuvat silmänrajaukset

- Irtoripset

- Setting spray

Nyt ollaan luonnollisia. :D

Vierailija
11/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ setting spray ;)

Kääk, noi yllämainitut ei sano mulle yhtään mitään, paitsi puuteri ja poskipuna. Muista kuulen vasta ekaa kertaa. Omistan puuterin ( halvimmasta päästä ), meikkivoiteen, ripsarin, taivuttimen, jonkinmoisen kulmakynän ja luomivärin ja kaikki edullista perus markettikamaa. Joka päivä meikkaan samalla tavalla. Toisinaan vaan korostan kulmia enemmän ja toisinaan taas laitan ripsarin, muuten riittää pelkkä taivutus ja lähestulkoon huomaamaton luomiväri ja sitä siis laitan vain sen verran, että peittää pintaverisuonet. Koskaan ole mitään pohjustusta tainnut tehdä. Siis naaman pesu ( palasaippualla ), kevyt kosteusvoide, sen annan hetken imeytyä, päälle kevyt kerros meikkivoidetta ja puuteri. Jos joskus on nukuttu huonosti ja iho hieman kalpakka, niin läiskin lähtiessäni itseäni poskille :) Sillä saa punaa hetkeksi ja veren kiertämään.... Eikä muuten maksa mitään ja on luonnollisen näköinen.

En myöskään omista mitään siveltimiä, suteja, ripsiharjoja ,töppöjä, mitä näitä nyt on. Puuteriin mulla on vippoja, joita pesen ( heh, pulverilla ) ja luomivärin levittämiseenkin käytän topsipuikkoja ja jos ripsari jättää jotain paakkuja tai niitä tarttee erotella, ne mä vedän nätisti nuppineulalla. Siis jos joku näkis nyt ton mun "meikkipussukan", niin se varmaan ihmettelis, että mikä helkkari se tuo on...

Olen ollut joskus ihan useamman kuukauden, vuosiakin täysin meikkaamatta. Nyt iän myötä ja elämäntilanteen, on ollut lähtiessä ihan kiva vähän "ehostaa". Kauniiksi on silti aina kehuttu ja ikäistäni huomattavasti nuoremman näköiseksi, vaikka tuo oma pussukka ja meikkausmetodit on noinkin vaatimattomat :) En edes uskalla laskea paljonko olen näissä meikkaushommissa säästänyt. Ja aikaa :)

Ja meikkausta vastaan mulla ei ole mitään, mutta monesti se luonnollinen lopputulos on vaan myös vastakkaista sukupuolta edustavien mielestä viehättävämpi. Sitä kun tulee helposti läträttyä liikaa, ja lopputulos on voi olla jopa "pelottava" ja luotaantyötävä vaikkakin tarkotus ihan päinvastainen.

Ja sekin vielä, että tänä päivänä naiset kyllä on todella kauniita, kunhan jättävät sen naaman silpomisenkin kokonaan pois.

Vierailija
12/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primerit taas ovat mullistaneet mun meikkauksen!

Siis vuosikausia tuskailin siitä kun meikkivoiteet muuttaa väriään ihan tolkuttomasti mun naamassa. Aamulla lähtiessä on sävy ihan fine ja sitten kahden tunnin päästä kun töissä katson peiliin niin naama on niin oranssihtava/ruskea että hävettää liikkua sen näköisenä.

Sitten kun hankin mattaisen primerin (lue silikonia) niin meikkivoiteet eivät hapetu ollenkaan tai ainoastaan vähän, naama ei kiillä ihan koko ajan ja meikkivoide voi kestää jopa 4 tuntia.

t:hapannaama

Vierailija
13/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hämmästynyt samasta asiasta. Olen koittanut opetella meikkaamaan paremmin, mutta jo pelkästään arkiseen ihomeikkiin tarvitsee muka primerin, peiteaineen, meikkivoiteen, bakingit, strobingit, highlightit, contourit, poskipunat, irtopuuterit ja setting sprayn. Monet vielä levittää usean sorttista peiteainetta korjaamaan eri sävyisiä länttejä ihossaan. Puhumattakaan siitä, että joka tökötille pitää olla pari erikokoista sivellintä...

Oma kompromissini on levittää ainoastaan primer (sormin), meikkivoide (beautyblender) ja irtopuuteri (siveltimellä). Noilla olen todennut pakkelin pysyvän naamassa lähes koko päivän, riittää tavikselle joka ei kuvaa itseään instagramiin.

Vierailija
14/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Primerit taas ovat mullistaneet mun meikkauksen!

Siis vuosikausia tuskailin siitä kun meikkivoiteet muuttaa väriään ihan tolkuttomasti mun naamassa. Aamulla lähtiessä on sävy ihan fine ja sitten kahden tunnin päästä kun töissä katson peiliin niin naama on niin oranssihtava/ruskea että hävettää liikkua sen näköisenä.

Sitten kun hankin mattaisen primerin (lue silikonia) niin meikkivoiteet eivät hapetu ollenkaan tai ainoastaan vähän, naama ei kiillä ihan koko ajan ja meikkivoide voi kestää jopa 4 tuntia.

t:hapannaama

Sulla on huono meikkivoide.