Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkärit, jotka ei pahoittele myöhästymistä

Vierailija
30.01.2017 |

Juu, tiedän, että olen köyhä ja surkea potilas, jolla on varaa käydä vaan terveyskeskuksssa, johon olen jonottanut kuukauden, mutta olisiko kohtuullista, että jos aika on myöhässä puoli tuntia, niin sitä pahoitellaan?

Vai pitääkö vaan olla tyytyväinen, että ajan saa?
Ajat venyvät, mutta pahoittelu ei maksa mitään.
Köyhät eivät äänestä lompakollaan.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko et se on sen lääkäri vika?! En mäkään pahoittele mitään mikä ei ole omissa näpeissä... Kiva et sulla on aikaa murehtia tuollaista tyhjänpäiväistä. Ehkä kohtaat samanlaisen helmen omassa työssäsi ja muista sitten pahoitella kaikkea mahdollista...

Vierailija
2/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä tässä kerran. Aamun ensimmäinen aika. Lääkäri oli jo sisällä huoneessaan, koska kuulin kun teki siellä jotain.

Meni aikaa... Otti vastaan vartin myöhässä ja minä kyllä kerroin sille asiasta,että "maksan tästä *** paljon ja minulla on kiire töihin".

Pyyteli anteeksi useammankin kerran sen käynnin aikana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs yksityisen puolen lääkäri otti viime syksynä vastaan 25 minuuttia myöhässä, ajattelin jo mennä vastaanotosta kysymään, että mikä maksaa. Tuli sitten huoneestaan ja oli ollut siellä koko ajan. Ei pahoitellut sanallakaan. Eikä ollut lukenut minuun liittyviä tietoja, koska oli pihalla kuin pälli.

Vierailija
4/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko et se on sen lääkäri vika?! En mäkään pahoittele mitään mikä ei ole omissa näpeissä... Kiva et sulla on aikaa murehtia tuollaista tyhjänpäiväistä. Ehkä kohtaat samanlaisen helmen omassa työssäsi ja muista sitten pahoitella kaikkea mahdollista...

En tiedä sinusta, mutta minä omassa työssäni  pyrin ottamaan huomioon asiakkaan tilanteen ja mietin miltä hänestä tuntuu. 

Kenkää saan työstäni, jos en niin teen. Ei asiakasta kiinnosta se, kenen se vika on. 

"Anteeksi, että olen myöhässä", on ihan riittävä, ja jos mahdollista kompensoin myähästymisen jollain tavalla. 

Vierailija
5/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksityiselläkin vastaanotot on usein sen 30-60min myöhässä. Oikeastaan aika harvassa ovat olleet ne kerrat kun olen esim. mehiläisellä päässyt lääkärille juuri sillä kellonlyömällä kuin minulla on ollut aika. 

Jotkut lääkärit on pahoitteleet viivästystä, suurin osa ei. 

Minusta käytöstavoilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa ollaanko julkisella vai yksityisellä.

Vierailija
6/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sinusta, mutta minä omassa työssäni  pyrin ottamaan huomioon asiakkaan tilanteen ja mietin miltä hänestä tuntuu. 

Kenkää saan työstäni, jos en niin teen. Ei asiakasta kiinnosta se, kenen se vika on. 

"Anteeksi, että olen myöhässä", on ihan riittävä, ja jos mahdollista kompensoin myähästymisen jollain tavalla. 

No mä en itse halua pahoitteluja ihmiseltä, joka ei itse tilanteelle mitään voi. Päinvastoin, mun myötätunto on sellaisten puolella. Jos joku sellainen alkaa pahoittelemaan vastaankin usein et "eihän se sinun syysi ole tms"

Jos mua joku tönäisee niin että kaadun toisen päälle, niin mun mielestä se tönäisijä on ensisijassa vastuussa sitä mitä tapahtui. Ja jos olisin se, jonka päälle tönäistään, en saisi mitään tyydytystä siitä et viaton ottais syyt niskoilleen

Mut tunnistan kyllä tyypin, joka haluaa kuulla muiden pyytäjän koko ajan anteeksi. Se on joillekin hirveen tärkeää. Suorastaan merkki olemassaolostaan.

Vierailija
7/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lääkäri ja mulle on kunnia-asia että aikataulu pitää. No, aina se ei pidä, koska yllätyksiä sattuu, mutta tottakai pahoittelen. 

Mikä on se raja, minkä jälkeen myöhästymistä pitäis pahoitella? 1min? 5min? 10min? Mun mielestä joku pari minuuttia menee "siedettävään liukumaan", mutta pidempiä myöhästelyjä pyydän lyhyesti anteeksi.  Siihen ei montaa sekuntia mene. 

Vierailija
8/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että täälläkin ihmiset ihan oikeesti luulee et ne lääkärit ei tee mitään ja huvikseen antaa ihmisten jonottaa... jos ne alkais vielä pahoittelemaan, niin se olis viimeinen niitti näille tyypeille. Oikeesti, kokeilkaapa joskus sitä vastuullista ja hektistä työtä, niin saattais asenne vähän muuttua. Mut ei. Tahallaan ne kiusaa ja laiskottelee, jooh.

Vierailija
9/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa huomioon, että täälläkin ihmiset ihan oikeesti luulee et ne lääkärit ei tee mitään ja huvikseen antaa ihmisten jonottaa... jos ne alkais vielä pahoittelemaan, niin se olis viimeinen niitti näille tyypeille. Oikeesti, kokeilkaapa joskus sitä vastuullista ja hektistä työtä, niin saattais asenne vähän muuttua. Mut ei. Tahallaan ne kiusaa ja laiskottelee, jooh.

Ja näiden mielestä ilmeisesti siellä huoneessa istutaan huvin vuoksi tyhjänpanttina eikä missään nimessä uusita reseptejä, kirjoiteta lausuntoja, sanella tai tarkasteta jotain asioita. Ei, pällit istuu siellä jotta ajat on tarkoituksella myöhässä!

Vierailija
10/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko et se on sen lääkäri vika?! En mäkään pahoittele mitään mikä ei ole omissa näpeissä.

Tää on jännä asenne, koska kaikissa muissa asiakaspalveluammateissa on ihan itsestäänselvää pahoitella asiakkaalle aiheutunutta ylimääräistä harmia, vaikka se ei olisi oma vika. Kyllähän ravintolassakin tarjoilija pahoittelee jos jokin ruoka on päässyt loppumaan, myyjät pahoittelevat asiakkaalle rikki mennyttä tuotetta reklamaation yhteydessä jne. 

Vierailija
11/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastihan se työ ei lopu siihen, että potilas astuu huoneesta ulos. Pitää tehdä vielä sairaskertomustekstit, ehkä jotain lausuntoja jne. Ja sit vastaanottojen välissäkin on hommaa, pitää ottaa kantaa joihinkin labroihin, antaa toimintaohjeita, soittaa apteekkiin, uusia reseptejä, monenlaista työtä joka ei odotushuoneeseen näy. 

Vierailija
12/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko et se on sen lääkäri vika?! En mäkään pahoittele mitään mikä ei ole omissa näpeissä.

Tää on jännä asenne, koska kaikissa muissa asiakaspalveluammateissa on ihan itsestäänselvää pahoitella asiakkaalle aiheutunutta ylimääräistä harmia, vaikka se ei olisi oma vika. Kyllähän ravintolassakin tarjoilija pahoittelee jos jokin ruoka on päässyt loppumaan, myyjät pahoittelevat asiakkaalle rikki mennyttä tuotetta reklamaation yhteydessä jne. 

Ei se, että pyytää anteeksi, tarkoita sitä, että olisi itse syyllinen. Vaan pahoittelee sitä, että toinen on joutunut odottamaan turhaan ja hänelle on siitä ehkä pahaa mieltä tai hänen päivän aikataulunsa menee sekaisin. 

Vierailija
13/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näiden mielestä ilmeisesti siellä huoneessa istutaan huvin vuoksi tyhjänpanttina eikä missään nimessä uusita reseptejä, kirjoiteta lausuntoja, sanella tai tarkasteta jotain asioita. Ei, pällit istuu siellä jotta ajat on tarkoituksella myöhässä!

Ja tämä uskomus täytyis vielä sinetöidä nöyrillä pahoitteluilla siitä, että on tuhlannut av-mamman arvokasta aikaa. (mitä nyt äsken haki ambulanssi kuolemankielissä kamppailleen pikkulapsen sairaalaan)

Vierailija
14/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lääkäri ja mulle on kunnia-asia että aikataulu pitää. No, aina se ei pidä, koska yllätyksiä sattuu, mutta tottakai pahoittelen. 

Mikä on se raja, minkä jälkeen myöhästymistä pitäis pahoitella? 1min? 5min? 10min? Mun mielestä joku pari minuuttia menee "siedettävään liukumaan", mutta pidempiä myöhästelyjä pyydän lyhyesti anteeksi.  Siihen ei montaa sekuntia mene. 

Ja jos näen, että potilas on jo oven takana odottamassa ja mun täytyy vielä tehdä jotain muuta, tapanani on sanoa jotain tyyliin "Hei, mulla menee vielä hetki, mun täytyy käydä tässä välissä vielä yhden tarkkailupotilaan luona" tms. Näin potilas uskaltaa vaikka halutessaan käydä vessassa tai soittaa pikaisen puhelun jonnekin tai ylipäätään on tietoinen siitä, että häntä ei ole unohdettu, vaikka kello käykin. 

Vierailija
15/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että pyytää anteeksi, tarkoita sitä, että olisi itse syyllinen. Vaan pahoittelee sitä, että toinen on joutunut odottamaan turhaan ja hänelle on siitä ehkä pahaa mieltä tai hänen päivän aikataulunsa menee sekaisin. 

No eipä ole pahoitellut myyjät yhtään mitään. "Hae uusi" ne sanoo

Vierailija
16/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olis syytä ottaa niihin terkkareihin sellaiset huomautukset että ihmiset tajuavat tämän pahoittamatta mieltään.

Vierailija
17/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nimenomaan. Jostain syystä täällä osa näyttää ajattelevan että se liittyisi jotenkin syyllisyyteen? Mutta kun se on vain hyvää käytöstä ja asiakaspalvelua. Ei siellä töissä edusta vain itseään vaan myös työnantajaansa, oli se sitten yksityinen lääkärikeskus tai julkinen terveydenhuolto. 

Vierailija
18/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nimenomaan. Jostain syystä täällä osa näyttää ajattelevan että se liittyisi jotenkin syyllisyyteen? Mutta kun se on vain hyvää käytöstä ja asiakaspalvelua. Ei siellä töissä edusta vain itseään vaan myös työnantajaansa, oli se sitten yksityinen lääkärikeskus tai julkinen terveydenhuolto. 

Jos salama iskee ja polttaa naapurin talon, ei oo tarvetta olla pahoillaan naapurin puolesta, koska se tulipalo ei ollut mun syy... 

Lähden työssäni siitä, että teen sitä ihmisenä ihmisten kanssa ja pyrin kohtelemaan toisia samoin kuin toivoisin itseäni kohdeltavan. Mielestäni toimii aika hyvin, ainakin saamani palaute on ollut pääsääntöisesti positiivista. 

Vierailija
19/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään normaalia se, että tuotteessa on vika tai keitossa kärpänen. Ne on poikkeuksellisia tilanteita. Niitä ei osaa odottaa asiakas. Sen sijaan kun menee lääkärin vastaanotolle, tulisi ottaa huomioon se, että potilaat ja potilaiden tilanne on hyvin vaihteleva. Jos on jotain vakavaa tai vaativaa, siinä menee aikaa.

Sekin on toisen huomioimista että ymmärtää tämän eikä pikkumaisena kuningattarena vaadi matelua, jos voi elää ilmankin.

Vierailija
20/39 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin pahoittelen asiakkaalle ihan firman puolesta jos jokin on myöhässä, vaikka tilanne ei todellakaan ole minun vikani.

Enkä ole lääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä