Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasarimuistelot - peukuttakaa jos muistatte nämä

Vierailija
29.01.2017 |

Keksikää lisää ehtoja 80-luvun juttuja, joilta ei voinut välttyä. Mitä ollaan jo unohdettu? Kuka muistaa vielä vaikkapa banaani- ja mansikkakaktukset?

Kommentit (706)

Vierailija
641/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kerätä kasveja kesälomalla koulua varten.

Vierailija
642/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut 80-luvulla ala-ja yläasteella sekä lukiossa, enkä ikinä joutunut tuota tekemään. Sen sijaan äitini kertoi, että hänen aikanaan se oli tapana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut 80-luvulla ala-ja yläasteella sekä lukiossa, enkä ikinä joutunut tuota tekemään. Sen sijaan äitini kertoi, että hänen aikanaan se oli tapana.

Mä jouduin kerätä kasveja 2000-luvulla! D:

Vierailija
644/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkönsininen ripsiväri oli niin IN!!! Myös lilaa ja vihreääkin käytettiin. "Choose life"-tekstillä varustetut college-puserot! Superleveät patellavyöt! Ohuet metallirannerenkaat, joita piti olla mahdollisimman paljon! Maaseudulla pojilla ja miehillä kamalat  "Kokko-Pilot"-merkkiset tummansiniset talvitakit! Nämä ja monet muut asiat kaikessa huvittavuudessaan tuovat ihanan nostalgisen olon ja kaipuun 80-luvulle! "Forever young"-biisi vielä kruunaamaan kaiken! Yes!!!

Choose life ja tuttikorut olivat osa abortinvastustuskampanjaa, mikä meni totaalisen ohi suurimmalla osalla muodin perässä juosseista :D

Vierailija
645/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuvedet: Poison, Paris, Anais Anais, Balache, Body Shopin White Musk, Elisabeth Taylor -hajuvedet, Lumenen hajuvedet.

Suomesta poistuneita silloisia meikkimerkkejä olivat ainakin Revlon ja Babor

Lehtiä: Smash Hits, The Face, saksankielinen Bravo, nuorten naisten lukemina englanninkieliset Cosmopolitan, Just Seventeen.

Vierailija
646/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli modernit seinäpuhelimet

Mä muistan kun mä sain teininä sellasen vaaleanpunaisen seinäpuhelimen omaan huoneeseen niin se oli paras juttu ikinä! Sitten puhuin jotain maratonpuheluja kavereiden kanssa ja äiti ja veli joskus tulivat linjalle kärsimättöminä: "Lopeta se puhelu!""Munkin pitää soittaa!" Ja mä vaan " Häivy!" 😄

Ohhoh onnekas, mahdoitte olla rikkaita. Meillä oli perheellä yksi puhelin, keittiössä. Kiva siinä jutella kaverin kanssa koulun diskosta tultua, että kenen kanssa oli tanssinut hitaita, kun äiti kuunteli seinän takana ja veli vittuili että ysit nauraa mulle kun oon niin lauta. 

Vierailija
647/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupan ikkunoissa oli jonkun markkinointimerkantin tekstaamat tarjousjulisteet. Kaupasta sai soittaa ruoat kotiin. Kotibileet paisui ja niihin tuli koko pikkukaupungin nuoriso, kaljaa juotiin ja rellestettiin reippaasti ilman huumeita.

Vierailija
648/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinluettelot!

Vierailija
649/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
650/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla oli rannekello, kellään ei ollut kännykkää. Soitto kaverille ja "Moi tääl on Sari, onks Mari kotona?" "Ei" "Aijaa, pyydätsä et soittaa mulle."  Sunnuntai-iltaisin soittaminen oli huomattavasti halvempaa (muistaakseni). Oliko jotenkin että puolen tunnin hinnalla sai puhua vaikka 6 tuntia? 

Jenkkileffoissa naiset käveli ympäriinsä puhelin kädessä (luuri toisessa ja laite toisessa) ja johto oli 15 metrinen. Toivoin että meillä olisi voinut tehdä samaa, mutta ei onnistunut. 

Leffoissa myös poltettiin tupakkaa ja se oli cool ja seksikästä. Madonna leffassa Missä olet Susan. Vaauuuu!

http://yle.fi/vintti/yle.fi/teema/sites/teema.yle.fi/files/imagecache/g…;

Vierailija
651/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nännien nöpötys paidan läpi oli normaali näky. Nykyään nännit topataan piiloon. Niin ja "topatut rintsikat" oli jotain tosi noloa 80-luvulla, vähän kuin Freddyhousut nykyään. Ei ollut wonderbraata tai push uppeja vielä markkinoilla. 

Vierailija
652/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiset kartat. Nykyään nämä korvataan navigaattoreilla.

Vierailija
653/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinluettelot!

Öö, näitähän on ollut parisenkymmentä vuotta tuonkin jälkeen...

Vierailija
654/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi alapeukuista, pitkään luulin että alapeukutetaan kaikkea joista ei omaa kokemusta tai muistikuvaa, vaikka olisivatkin muille kasarijuttuja. Älkää välittäkö. 

Vierailija
655/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinluettelot!

Öö, näitähän on ollut parisenkymmentä vuotta tuonkin jälkeen...

Niin mitä sitten? Noita ei kuitenkaan enää tänä päivänä valmisteta.

Vierailija
656/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat Anttilan pitkät t-paidat.....

Vierailija
657/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

postimyyntikuvastot! parasta syksyssä ja keväässä oli uusi, paksu anttilan kuvasto. ja JOULUKUVASTO.. myös seppälällä oli oma kuvasto ja se oli muodikas kauppa silloin..

Vierailija
658/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli modernit seinäpuhelimet

Mä muistan kun mä sain teininä sellasen vaaleanpunaisen seinäpuhelimen omaan huoneeseen niin se oli paras juttu ikinä! Sitten puhuin jotain maratonpuheluja kavereiden kanssa ja äiti ja veli joskus tulivat linjalle kärsimättöminä: "Lopeta se puhelu!""Munkin pitää soittaa!" Ja mä vaan " Häivy!" 😄

Meillä oli 2 puhelinta ja jos toisen nosti oikein varovasti ja hiljaa, pystyi kuuntelemaan linjalla. Jossain vaiheessa lähellä ysäriä tai hieman sen puolella saatiin kotipitsasta kaupanpäälle seinäpuhelin :D se opiskelijakämpässä oli hauska peli, näppäilemällä vain osan numeroista pääsi aina jonkun toisen linjalle kuuntelemaan..

Vierailija
659/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopoautoja kutsuttiin infamopoiksi.

INVAmopoiksi. Ne oli noloja "vammaisautoja" jolla kukaan nuori ei olis kehdannut ajaa!

Vierailija
660/706 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussien aikataulut oli paperisina versioina kuten aikataulu"kirjana" tmv