Miksi minä sain sairaalassa vaaleanpunaiset vaatteet mutta vieressä oleva poitilas sai siniset? (olemme molemmat naisia)
Miksi minun täytyy käyttää ällöttävän vaaleanpunaisia vaatteita? Onko henkilökunta jotenkin päätellyt, että koska minulla on pitkät hiukset ja hoikka, mutta naisellinen vartalo, niin minun täytyy käyttää "naisten" värisiä vaatteita?
Viereinen potilas on tukeva lyhythiuksinen nainen ja hänellä on siniset vaatteet.
Kommentit (25)
Mulle ei annettu sairaalassa mitään vaatteita. Jouduin olemaan alasti.
Älykkäät saavat siniset vaatteet. Vaaleanpunaisia tarjotaan vain teille heikkolahjaisille.
Sairaalan liinavaatevarastossa on pukeutumiskonsultti, jokaisesta potilaasta tehdään värianalyysi ja ammattilainen valitsee yksilöllisesti parhaan vaihtoehdon. Harmi vaan kun sairaalaloilla on budjetit tiukilla niin käytössä edelleen vaan kevään 1983 mallisto.
Oikeestiko joku pahoittaa mielensä siitä, minkä värisen vaatteen saa sairaalassa? Jo on pinnallinen elämänasenne tai sitten tämä on huono vitsi. Eiköhän siellä sairaalassa kuitenkin olla saamassa hoitoa eikä missään muotinäytöksessä. Kannattaa varmaan seuraavalla kerralla jättää olla hakeutumatta hoitoon, jos vaatteiden väri noin ahdistaa. Kotona voi sitten koittaa itsekseen parantua niissä muotivaatteissaan
Lapsilla menee samalla tavalla värit koon mukaan. Keltainen, pinkki, vihreä, sininen. Välillä vanhemmat vaatii pojalle sinistä ja napero hukkuu hihoihinsa... mutku ei voi laittaa keltaista tai pinkkiä ettei tuu identiteettikriisiä.