Someilmiöitä, joita et voi käsittää/inhoat...
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Kommentit (365)
Se kun otetaan toisista kuvia salaa ja laitetaan snapchatin mystoryyn kaikkien nähtäville. Tosi raivostuttavaa. Ja tätä tekee siis parikymppiset ihmiset eli ei mitään teinejä enää... Mulla ei tulisi mieleenkään ottaa toisista kuvia salaa, ilman lupaa, ja vieläpä laittaa niitä johonkin.
Ärsyttää instagramissa kuvat, jotka on otettu selkä mutkalla ja pylly pystyssä, naamaa ei oikein näy kun puhelin peittää sen, ja sitten kuvatekstinä on joku "menossa sussun kanssa kahville<3". Jos oot menossa sussun kanssa kahville niin minkä hiton takia otat kuvan jossa esittelet pyllyäsi? Miten se liittyy siihen että oot menossa sussun kanssa kahville? Ja yleensä samalla tyypillä on just joka kuva sellainen selkä mutkalla katsokaa pyllyäni -kuva. Siis eri asia, jos esittelisi pepputreeniensä tuloksia salilla ja myös kirjoittaisi sen kuvatekstiin, mutta noin niin kuin muutoin en ymmärrä minkä takia pepun pitää olla pääosassa joka kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse seurasin ennen instagramissa erästä kolmen lapsen äitiä, jonka touhuista olin suorastaan jo huolestunut. Siellä kun on tällainen snapchatista kopioitu mystory, niin hän kuvasi ja videoi sinne asioita jotka ei mielestäni sinne kuulu, esim.
-Lapsen kylpyhetket
- Matka neuvolaan ja neuvolan aulassa odottelu
-Videokuvaa kun lapsi nukkuu
- Videokuvaa kun lapset ovat lounaalla
-Kauppareissut
Siis ihan oikeesti? Eikö sitä kännykkää voi laittaa pois edes ruokapöydässä tai varsinkaan mitkään kylpyhetket ei someen kuulu. Mutta näköjään kyseisellä mammalla ei oo minkäänlaista kunnioitusta lapsiaan kohtaan. Surullista.
Haha mä tiiän kuka tää on :DD Tänäänki se siel on selittäny autokoulustaan ummet ja lammet. Ja just se että kuvaa kun lapset syö nukkuu ja kylpee. Ei mitään kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twitteriä en tajua, vaikka olen ollut siellä jo vuosia. Tuntuu ihan hemmetin turhalta kommentoida somessa jotain mitä joku toinen jakaa somessa, jonka joku toimittaja on blogannut jonnekin jostakin aiheesta.
Sellaista paskakasan ympärillä hääräämistähän se on. Koko Twitterin olemassa olon tarkoitus kulminoituu siihen, että kun suljet läppärin, se lakkaa olemasta. Sillä ei ole mitään helvetin merkitystä.
Ylipäätään someilmiö on terminä oksettava. Kokeilin mummoni kanssa keskustella "ajankohtaisista" päivänpolttavista asioista niin mummo nauroi, että voi kun teillä nuorilla on liikaa aikaa miettiä.
Mä olen oikeasti rajoittanut somen käytön minimiin, en jaksa sitä tekotieteellistä- ja taiteellista paskaa mitä nämä kultturellit vänkylät ylläpitää. Otetaan kantaa - paskan marjat. Jakamalla joku liibalaaba I hate Trump-meemi ei ole kannanotto, se on virtuaalipieru joka haihtuu samantien.
Onneksi et sentään mimimoinut vauva-palstalla viettämääsi aikaa.
Johonkin se raja kai on vedettävä. Tätäkin palstaa ihan suotta moititaan, hyvää ajanvietettä ja ennen kaikkea voi ihan itse valita minkä keskustelun klikkaa. Twitterissä etusivu on täynnä paskaa eikä tee mieli seurata sitä, mitä nokkelaa joku on heittänyt.
Tämä palsta toimii aivot narikkaan tyylisesti, mutta Twitterssä pitää olla mukanokkela-mukaälykäs ja kauheen witty. Ei jaksa kun sitä pitää olla irl-ihan tarpeeksi.. :(
Kun tuo mukanokkela-mukaälykäs ja kaikki muutkin pseudoälykkyys leimat tuntuvat lentelevän nykyään melko tiuhaankin, niin itse ainakin haluaisin kuulla jonkun esimerkin mukaälykkyydestä, ja siihen perustelut, PLUS totta kai esimerkin sellaisesta ihan oikeasta älykkyydestä, ja perustelut päälle.
Ihan aidosti olen kiinnostunut tietämään, mitä eroa niillä on vaikkapa sinun mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kommentti "onpa hyvä kuva sinusta" tarkoittaa suomeksi kuvassa olet paremmannäköinen kuin luonnossa. En ikinä kirjoita kenellekään näin. Kirjoitan joko hyvä kuva tai olet kaunis/tosi kaunis/ihana yms, josse pitää paikkansa. Jos en ole sitä mieltä, en tykkää enkä kommentoi.
Samaa mieltä. Hiukan hölmistyneenä lukee jotain profiilikuvan kommenttia jossa "oletpa muuttunut eduksesi". Kyllä, pitäisi olla kehu ja tuntua kivalt, mutta väistämättä miettii miten kamalalta sitä sitten onkaan näyttänyt... En odota kommentteja, siksipä en juuri itse kommentoi tai jaa kuin tykkäyksiä.
Inhottaa "onnellinen perhe" päivitykset elämä on ihanaa kommenteilla varsinkin kun tietää näiden julkaisijan olevan itsekeskeinen narsisti joka tekee just kuten tykkää ja perhe joutuu mukautumaan kaikkeen. Eli juuri kiiltokuva elämää ulospäin ja oikea sisältö on ihan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä ihan totta tää oman elämänsä kiillotus somessa,meän äiti harrastaa tätä kanssa.Viime jouluna päivitti"Ihanaa kun kaikki lapset pitkästä aikaa kotona joulua viettämässä<3".Todellisuudessa se sammu kännissä aamutakki auki lattialle,kinkku palo sen takia,haasto riitaa mun siskon kans ja lopulta me lapset lähettiin muualle syömään ja jätettiin se sinne yksin "bailaamaan."
Olisit täydentänyt päivitystä näillä tiedoilla 😁
Ois vissiin pitäny.Ja ottaa vielä kuva ku se turri paljaana makas keittiölattialla."Äityli kinkunpaisto puuhissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twitteriä en tajua, vaikka olen ollut siellä jo vuosia. Tuntuu ihan hemmetin turhalta kommentoida somessa jotain mitä joku toinen jakaa somessa, jonka joku toimittaja on blogannut jonnekin jostakin aiheesta.
Sellaista paskakasan ympärillä hääräämistähän se on. Koko Twitterin olemassa olon tarkoitus kulminoituu siihen, että kun suljet läppärin, se lakkaa olemasta. Sillä ei ole mitään helvetin merkitystä.
Ylipäätään someilmiö on terminä oksettava. Kokeilin mummoni kanssa keskustella "ajankohtaisista" päivänpolttavista asioista niin mummo nauroi, että voi kun teillä nuorilla on liikaa aikaa miettiä.
Mä olen oikeasti rajoittanut somen käytön minimiin, en jaksa sitä tekotieteellistä- ja taiteellista paskaa mitä nämä kultturellit vänkylät ylläpitää. Otetaan kantaa - paskan marjat. Jakamalla joku liibalaaba I hate Trump-meemi ei ole kannanotto, se on virtuaalipieru joka haihtuu samantien.
Onneksi et sentään mimimoinut vauva-palstalla viettämääsi aikaa.
Johonkin se raja kai on vedettävä. Tätäkin palstaa ihan suotta moititaan, hyvää ajanvietettä ja ennen kaikkea voi ihan itse valita minkä keskustelun klikkaa. Twitterissä etusivu on täynnä paskaa eikä tee mieli seurata sitä, mitä nokkelaa joku on heittänyt.
Tämä palsta toimii aivot narikkaan tyylisesti, mutta Twitterssä pitää olla mukanokkela-mukaälykäs ja kauheen witty. Ei jaksa kun sitä pitää olla irl-ihan tarpeeksi.. :(
Miksi seuraat twitterissä ihmisiä/medioita jotka eivät sinua kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, että hierotaan niitä omia poliittisia näkemyksiä toisten naamoille.
Ennen vanhaan oli ihan perussääntönä, että varsinkaan tuntemattomien/puolituttujen kanssa ei keskustella politiikasta, uskonnosta tai rahasta. Nyt jossain facebookin kommenttipalstalla täysin tuntemattomat ihmiset ottavat yhteen ja toivottavat toisilleen raiskauksia ja kuolemaa eriävien näkemysten takia.
Itseasiassa, jos katsot tarkkaan, huomaat etteivät "toivo toisilleen" - vaan ainoastaan rajakit toivovat kaikille muille ja erityisesti suvaitsevaisille. Tämä on tärkeä huomio
Vierailija kirjoitti:
Se kun otetaan toisista kuvia salaa ja laitetaan snapchatin mystoryyn kaikkien nähtäville. Tosi raivostuttavaa. Ja tätä tekee siis parikymppiset ihmiset eli ei mitään teinejä enää... Mulla ei tulisi mieleenkään ottaa toisista kuvia salaa, ilman lupaa, ja vieläpä laittaa niitä johonkin.
Millaisia kuvia? Mikä niissä on pointti? Kerro joku esimerkki?
T. Tietämätön keski-ikäinen
Kliseiset instagram-kuvat ovat minusta käsittämättömiä. Omassa ikäryhmässäni muodissa ovat asuntoskumpat-kuva eli kaksi shamppanjalasia, kukkia ja paperit asuntokaupasta. Kiva juttu, että ostitte asunnon mutta miksi asiasta täytyy ottaa täysin samanlainen kuva kuin sadalla muulla? Muita kliseitä ovat tietysti kuva pilvistä lentokoneen ikkunasta (aina samannäköinen menitpä Dubaihin tai Ouluun), varpaat rannalla (miksi) sekä ylhäältä päin otettu kuva croissantista, maitokahvista ja läppäristä sekä käyttäjän paljaista sääristä sängyllä (syökö joku muka oikeasti sängyssä tuollaista, kamalan sotkuista)
Ja tää on erittäin totta. Mä en oo varmasti kohderyhmää, eikä omat kaverit kirjoittele tota diipadaapaa, mutta useat instassa seuraamani kyllä.
Noilla yleispätevillä lässytyksillä saa ainakin tykkäyksiä.
Mä en ymmärrä, siis onko toi jonkun ihmistyypin mielestä oikeesti syvällistä js hyvin sanottu, vai tekeekö ne sitä, kun ei muutakaan keksi?
Istuin hiljaa katsellen pisaroiden kuisketta ikkunalla ja poskillani ja mietin miksi koiramme eivät tavanneet unessa Pariisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, että hierotaan niitä omia poliittisia näkemyksiä toisten naamoille.
Ennen vanhaan oli ihan perussääntönä, että varsinkaan tuntemattomien/puolituttujen kanssa ei keskustella politiikasta, uskonnosta tai rahasta. Nyt jossain facebookin kommenttipalstalla täysin tuntemattomat ihmiset ottavat yhteen ja toivottavat toisilleen raiskauksia ja kuolemaa eriävien näkemysten takia.
Itseasiassa, jos katsot tarkkaan, huomaat etteivät "toivo toisilleen" - vaan ainoastaan rajakit toivovat kaikille muille ja erityisesti suvaitsevaisille. Tämä on tärkeä huomio
Jep. Ihan järkyttävää miten joku kehtaa omalla kuvallaan ja nimellään toivottaa toiselle että kunpa sut raiskattaisi. Mä en ainakaan toivo sellaista pahimmalle vihamiehellenikään, saati että huutelisin sellaista tuntemattomalle netissä, vain koska hänellä on erilainen mielipide kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kuvia? Mikä niissä on pointti? Kerro joku esimerkki?
T. Tietämätön keski-ikäinen
Yleensä jossain illanistujaisissa. Joku sieltä toiselta puolelta huonetta nappaa kaveristaan kuvan tämän itsensä huomaamatta. Siinä on tietysti joku hassunhauska ilme tai just silmät kiinni, ylläri, kun ei ole mitenkään poseerattu sitä kuvaa varten. Sitten laittaa sen mystoryyn, josta siis kaikki kuvan ottaneen kaverit voivat sen nähdä seuraavan 24 tunnin ajan. Kuvatekstinä tyyliin jotain "iidalla on hauskaa hehehe" tai "hyvä ilme höhöhöhö". Joo, en itekään ymmärrä.
Kauniiden naisten haukkuminen. (Rumat ei oo tarpeeks tärkeitä, että niitä haukuttais. Kauniista sen sijaan etsitään kaikki mahdolliset viat ja tuomitaan heidät rumiksi.)
Eräs nainen ja miehensä tärkeilevät ja lataavat kilpaa kuvia luksustuotteista ja logoista instagramiin, ja käyvät tykkäämässä omista kuvistaan ja toistensa kuvista :DDD
Ovat niin taviksen ja mitäänsanomattoman näköisiä luonnossa kuin vaan ihmiset voi olla, joten yrittävät päteä hintavilla tuotteilla ja saada niiden avulla tykkäyksiä tuntemattomilta.
Instagramissa hashtagit tyyliin follow4follow, like4like, tagsforlikes, (joku määrä)likes, likebackteam yms.
Ihmetyttää erityisesti jos kyseessä on aikuinen ihminen. :D Miten voi olla niin tärkeää saada tykkäyksiä ja seuraajia vieraista ihmisistä? Ei ymmärrä ei.
"Serkkuni Minttu ja Jussi saavat vauvan, en malta olla olla kertomatta vaikka eivät vielä ole vielä itse ilmoittaneetkaan." Varma tapa saada vanhemmat ja isovanhemmat suuttumaan. Sitten voi olla marttyyri ja julkaista uuden päivityksen:"Anteeksi, mutta minähän olin vain niin onnellinen teidän puolestanne."