Someilmiöitä, joita et voi käsittää/inhoat...
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Mä inhoan yli kaiken sitä oman somekuvan kiillottamista. Jos tunnet jonkun ihmisen vain somen kautta, niin tulee oikeasti joskus järkytyksenä kun näkee livenä ne kulissit ja puitteet. Tässä YKSI esimerkki, muitakin on.
Esimerkiksi kaverin työkaveria seurasin Instassa, koska sillä on kaunis profiili ja kiva sisustus yms. Livenä en ollut häntä nähnyt. Kaunis nainen kuvista päätellen ja tosi sporttinen, siellä on sportstrackerilla kuvattu 20km lenkkejä koiran kanssa, kuvia missä hän hiihtää, juoksee numerolappu selässään ja paljon näitä "Onnistunut juoksulenkki takana, mikä mahtava olo!". On kuvia onnellisesta puspus perheestä, kullanmurusta (miehestä) ja on kuvia Thaimaan lomista ja ulkomaan matkoilta, kesämökiltä joka vaikuttaa upealta..Koko elämä ylipäätään vaikuttaa aika kadehtimisen arvoiselta.
Eipä ole mistä ärsyyntyä, jos ihmisellä pyyhkii hyvin.
No. Menin kaverini seuralaisena sitten tämän naisen järkkäämään johonkin Aloe Vera-esittelyyn (mainostaa tätäkin Instassa kuinka se laihduttaa jne.) ja en oikeasti tunnistanut naista samaksi. Ylipainoa oli ainakin sen 20kg ja koska nainen tupakoi, iho oli rypistynyt (vaikka nainen on vasta 30v). Somessahan on ne filtterit, ja itse olin ainakin langennut uskomaan niitä "olen ikuinen babyface"-kuvatekstejä joita sillä kuvissaan oli. Luonnossa ei kyllä ollut edes kaunis, vaikka ikävää näinkin on sanoa.. Talo oli paritalo, vaikka kuvien perusteella olin käsityksessä että okt. Pihassa oli kaksi hemmetin vanhaa ruoska-autoa ja piha oli törkyinen. Sisällä asunnossa ymmärsin, miksi se kuvasi vain olohuonettaan Instaan,koska kaikkialla muualla oli ihan hemmetin sotkuista (keittiössä lattioilla Prisman pusseja, laatikoita, leluja, lehtiä..). Koiratkin somessa muka niin ihania, todellisuudessa kaksi sekarotuista kouluttamatonta hutaletta, jotka eivät totelleet mitään. Ero todellisuudella ja somella oli niin valtava, että mua oikeasti alkoi ärsyttämään. Sanokoot kuka mitä tahansa, mutta tuo on ihmisten huijaamista. Mua ärsyttää ja inhottaa ylipäätään epärehellisyys, miksi ei voi olla aidosti oma itsensä? Kuka tahansa näkee siitä naisesta, että jos se tupakoi ja on ylipainoinen, ettei se todellakaan ole I LOVE SPORTS eikä HEALTHY FOOD, vaikka somessa on kuvia vaan näistä. Ei siellä tarvitse kessuakaan imeä joka kuvassa, mutta minkä hiton takia pitää rakentaa jotain illuusiota someen. Miksi kämpästä pitää olla kymmeniä kuvia eikä lainkaan kuvia OIKEASTA elämästä, miksi ei kuvia keittiöstä tai jostain arkisesta? Kuvissa tavaroita ei näy missään ja kirjoitetaan kuvaan:Pelkistetty sisustus kunniaan! Livenä oli sellanen kälkättäjä ja koko ajan jauhoi paskaa miehestään ja ivaili sille, somessa se mies oli kullanmuru puspus.
Mua ärsytti niin paljon se nainen, että lakkasin seuraamasta sitä somessa. Lopetin muidenkin sisustusblogien seuraamisen,ihan feikkiä kaikki. Insan käyttö on vähentynyt, koska kuvottaa koko homma.
Tää on niin totta. Mulla on kaksi sisustusbloggaajafrendiä, ehkä tekin heidät "tunnette". Eivät he sotkuisia ihmisiä ole oikeastikaan mutta muutoin ihan huuhaata kaikki se blogipröystäily ja instaihanuus, täyttä feikkiä. En tykkää enkä toisaalta juurikaan enää seuraakaan mutta toisaalta kyllä heillä seuraajia näyttää riittävän, joka instakuvalla monia satoja tykkäyksiä. Tuntuu ihmisiin uppoavan.
Vierailija kirjoitti:
Voi notta jotta kun jotkut harrastaa niitä "Tee testi" juttuja. Siis selvitä minkälainen olet nimesi, syntymäaikasi, horoskooppisi, vasemman takajalkasi perusteella...
Sitten jaetaan ne tulokset jotka tietenkin on " Olet rakastettava ja empaattinen, nöyrä ja vaatimaton ihminen. Jaat köyhillen vaikka viimeeset siemenperunasi, rakastat kaikkia varauksetta ja joka-ainoa maakunnan asukas kääntyy puoleesi koska osaat ratkaista kaikkien ongelmat etkä koskaan käännä selkääsi kellekään vaikka olisit valvonu kaks viikoa murehtien ja setvien toisten murheita. Kukaan ei voi olla palvomatta sinua ja pyyteetön vilpitön luonteesi joskus väsyttää sinut uuvuksihin, mutta et huilaa ennenkuin olet setvinyt koko kylän asiat kuntoon. Ilman sinunlaisia maailma olisi karsea paikka".
Ja kun tähän kommentoidaan vielä itse että joo, näinhän se on, tämmöinen minä ny vaan olen. Äyks. Tietty päivitys täyttyy ylistävistä kommenteista kuinka testi tiesikin ja osui täydellisesti kohdilleen! Sydämmiä tottakai muutama kymmenentuhatta. NOLOA!
Nykyään ohitan nämä testien tekijöitten postaukset. Joskus alkuaikoina tein muutaman itsekin ja kappas, siellähän voi testin tehdä niin monta kertaa että vastaus on miellyttävä ja julkaisukelpoinen itsekehu. Sitten se vasta laitetaan seinälle.
Itseäni huvittaa nämä selfiet/profiilikuvat jotka vaihtuu joka toinen päivä sen mukaan kuinka edustava selfie on tänään tullut otettua. Tai jotkut ennen ja jälkeen poseerauskuvat kun paino on pudonnut 10 kiloa, kattokaa. Kommenteissa sitten kaverit peukuttaa ja kehuu kuinka ihanlta näytät ja upea olet jne jne. Kyllähän siinä itsetuntoa kohoaa ja tulee hyvä mieli kehuista.
En inhoa, mutten erityisemmin ymmärräkään naamakirjassa pariskuntien yhteisprofiileita tyyliin Anne Ja Ari Virtanen. Mistä tietää kumpi milloinkin kommentoi, ja ei kai Anne ja Ari kaikesta aina kuitenkaan samaa mieltä ole?
Hahahaaa ihan pakko kertoa tapaus. Meidän kaupungissa on vastaava liikuntamesta kuin Nuuksio, sellainen puistopaikka siis. Oltiin lenkillä miehen ja koiran kanssa, ja siellä samalla pururadalla kiroili sellainen täydessä tällingissä oleva nuori äiti, jonka taaperoa raahasi perässään iso koira (noutaja). Naisella oli mukanaan myös toinen lapsi ja meni oli aika äkäistä. Nainen siis antoi koiran vetää perässään taaperoa, vaikka olevinaan ilmeisesti taapero talutti koiraa.
No tietysti se koira rynnisti meidän koiran luo eikä se nainen edes komentanut sitä. Mies sanoi sille naiselle, että ota nyt äkkiä tuo koirasi otteeseen, ennen kuin tapahtuu jotain meidän koiralle. Nainen suuttui ja alkoi kimittää, että hän ei tarvitse koiranhoito-ohjeita kiitos vaan keneltäkään. Mies tokaisi siihen nauraen, no että ilmeisesti tarvitset kun ei oikein pysy hanskassa tuo homma. :D Nauratti kovasti kun nainen kiukkuissaan riuhtoi koiraa eikä mitenkään pysynyt paletti kasassa. Seurue jatkoi matkaa ja vaikutti hyvin stressaantuneelta tämä äiti.
No lisäsin sitten omaan Instaani kuvia meidän retkeltä ja samalla häshtägilla bongasin tutuin oloisen naamavärkin Instasta. Ko. naisella oli oikein onnellinen perhekuva kyseiseltä retkeltä ja siinä oli koira ja penskat kuvassa sekä tällätty naamavärkki, ja oli kuvateksti: LIIKUNNAN RIEMUA JA NAUTINTOA <3 #ihanapäivä #happy #finnishgirl #familytime #familylife #sports yms.yms.
Naurattaa vieläkin, kun näki mitä se oikeasti oli. :D En luota mihinkään somessa, mitä upeampaa ja nautinnollisempaa jengillä on sitä varmempi alan olla, että nyt feikataan. :D
Ei tarvinnut lukea kuin eka sivu, niin ymmärsin, kuinka oikea päätös on pysyä pois somesta, voi sitä yrjön määrää puke puke!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi notta jotta kun jotkut harrastaa niitä "Tee testi" juttuja. Siis selvitä minkälainen olet nimesi, syntymäaikasi, horoskooppisi, vasemman takajalkasi perusteella...
Sitten jaetaan ne tulokset jotka tietenkin on " Olet rakastettava ja empaattinen, nöyrä ja vaatimaton ihminen. Jaat köyhillen vaikka viimeeset siemenperunasi, rakastat kaikkia varauksetta ja joka-ainoa maakunnan asukas kääntyy puoleesi koska osaat ratkaista kaikkien ongelmat etkä koskaan käännä selkääsi kellekään vaikka olisit valvonu kaks viikoa murehtien ja setvien toisten murheita. Kukaan ei voi olla palvomatta sinua ja pyyteetön vilpitön luonteesi joskus väsyttää sinut uuvuksihin, mutta et huilaa ennenkuin olet setvinyt koko kylän asiat kuntoon. Ilman sinunlaisia maailma olisi karsea paikka".
Ja kun tähän kommentoidaan vielä itse että joo, näinhän se on, tämmöinen minä ny vaan olen. Äyks. Tietty päivitys täyttyy ylistävistä kommenteista kuinka testi tiesikin ja osui täydellisesti kohdilleen! Sydämmiä tottakai muutama kymmenentuhatta. NOLOA!
Nykyään ohitan nämä testien tekijöitten postaukset. Joskus alkuaikoina tein muutaman itsekin ja kappas, siellähän voi testin tehdä niin monta kertaa että vastaus on miellyttävä ja julkaisukelpoinen itsekehu. Sitten se vasta laitetaan seinälle.
Itseäni huvittaa nämä selfiet/profiilikuvat jotka vaihtuu joka toinen päivä sen mukaan kuinka edustava selfie on tänään tullut otettua. Tai jotkut ennen ja jälkeen poseerauskuvat kun paino on pudonnut 10 kiloa, kattokaa. Kommenteissa sitten kaverit peukuttaa ja kehuu kuinka ihanlta näytät ja upea olet jne jne. Kyllähän siinä itsetuntoa kohoaa ja tulee hyvä mieli kehuista.
Joo, en mäkään noita enää lue. Kunhan vilkaisen että kas, taas omakehupäivitys :) Tuntuu uskomattomalta että kyseiset tyypit ihan oikeasti uskoo noihin testeihin!! En oo koskaan itte tehnyt, mutta oon varma että tuskin sieltä totuudenmukaista tulosta tulisi tyyliin "Olet äkkipikainen ja rattiraivo"...
Selfieiden postailu Facebookiin/Instagramiin päivittäin ja se satapäisten tykkäysten ja "Voii vitsi ku oot kaunis <33 kiitti niin säkin <333" -kommenttien tulva niihin. Miksi tämä ärsyttää minua, kateudenko takia? No ehkä jossain mielessä siinäkin, ärsyttäähän se, kun joku saa jokaiseen melkein identtiseen selfieen aina ne lähemmäs 200 tykkäystä niin helposti.
On minulla silti toinenkin perustelu ärtymykselleni: Tunnen nimittäin yhden tällaisen tykkäyskalastelijan oikeassa elämässä tarpeeksi hyvin, jotta tiedän hänen oikean luonteensa. Hän on ensinnäkin erittäin kateellinen persoona, jonka pitäisi omasta mielestään olla aina huomion keskipisteenä: jos joku tuttu aikoo vaikkapa tehdä jotain erikoista, jolla saa paljon positiivista huomiota kaveripiirissä (esim. muusikkokaveri säveltää omia biisejä ja esittää niitä bändinsä kanssa), tämä neito tekee saman asian välittömästi (säveltää omia "biisejä" ja postaa itsestään videoita laulamassa niitä). Ja arvatkaa vain, ilmestyykö hän niille "kilpailijansa" livekeikoille paikan päälle kannustamaan kuten muut kaverit?
Lisäksi hän ratkaisee ristiriidat ikävän passiivis-aggressiivisesti: jos hän on vihainen jollekulle, hän ilmaisee sen vain mulkoilemalla vihaisesti, välttelemällä kaikkia tilanteita, joissa vihan kohteeseen saattaisi törmätä, kutsumalla Facebook-tapahtumiinsa kirjaimellisesti KAIKKI muut paitsi tämän yhden henkilön... Periaatteessa jos tulee jonkun kanssa riitaa, niin tehdään mitä tahansa paitsi yritettäisiin oikeasti puhua asia selväksi.
Ja minua siis ärsyttää se, että tuollaista ihmistä muut sitten sokeasti palvovat ja miehet kuolaavat hänen peräänsä vain, koska hän on hyvännäköinen ja osaa esittää somessa taitavasti mukavaa kaikkien kaveria.
"AV! YV! Sori en voikaan ostaa kun join eilen ne rahat lähipubissa!" Eli nämä kirppisryhmien taliaivot.
Kun tuntemattomat tulee kommentoimaan kuviin jotain: hyi..
Tätä paskaa saa kuulla harmittavan usein :(
Tissit tiskiin ja kuvatekstiksi joku "syvällinen" elämänfilosofia ettei vaikuttaisi pinnalliselta :D
Itsetehdyistä ruuista on kiva katsoa kuvia, varsinkin jos on myös reseptiä tarjolla. Mutta kahvilan lattekuvat on pohjanoteerauksia.
Turhanpäiväiset selfiet, eli maisema, paikka, miljöö arkipäiväisiä ja tavallaan ei jujua miksi kuva julkaistu. Joku uusi hiustenletitystapa tai uusi kello ei ihan riitä...
Kysymykset jotka esitetään sun seinällä:"Moi Hanna, miten sulla menee? Pitäisköhän meidän nähdä joku päivä?" Nämä siis yleensä keski-ikäsiä jotka ei osaa fb:tä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Inhoatko kahvikuppiotoksia tai viinilasilliskuvia? Saako kahden uhmaikäisen kasvatuksen kuvailu "ihanaksi perheviikonlopuksi" tai uimapukukuvat sinut yökkäilemään?
AP aloittaa: inhottaa ihmiset, jotka ottavat ryhmäselfien ja laittavat sen someen kysymättä onko kuva kaikille kuvassa oleville ok. Näissä kuvissa on aina sama kaava: kuvan laittanut ihminen on kuvassa kauniina, hiukset hyvin ja muutenkin onnistuneena. Muut kuvassa ovat huonoja versioita itsestään, hiukset huonosti, silmät kiinni tai kaksoisleuka hoikallakin ihmisellä ja heistä saisi takuulla onnistuneempiakin kuvia.
Ap
Onneksi olen ymmärtänyt pysyä poissa koko somesta. Ei tarvi seurata ketään tai tuntea omista päivityksistä morkkista. Ihanan vapaata on elämä! Ja vasta 30v. nainen olen.
Joidenkin Facebook-ryhmien etiketti herättää kummastusta. Ainakin itselleni nämä isommat ryhmät (kirppikset, häät, kauneus- ja terveys yms.) ovat aika uusi juttu ja olen lähiaikoina ihan yllättynyt siitä kuinka paljon draamaa, henkilökohtaisuuksia tms. näiden ryhmien sisällä tapahtuu, vaikka jäseninä ovat pääasiassa toisilleen tuntemattomat ihmiset. Enpä nyt oikein osaa pukea ajatuksiani sanoiksi, toivottavasti joku sai jotain kiinni :D
Monista ryhmistä tulee sellainen olo, ettei niihin haluaisi enää edes kuulua sen jälkeen kun on vähän aikaa seurannut touhua.
Ensin kerrotaan järkyttyneenä joku asiakaspalvelukohtaaminen, joka ei ole mennyt ihan kuten halusit. Sitten haukutaan asiakaspalvelija ja yritys lyttyyn ja perään: saa ja pitää jakaa!
Siis totta kai ymmärrän jos nyt jotain järkyttävää tapahtuu siitä voi ihmisiä vähän varoitella, mutta kun puhutaan tyyliin siitä että ei pystynyt maksamaan kortilla kun verkkoyhteydet liikkeessä pätki eikä ollut käteistä, niin ei se nyt ole sen firman vika että sun lapset itkee ja niiden päivä on pilalla kun eivät saaneet jotain tavaraa kaupasta eikä se yritys ole millään tavalla p*ska kun eivät anna sulle tästä mielipahasta 100e lahjakorttia. Tämmöisiä pätkimisiä ja vastaavia nyt tapahtuu arjessa ja joka puolella, eikä sille mitään voi.
Ne videot missä joku "fitness" tyttö keikistelee peilin edessä ja ottaa videota siitä :D
Vierailija kirjoitti:
Jep. Trump-inhon paisuminen tosi törkeäksi ja asiattomaksi. Niitä meemejä en jaksa katsella.
No yleensähän ne on aivan totta.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan sitä, että Facebookissa voi liittää toisen ihmisen lupaa kysymättä johonkin ryhmään. Se ei vaan mene jakeluun, että sellainen on tehty mahdolliseksi.
Mä ihmettelen kyllä enemmän niitä jotka näin edes kehtaa tehdä, törkeää rajattomuutta. Mutta oot oikeassa, jos se ei ois mahdollista ei noi ajattelemattomat tyypit vois tehdä noin.
mulla oli ilmoitus aika hyvin toimineessa FB-kirppisryhmässä, oman asuinalueemme siis. Yksi nainen sitten varasi kaksi tuotettani, mutta alkoi vängätä siitä, että mun pitäisi tuoda ne hänelle läheiselle ostarille. Ilmoituksissani lukee kaikissa, että nouto meiltä kotoa (tie mainittu). En lähde iltahämärissä viemään muutaman euron tuotteita minnekään sovituun paikkaan, se ei ole se idea.
Tämä vaan vänkää: "Mutta en tunne tätä seutua hyvin! Mun täytyisi tietää, missä teidän talo on!" Niin. Sen näkee kartalta.. Se on alle 100 m päässä tämän vänkääjän asunnosta. Ystävällisesti vielä neuvon, että meille pääsee hänen asunnoltaan. Asutaan siis lähes naapurissa.
Hän jättää tuotteet noutamatta.
Olen toki mennyt puolimatkaan vastaan ihmistä, joka on ostanut jotain arvokkaampaa, ja asuu itse bussimatkan päässä. Siitä on sovittu. Mutta tässä oli todella avuton ihminen. Lisäksi en edes tiedä, miltä hän näyttää, kun hänen profiilikuvansa on koira.
Mutta kun ilmoituksessa kerran mainitaan nouto ja annetaan vielä osoitekin, täytyy ruveta vänkäämään.. Osalla on näissä kirppisryhmissä riesana myös hupivaraajat ja oharien tekijät, jotka saattavat jättää sen ostarilla sovitun tapaamisen ilmoittamatta väliin, ja toinen osapuoli odottelee siellä turhaan..
Mä olen piilottanut kaikki ääripään julistajat somesta. En vaan enää jaksa. Siihen kuuluu nämä intohimoiset vihervassarit jotka kannattavat ikuista opinto-oikeutta nelikymppiselle sukupuolentutkijalle sekä pohjatonta rahasäkkiä opiskelijoille/työttömille yms. Pilkkaavat hirveästi vastapuolta ja koittavat alistaa sivistyneesti.
Yhtä lailla olen piilottanut äärioikeistolaiset leijonatyypit jotka rummuttaa rasistista propagandaa ja jakaa MV-lehden artikkeleita autaallisena faktana.
Yhtä rasittavia kaikki!