Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko potilastiedot salaisia psykiatrian puolelta?

Vierailija
29.01.2017 |

Rupean käymään psykiatrian poliklinikalla ja käynnit jatkuvat pitkälle kesään.
Näkyykö terveyskeskuksessa psykiatrian lausunnot?

Viimeksi kun kävin keuhkoputkentulehduksen vuoksi tk-lääkärillä hän vain kyttäsi konelta että missä minua on hoidettu.
Bongasi tiedoista että olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja rupesin tenttaamaan että miksi näin on...
Ja mulla oli vain kaihea räkätauti.
Jankkasi vain että miksi en ole töissä ja mitä on tapahtunut.
Ei liittynyt mitenkään mun flunssaan.

Nyt alan tosiaan käymään siellä psyk.polilla ja mietityttää että näkeekö senkin mun tiedoista?Ensi kerralla kun käyn tkssa niin onko odotettavissa taas kyttäämistä ja uteluita?
En haluaisi kertoa psyk.käyntien syytä kellekkään :(

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykaitrian polkilinikka näkee terveyskeskuksessa kirjatut tiedot, mutta terveyskeskus ei automaattisesti näe PSY-lehden tietoja. Näin ainakin Pegasoksessa.

t. Psyk sh

Kyllä näkee

Vierailija
62/70 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrinen hoitohistoria ja eläkkeellä olo ei koskaan ole estänyt minua saamasta tarvitsemaani hoitoa. 

Hoitotietoja ei näe, ellei halua niiden näkyvän. Mene kantaan ja kiellä tietojen luovutus. Tosin älä sitten valita, jos saat lääkityksen tai hoidon, joka tappaa tai vammauttaa sinut, kun et ole antanut hoitavalle lääkärille riittäviä taustatietoja. Eivät ne huvikseen kysele, vaan ihan osatakseen hoitaa sinua mahdollisimman hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismissa eI.ole mitaan yksityista.

Olin kerran sairaalassa ulkomailla ja siella tobtorilla oli faxilla tullut paperi jossa oli kotipaikkakuntani sairaalan logo ja koko kortistoni kopioutuna tohtorilla nenansa edessa ja minulla on/oli tietojen luovutus kielto voimassa.

Julkishallintoinen suomi (little soviet) sen yhteenkaan lupaukseen/ nukke-aluehallintohin/

Ja.muuhun SDP pohjaisen julkiskolhoosin yhteenkaan lupaukseen ei pida luottaa..

Eika tallaisessa mielivalta maassa pida hakea oikeuksia tai tehda valituksia..niista suomi kiskoo vankilaa pahempiin psykiatrien pitamiin kidutuskeskuksiin. Autoritaari julkishallinto on pahempi ihmisoikeus rikollinen kuin soviet..

Vierailija
64/70 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei näy mitään tietoja kun oon näkymätön, psykiatrianpuolella kukaan ei koskaan näe mua, olen kuin hullujen huoneen AAVE! BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Vierailija
65/70 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käynyt kirjoitti:

Edellä joku kirjoitti että hammashoitolassa olisi jotenkin ollut tiedossa hänen käyttämänsä psyykenlääke. Miten se voi olla mahdollista?

Ei kai tuollaista olisi pitänyt voida tapahtua ennenkään. Mutta ei anakaan enää, sillä jos potilas on Omakannassa rajoittanut jonkin lääkkeen näkyvyyttä ei lääkemääräys näy sen enempää lääkäreille kuin apteekinkaan henkilökunnalle.

Omakannassa on siis kohta, jossa näet kaikki käyttämäsi lääkkeet. Jos haluat salata jonkin tietyn lääkkeen, laitat vain rastin sen kohdalle (ja muista tallentaa muutos) ja silloin sen enempää terveyskeskus, sairaala kuin farmaseuttikaan ei niitä näe. Lääkkeen saat apteekista siten että tulostat Omakannasta potilasohjeen tai reseptiyhteenvedon ja menet sen kanssa apteekkiin. Farmaseutti kun siis ei todellakaan muuten näe että sinulle on määrätty kyseinen lääke.

Itselläni on masennuslääkitys ja kilpirauhaslääkitys ja ainakin omasta mielestäni tuo lääketietojen rajoittaminen ei oikein kuulosta hyvältä idealta. Jos joku somaattisen puolen lääkäri on määrämässä mulle jotain lääkettä niin totta kai haluan hänen tietävän mitä lääkkeitä tällä hetkellä on käytössä, että osaa arvioida mahdollisia yhteisvaikutuksia ja todellakin antaa sen lääkkeen, joka sopii muiden lääkkeideni kanssa. Ja jos lääkityksiäni erityisesti vielä kysytään (vaikka vaan siellä hammaslääkärissä) niin tietenkin luettelen KAIKKI lääkkeeni. En minäkään haluaisi minkään hammaslääkärin tietävän yksityiskohtia mielenterveydestäni tai diagnooseistani, mutta tuo lääkitys tuntuu aika tärkeältä tiedolta.

Ja tuo, ettei farmaseuttikaan saisi nähdä lääkityksiä ja pitäisi ihan erikseen tulostaa resepti ja mennä sen kanssa apteekkiin kuulostaa aivan älyttömältä. En yhtään ymmärrä ideaa sen takana, voisiko joku selventää? Miksi se jotenkin loukkaa yksityisyyttänne tai tietoturvaanne, jos farmaseutti tietää lääkkeistänne kokonaisvaltaisesti? Miksi haluatte tehdä elämästänne tarpeettoman vaikeaa? Useimmat apteekin työntekijät eivät kuitenkaan ole mitään pikkukylän epäammattimaisia juoru-ukkoja eivätkä teidän lääkkeistänne välitä pätkääkään.

Olen joskus syönyt masennuslääkettä 3 kuukautta. Ostin koko satsin ja vein apteekin kierrätykseen.

Mielestäni ei missään nimessä tulisi näkyä menneisyyden tietojen kenellekään, jos on vaara, että hoidon laatu huononee. On ollut masennusta joo, mutta en ravaa alvariinsa terveydenhoidossa.

Vierailija
66/70 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo_Omakantaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykaitrian polkilinikka näkee terveyskeskuksessa kirjatut tiedot, mutta terveyskeskus ei automaattisesti näe PSY-lehden tietoja. Näin ainakin Pegasoksessa.

t. Psyk sh

Kyllä näkee

Mutta näkeekö potilas itse. En ole katsonut omakantaa koskaan.

Vierailija
67/70 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olw suojartuja

Vierailija
68/70 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma kostaa jokaiselle pahansuovall3 ihmiselle.

Vierailija
69/70 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatriset potilaat eivät saa hoitoa oikeisiin sairauksiin terveyskeskuksessa koska heidän kuvitellaan kuvittelevan oireet. Tästä on psykiatrinen sairaanhoitaja kirjoittanut Hesarin yleisönosastollekin. Minulla on masennus ja tuntuu että minua ei oteta vakavasti vaan kaikki menee masennuksen piikkiin.

Tämä on todella törkeetä, ihankuin masentuneet eivät olisi enään ihmisiä, joille voi tulla hoitoa vaativia sairauksia. Loukkaavaa ajatella heti vikaa korvien välissä. Alarvoista.

Vierailija
70/70 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Psyk sh

Näkee, että lehti avattu, ei lääkärin tekstiä. Se on täysin salattu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan