Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koko 25 vuotisen elämäni aikana keksinyt syytä miksi meikkaisin arkeen

Vierailija
28.01.2017 |

.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaan arkeen, enkä juhlaan. Koen olevani paremman näköinen ilman pakkelikerrosta. Ripsiväri kutittaa silmiä. Huulipunaa en ole käyttänyt ikinä.

Vierailija
22/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan näyttää hyvältä. Kaikki naiset näyttävät paremmalta kevyen meikin kanssa kuin ilman, joten miksi en haluaisi näyttää paremmalta? Ei se vie aamustani 10-15 minuuttia kauempaa. Sama asia kuinka haluan pukeutua siististi ja laittaa hiukseni ojennukseen. Miksi jättäisin kasvoni huomiotta?

Me suomalaiset omaamme niin hennon värityksen ja näytämme valjuilta meikittöminä. Nyt joku tähän kuitenkin sanoo että omaa tasaisen värisen ihon ja tummat piirteet, mutta väitän että tällaiset suomalaiset ovat harvassa. Lisäksi moni ei usein ymmärrä näyttävänsä haljulta, vaikka kuvitteleekin piirteidensä olevan keskivertoa tummemmat.

Suomalaiset naiset saattaisivat olla hyvinkin näyttäviä jos viitsisivät panostaa edes pikkaisen meikkipohjaan, kulmiin ja ripsiin. Au naturelleina kun näytämme helposti väsyneiltä ja sairailta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, sinulla on hyvä ja nuori iho. 

Minulla ei ole koskaan ollut hyvä iho. Ei edes sinun iässä.

Vierailija
24/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaan arkeen, enkä juhlaan. Koen olevani paremman näköinen ilman pakkelikerrosta. Ripsiväri kutittaa silmiä. Huulipunaa en ole käyttänyt ikinä.

Enemmistö ihmisistä näyttää paremmalta ilman pakkelikerrosta. Enemmistö näyttää myös paremmalta kevyesti ehostettuna. Iiiiiso ero. Ei sillä että pakko on meikata jos se ei kiinnosta.

Ohis, mikä on tämä "kevyt ehostus ei vie kuin 10-15 minuuttia aamusta". Minulla kevyt ehostus vie noin minuutin ja kolmekymmentä sekuntia (otin joskus aikaa kun tätä ihmeteltiin). Meikkivoidetta sormilla taputellen tarvittaviin kohtiin, ripsiväri ja poskipunaa. Huulirasva, sävytetty tai väritön. Valmis.

Vierailija
25/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt ehostus 10 min:

- kosteusvoide kasvoille

- meikkivoiteen levitys

- kulmat ojennukseen kulmakynällä

- rajaukset ylös

- vaalea luomiväri

- ripsiväri

- huulivoide

Jos nyt saivarrellaan niin kyllä, tämän saa tehtyä 5 minuuttiin myös mutta tarkkuus näkyy jäljessä ja siten myös kulutetussa ajassa.

Vierailija
26/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia arkisin tekee noin tunnin viikossa meikkaamiseen ja meikin poistoon.

Vuodessa siihen menee 52 tuntia eli 2 päivää.

Mitä tekisin kahdella ylimääräisellä päivällä vuodessa kun en meikkaa?

Vierailija
27/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan siksi, että olen mielestäni meikattuna nätimpi. Tykkään olla nätti.

N45

Vierailija
28/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan joka aamu kevyesti, tähän menee n. 10 min. Minusta meikkaaminen on kivaa puuhaa, teen sen oikein mielelläni. Lisäksi olen meikattuna kauniimpi kuin ilman meikkiä. Meikkauksen lisäksi laitan myös joka päivä hiukset nätisti ja valitsen ylleni kauniit & mukavat vaatteet ja laitan hajuvettä kevyesti. On kivaa olla kaunis ja hehkeä. Juhliin en meikkaa arkea enempää, koska en koe oloani mukavaksi enemmässä meikkimäärässä.

Mielestäni useimmat naiset ovat pienellä ehostuksella paremman näköisiä kuin täysin luonnollisessa tilassa. Jos joku kuitenkaan ei halua meikata, niin eipä se minua häiritse. Ihmettelen tosin, miksi tällä palstalla jotkut suhtautuvat niin negatiivisesti siihen, että toiset panostavat ulkonäköönsä.

N37

Vierailija
29/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on arkisin bb-voide, meikkipuuteria, kulmakynää ja hieman ripsaria. Rehellisesti sanottuna se on vain itseäni varten, en usko että moni huomaisi vaikka jättäisin nuo pois. Sotamaalauksessa en tuntisi arkena oloani luontevaksi. Treenattu vartalo, pitkät hiukset ja hyvä iho ovat minun ulkonäköni kulmakiviä (+tietysti siistit ja hyvin istuvat vaatteet sekä puhtaus).

Vierailija
30/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tosin, miksi tällä palstalla jotkut suhtautuvat niin negatiivisesti siihen, että toiset panostavat ulkonäköönsä.

N37

Koska tuntuu että yritetään painostaa meikkaamaan.

Vierailija
31/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näkee rumaa meikkausta. Omituiset kulmakarvat, ohuita huulia on korostettu liian voimakkaalla punalla jne. Eikö tarkoitus ole olla KAUNIIMMAN näköinen eikä vain meikata meikkaamisen takia.

Vierailija
32/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidonvaalea iho - hui kauhistus.

Siihen solarium on parempi ratkaisu kuin meikki.

Vierailija
33/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana meikkasin omalla tavallani ilman ulkonäköpaineita (tykkäsin värikkäistä luomiväreistä). Nettimaailma tuli tutuksi siinä lukion alussa, ja sen myötä hirveät paineet omasta ulkonäöstä. En enää uskaltanut meikata. Tiesin etten osaa yhtä hyvin kuin muut, näytän meikin kanssa vain säälittävältä ja nuhjuiselta.

Kotona monesti yritin peittää naamaani meikkivoiteilla. Lopulta pesin hilseilevää meikkiä itkien pois. Ärsytti tajuta että iho on niin huono ettei meikki levity tasaisesti ja näytä muoviselta. Kulmakarvoja sentään osasin ruveta värjäämään, tosin väri oli liian punertava.                                            

Vuosi sitten päätin saada hyvän ihon. Ostin primerin ja meikkivoiteen jonka sanottiin sopivan pintakuivalle iholle. Kasvoni olin rasvannut pari tuntia aikaisemmin, sitten levitin primeriä ja meikkivoidetta. Kaukaa katsottuna iho näytti samalta kuin ennenkin, mutta läheltä näin hilseilevän meikkivoiteen... Ei tullut silläkään sileää muovi-ihoa. Muutaman kerran olen kokeillut meikkisieniäkin ja erilaisia levitystapoja.  

Tässä vuoden alussa päätin, että nyt riittää. Olin taas yrittänyt meikata, ja mies kysyi mitä kuivaa minun naamassa on. Sanoi myös "Älä enää laita kasvoihin mitään, sinulla on hyvä iho". On hän ennekin noin sanonut, mutta nyt otin sen tosissani. En aio enää tuhlata aikaani turhuuksiin. Ihoni on melko tasainen, ei finnejä, vähän punertava poskien kohdalta. Saa luvan olla, kelpaan muille tällaisenakin. 

n22

Vierailija
34/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, mutta rivien välistä olen ymmärtänyt, että en saa töitä, koska en meikkaa tai näytä "hyvältä". Näytän kyllä mielestäni ihan ok:lta, koska mulla on tasainen iho, tuuheat hiukset ja tummat kulmakarvat, jotka näyttää nyppimisen jälkeen siisteiltä. Mutta ilmeisesti kalpea ihoni ja se, että mulla ei ole "huolitellun lopputuloksen" antavaa ripsiväriä, luomiväriä, poskipunaa ja huulipunaa, tekee musta jotenkin ruman. Mutta en oikein voi sille mitään, että olen allerginen meikeille.

t. 25-vuotias työtön maisteri

Vierailija
35/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaana meikkasin omalla tavallani ilman ulkonäköpaineita (tykkäsin värikkäistä luomiväreistä). Nettimaailma tuli tutuksi siinä lukion alussa, ja sen myötä hirveät paineet omasta ulkonäöstä. En enää uskaltanut meikata. Tiesin etten osaa yhtä hyvin kuin muut, näytän meikin kanssa vain säälittävältä ja nuhjuiselta.

Kotona monesti yritin peittää naamaani meikkivoiteilla. Lopulta pesin hilseilevää meikkiä itkien pois. Ärsytti tajuta että iho on niin huono ettei meikki levity tasaisesti ja näytä muoviselta. Kulmakarvoja sentään

osasin ruveta värjäämään, tosin väri oli liian punertava.                                            

Vuosi sitten päätin saada hyvän ihon. Ostin primerin ja meikkivoiteen jonka sanottiin sopivan pintakuivalle iholle. Kasvoni olin rasvannut pari tuntia aikaisemmin, sitten levitin primeriä ja meikkivoidetta. Kaukaa katsottuna iho näytti samalta kuin ennenkin, mutta läheltä näin hilseilevän meikkivoiteen... Ei tullut silläkään sileää muovi-ihoa. Muutaman kerran olen kokeillut meikkisieniäkin ja erilaisia levitystapoja.  

Tässä vuoden alussa päätin, että nyt riittää. Olin taas yrittänyt meikata, ja mies kysyi mitä kuivaa minun naamassa on. Sanoi myös "Älä enää laita kasvoihin mitään, sinulla on hyvä iho". On hän ennekin noin sanonut, mutta nyt otin sen tosissani. En aio enää tuhlata aikaani turhuuksiin. Ihoni on melko tasainen, ei finnejä, vähän punertava poskien kohdalta. Saa luvan olla, kelpaan muille tällaisenakin. 

n22

Et kosteuta tarpeeksi ihoa jos meikkivoide hilseilee? Tai sitten sulla on ollut sellaista meikkivoidetta mikä ei sovi sulle (tai se on huonoa) ? Niissä on todella paljon eroja !! Itselläni kevyt ja kuultava meikkivoide Diorilta (nude) joka levittyy hyvin, näyttää siltä kun mulla ei olis meikkivoidetta lainkaan. Nätti ja tasaisen värinen iho vain;).

T.10

Vierailija
36/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan näyttää hyvältä. Kaikki naiset näyttävät paremmalta kevyen meikin kanssa kuin ilman, joten miksi en haluaisi näyttää paremmalta? Ei se vie aamustani 10-15 minuuttia kauempaa. Sama asia kuinka haluan pukeutua siististi ja laittaa hiukseni ojennukseen. Miksi jättäisin kasvoni huomiotta?

Me suomalaiset omaamme niin hennon värityksen ja näytämme valjuilta meikittöminä. Nyt joku tähän kuitenkin sanoo että omaa tasaisen värisen ihon ja tummat piirteet, mutta väitän että tällaiset suomalaiset ovat harvassa. Lisäksi moni ei usein ymmärrä näyttävänsä haljulta, vaikka kuvitteleekin piirteidensä olevan keskivertoa tummemmat.

Suomalaiset naiset saattaisivat olla hyvinkin näyttäviä jos viitsisivät panostaa edes pikkaisen meikkipohjaan, kulmiin ja ripsiin. Au naturelleina kun näytämme helposti väsyneiltä ja sairailta.

Olet oikeassa ja lisäisin vielä, että suomalaisissa miehissä on aivan sama vika.

Toivon todella, etyä pakollinen meikkausopetus otettaisiin koulujen ohjelmaan jo ala-asteella ja meikkaaminen koulupäivää varten tulisi tytöille ja pojille yhyä pakolliseksi kuin läksyt. Opettaja tarkastaisi aamulla ensi töikseen oppilasluokkansa meikkauksen tason. Vain tällä tavalla siitä tulisi luonteva kansalaistaito.

Vierailija
37/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa ja lisäisin vielä, että suomalaisissa miehissä on aivan sama vika.

Toivon todella, etyä pakollinen meikkausopetus otettaisiin koulujen ohjelmaan jo ala-asteella ja meikkaaminen koulupäivää varten tulisi tytöille ja pojille yhyä pakolliseksi kuin läksyt. Opettaja tarkastaisi aamulla ensi töikseen oppilasluokkansa meikkauksen tason. Vain tällä tavalla siitä tulisi luonteva kansalaistaito.

Tää on varmaan provo? :)

Vierailija
38/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laitan vain kulmat ja ripset, aikaa ehkä 1 minuutti. Joskus rajaan silmiä. Silti ero huima ja katse väsyneen näköinen, jos en tee mitään.

Vierailija
39/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätasaisen värinen, harmahtava ja toisaalla punoittava iho, isot huokoset, rasvakiiltoa, aknearpia, aivan värittömät kulmat ja ripset sekä huulet. Silmiä pienentävät miinuslasit. Ilman ehostusta pienisilmäinen, seinäänkatoava perusruma mitättömyys. 10-15min ehostuksella ja itselle sopivilla tuotteilla ihan jees, asiallinen ja siisti ulkonäkö, silmät ja huulet erottuu päästä, vaikka en mitään huomiovärejä käytäkään. Asiantuntija-ammatissa, vaatii jonkinlaista uskottavuutta ja siistiä ulkonäköä. Siksi meikkaan. Joka ikinen päivä, myös kotona ollessa/lomalla jne. Turha sellaisen ihmetellä, joka ei tarvitse ehostusta näyttääkseen edes tavallisen nätiltä. Useimmiten nämä ihmettelijät on itse niitä, joilla on tummemmat värit ja luonnostaan hyvä ja tasainen iho.

Omaan meikkausrutiiniin kuuluu pesu, mattakosteusvoide, pohjustusvoide, meikkivoide, tarvittaessa peiteväri, kulmakynä, ohut silmärajaus, kevyt ruskea luomiväri ulkoreunaan, ripsiväri, huulikiilto tai -puna (luonnollinen sävy). Ei näytä meikatulta vaan siistiltä.

Jos haluaa meikata mutta ei löydä sopivia tuotteita, etsi tietoa ja kysy neuvoja. Se ensimmäinen markettiputeli ei välttämättä sovi eikä ehkä se toinenkaan. Netistä löytyy vinkkejä ja tilaamalla saa mitä vaan. Käy meikkiopastuksessa.

Jos ei ole tarvetta eikä halua meikata niin se on ihan oma asia. Samoin on oma asia, jos joku haluaa meikata/ehostaa, sitä on turha ihmetellä tai paheksua tai pitää turhana, "kun itsekin olen 40 v. pärjännyt meikkaamatta...".

Vierailija
40/74 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan meikkaamisen ilosta, pistän sitä väriä luomiin mikä milloinkin huvittaa :) Olen hyvä meikkaamaan, ja saan siitä paljon kehujakin. Katselen itseäni peilistä mieluiten kun olen meikattuna, mutta en pidä itseäni mitenkään sysirumana meikittömänä. Oloni on vaan 1000x itsevarmempi meikillä kuin ilman. Taaplatkaa niin kuin haluatte, oli sitten kilo pakkelia tai ei ollenkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi