Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jooga : miten päästä alkuun? Kotioppineita?

Vierailija
28.01.2017 |

Onko kukaan aloittanut joogailua ihan kotona vain, esim. youtube videoiden avulla? Joogan aloittaminen on ollut haaveena jo pitkään, mutta ikinä en vain ole saanut aikaiseksi aloittamista. Tällä hetkellä ei budjetti anna myöten kurssille osallistumista, mutta toisaalta aikaa löytyisi lähes päivittäin. :)

Liikun paljon, joten olen fyysisesti hyvässä kunnossa. Olen melko notkea, esim. etuspagaatti menee pohjaan kummaltakin puolelta. Päälläseisonta onnistuu hyvin, käsillä seisomisessa on harjoiteltavaa. Kehonhallintani on hyvä.

Eli, mistä sitä lähtisi liikkeelle? :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Youtubesta Yoga with Adriene :)

Vierailija
2/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut joogaa viitisen vuotta, mahtava laji. Onnittelut hyvästä päätöksestä. Vaikka Yogaian tyyppisiä palveluja löytyykin, suosittelisin että kävisit ensin esim. viikonlopun intensiivikurssin (5 - 10 h) tai ilmoittautuisit työväenopiston joogaryhmään. Molemmat ovat varsin edullisia vaihtoehtoja, jos paikkakunnallasi niitä järjestetään. 

Opettajan avulla opit käytännössä sen, mihin asennoilla (asanoilla) pyritään ja miten ne tehdään hajottamatta paikkoja. Myös hengitystekniikassa ope osaa neuvoa. Pikakurssin jälkeen etäopiskelu Yogaiassa ja kirjoista on paljon hyödyllisempää ja helpompaa. Tsemppiä harrastukseen!

M45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Noita Yoga with Adriene videoita katsoin joskus muutaman, voisinkin kokeilla niitä uudestaan.

Kurssille menisin tosiaan mielelläni, mutta valitettavasti tällä hetkellä ei ole yhtään ylimääräistä rahaa. Edes sitä 100 euroa siihen kurssiin. :/

-ap

Vierailija
4/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelemisessa on vaan se haitta, että kukaan ei korjaa mahdollisia virheasentoja. Siitä on haittaa, paitsi omalle kehittymiselle, niin myös mahdollisesti kropalle. Et pääsisi edes jonnekin kansanopistoon alkeiskurssille? Sieltä saa yleensä työttömät, opiskelijat jne. alennusta.

Jos kuitenkin päädyt itse opiskeluun, niin suosittelen pitämään harjoituksen mahdollisimman yksinkertaisena ja keskittymään oikeaan tekniikkaan, ainakin aluksi.

Vierailija
5/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga dvd:t on käteviä kotijoogille. Hathatunneilla ainakaan ei asentoja korjata ohjaajan toimesta. Amazonin nettikaupoista ainakin löytyy noita dvd:tä joka lähtöön, tosin englannin kielisiä taitavat olla. Astangasta jos oot kiinnostunut, niin siihen kannattaa käydä tunneilla, yksityisopetustakin on saatavilla ainakin helsingissä. Itse kävin aikoinaan vuoden tunneilla kummassakin lajissa, jonka jälkeen siirryin harjoittelemaan kotiin. Yin-joogaa olen myös opetellut ihan vaan kirjasta. Mulla ainakin on hirveän kova kynnys lähteä muille ryhmäliikuntatunneille, mutta jooga vetää puoleensa sen sorttista väkeä, että tunneilla on rennompi meininki. Suosittelen! Ihana rentouttavan rauhoittava liikuntamuoto ihmiselle joka ei välttämättä kovin liikunnasta muuten välitä.

Vierailija
6/8 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta reippasti vaan se jalka sinne niskan taakse

Vierailija
7/8 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Yogaiaa. Kokeilla voi ilmaiseksi ja heillä on live-joogan mahdollisuus, jolloin ohjaaja näkee sinut kameran kautta.

Vierailija
8/8 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yogaia on mahtava! :)