Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menen ihan paniikkiin jos joku käyttäytyy aggressiivisesti minua kohtaan?

Vierailija
28.01.2017 |

Tein puoli vuotta kassahommia ja olin melkein itsemurhan partaalla. Aloin melkein itkemään kun joku asiakas huusi minulle ja moitti minua (tätä muuten tapahtuu usein, pomo sanoi että kuuluu toimenkuvaan eikä ole mitenkään henkilökohtaista)

Tänään olin lenkillä vilkkaan koiranpennun kanssa. Kävelin hiljaista tietä ja koira näki jonkun risun tien toisella puolella. Samalla hetkellä takaa tulee täysillä joku pyöräilijä ja karjuu "POIS TIELTÄ!", sain vedettyä koiran pois, mutta pyöräilijä joutui tekemään väistöliikkeen.

Pyöräilijä alkoi huutamaan minulle ihan raivona, että " Jos sinä typerä likka et saa rakkiasi kuriin niin vie se piikille!" pyytelin kovasti anteeksi ja mies jatkoi raivoamistaan, seuraavalla kerralla kuulemma potkaisee koiralta tajun kankaalle ja en voi kävellä "kaikilla saatanan teillä niinkuin omistaisin ne"

Stressaan yleensä ihan hirveästi siitä ettei koira ole vain haitaksi kenellekäään. En tajua miten tuo pyöräilijä onnistui tulemaan takaa niin hiljaisesti, en kuullut yhtään mitään. Olisi vaikka soittanut kelloa niin olisin heti siirtynyt pois tieltä. :(

Tyyppi vaati minulta 20€ uuteen renkaaseen koska joutui tekemään äkkijarrutuksen ja "saan olla onnellinen etteivät jarrut vaurioituneet."

Ja minähän maksoin, koska olin ihan paniikissa. Kotiin päästyäni tuntui etten saa henkeä ja aloin itkemään.

Tiedän että olen säälittävä, mutta lapsuudessani aikuisten karjuminen johti yleensä siihen että sain selkääni. Olin lapsena hirveän kiltti ja hiljainen, halusin miellyttää kaikkia. Äidilläni on skitsofrenia ja aina kun hän huusi minulle jostain, uhkasi tappaa itsensä.

Miten pääsen eroon tästä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita edes koirasi vuoksi olla stressaamatta ja ahdistumatta, muuten turvattomuuden tunne välittyy koiraan ja se luulee että joutuu puolustamaan teitä kumpaakin = ongelmakoira aikuisena.

Koita vaikka hakea terapiaa? Tsemppiä.

Vierailija
2/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, nuo pyöräilijät ovat tieliikenteen syöpää. Ajetaan hirveitä nopeuksia pikkuteillä, ei anneta minkäänlaista indikaatiota siitä että ollaan lähestymässä ja ulistaan kun lapsi/koira/aikuinen meinaa jäädä alle.

Toisekseen, kultapieni sinut ryöstettin juuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa monta kertaa meinannut jäädä noiden "harrastajapyöräilijöiden" alle. Niistä ei oikeasti kuule ollenkaan että ovat lähestymässä, saisi olla silmät selässä.

Minulle jos alkavat aukomaan, niin yleensä lauon takaisin että käyttää sitä saamarin kelloa jos haluaa etteivät ihmiset kävele alle.

Vierailija
4/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen. Ja minuakin on muuten kuritettu fyysisesti lapsena.

Että tälläiset vasta-argumentit näille, jotka ovat sitä mieltä ettei fyysinen kuritus jätä mitään (henkisiä) jälkiä lapseen. Toki joistakin tulee normaaleja, mutta osasta tulee tälläisiä konflikteja pelkääviä hiirulaisia.

Minä sain paniikkikohtauksen kun hukkasin automme avaimet. Viimeksi kun hukkasin kotiavaimet ekaluokkalaisena isä veti turpaan.

Vierailija
5/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette osaa kulkea normaalisti tien oikeassa reunassa? Teille siis jotka valitatte pyöräilijöistä.

Ps. hybridi- ja kilpapyörissä ei ole kelloa.

Vierailija
7/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä hyvinkin sinua. Itselläni ongelma on vähentynyt kun itsetuntoni ja rohkeuteni ovat kasvaneet. Tosin harvoin on tällaisia aggressiivisia tilanteita, näytän jo valmiiksi perusilmeeltäni pelottavalta. Kuitenkin jos joku alkaisi turhaan huutaa, kaupan kassalla käyttäisin varmaan yletöntä ystävällisyyttä ja sarkasmia, tuollaisessa arkipäivän tilanteessa kieltäytyisin maksamasta mitään ja ehkä mainitsisin siitä, että herra on hyvä ja soittaa itse kelloa eikä liiku kuin omistaisi koko saatanan tien.

Olen oppinut nauttimaan siitä, että jos joku kilahtaa minulle, puolustan itseäni. En ikinä ole se joka on ensin vittumainen.

Vierailija
8/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, nuo pyöräilijät ovat tieliikenteen syöpää. Ajetaan hirveitä nopeuksia pikkuteillä, ei anneta minkäänlaista indikaatiota siitä että ollaan lähestymässä ja ulistaan kun lapsi/koira/aikuinen meinaa jäädä alle.

Mjoo, ihan perus sinkulankin (puhumattakaan jostain steamrollereista) renkaan uusiminen maksaa yli satkun. 20€ on naurettavan pieni korvaus.

Ja kyllä, rengas menee vaihtoon jokaisen täysjarrutuksen jälkeen (varsinkin asfaltilla), itse en väistele koiria jotka eivät osaa kulkea kunnolla hihnassa.

Vierailija
9/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mjoo, ihan perus sinkulankin (puhumattakaan jostain steamrollereista) renkaan uusiminen maksaa yli satkun. 20€ on naurettavan pieni korvaus.

Ja kyllä, rengas menee vaihtoon jokaisen täysjarrutuksen jälkeen (varsinkin asfaltilla), itse en väistele koiria jotka eivät osaa kulkea kunnolla hihnassa.

No siirryppä sitten vaikka autotielle autoilijoiden riesaksi sinkuloimaan. Ja älä vaan ihmeessä jarruta jos tulee auto vastaan, täysillä päälle vaan, varmasti väistää.

Vierailija
10/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa työssä olet nyt? Tuleeko siinä vastaavia tilanteita vielä vastaan? En osaa auttaa sillä kärsin samasta :/

Vierailija
11/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää pyöräilijä itse näki takaatulevana tielle . Kusipää joka maksatti sinulla oman mokansa olla katsomatta eteensä. Jos suinkin lohduttaa jokainen saa kokoåea elämässään näitä n sata kpl.

Vierailija
12/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette osaa kulkea normaalisti tien oikeassa reunassa? Teille siis jotka valitatte pyöräilijöistä.

Onkohan niin aivottomia kilpa ja hybridipyöräilijöiyä jotka eivät osaa kiinnittää tööttiä tai kelloa pyöräänsä joka on nopea?

Vierailija
13/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä pyörissä ei edelleenkään ole kelloja! Ja nopeudet ovat tosiaan sitä luokkaa että siinä ei kauheasti huudella jos joku kapinen piski hyökkää renkaan eteen. AP:n tilanteessahan pyöräilijä VAROITTI että on tulossa, eli ap ei voi väittää ettei olisi saanut minkäänlaista varoitusta.

Tiedän ammattipyöräilijöitä jotka olisivat ensin ajaneet yli ja sitten pysähtyneet huutamaan. Pyörän rengas on monessa tilanteessa paljon kalliimpi kuin jonkun lenkkeilijän sekarotuinen piski.

Vierailija
14/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaati korvausta siitä että jarrutti?

Tapahtuiko Porvoossa?

Vierailija
15/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan niin aivottomia kilpa ja hybridipyöräilijöiyä jotka eivät osaa kiinnittää tööttiä tai kelloa pyöräänsä joka on nopea?

Jos pyörän rungon ja muiden osien paino on mitattu grammalleen niin, että sillä painomäärällä saa optimaalisen nopeuden ja tasapainon, niin ei, pyörään ei kiinnitetä mitään turhia kelloja.

Vierailija
16/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä pyörissä ei edelleenkään ole kelloja! Ja nopeudet ovat tosiaan sitä luokkaa että siinä ei kauheasti huudella jos joku kapinen piski hyökkää renkaan eteen. AP:n tilanteessahan pyöräilijä VAROITTI että on tulossa, eli ap ei voi väittää ettei olisi saanut minkäänlaista varoitusta.

Tiedän ammattipyöräilijöitä jotka olisivat ensin ajaneet yli ja sitten pysähtyneet huutamaan. Pyörän rengas on monessa tilanteessa paljon kalliimpi kuin jonkun lenkkeilijän sekarotuinen piski.

Pois tieltä -rääkyminen sekunnin sadasosaa ennen törmäystä ei ole millään tapaa kelvollinen varoitus. Varsinkin jos urpo tuli takaa päin eli jos olisi katsonut eteensä olisi itse osannut varautua mahdolliseen törmäykseen hyvissä ajoin.

Teidän idioottien takia monella kävelytiellä on pyöräily kokonaan kielletty. Miksi ei ole jotain säädöksiä pyöräilijöitä kohtaan jotka kulkevat melkein auton nopeuksia. Vielä kun ovat niin idiootteja ettei voida käyttää kelloja tai jarruja.

Vierailija
17/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa työssä olet nyt? Tuleeko siinä vastaavia tilanteita vielä vastaan? En osaa auttaa sillä kärsin samasta :/

Tällä hetkellä opiskelen IT-alaa. Olen välillä ollut töissä lastenhoitajana ja siitä työstä olen kyllä tykännyt. Jotenkin en ota mahdollisia vanhempien mätkätyksiä itseeni, vaan lähinnä ärsyynnyn. Lasten kanssa työskentely on kuitenkin henkisesti tosi kuluttavaa, joten mielelläni tekisin työtä jossa kanssakäynti muiden ihmisten kanssa rajoittuu muutamaan työkaveriin.

En ole niinkään sosiaalisesti rajoittunut, nautin vapaa-ajan vietosta ystävien ja tuttujen kanssa, tykkään käydä juhlissa ja tutustua ihmisiin. Pakotettu kanssakäyminen on vain se joka tökkii, ja se tunne siitä ettei tästä tilanteesta pääse pois ennen kuin työpäivä on pulkassa.

ap

Vierailija
18/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin kelloja ei soiteta, vaikka niitä olisi. Pahimpia on nämä sukkahousumiehet, maailman tärkeintä vain että itse pääsee kaahailemaan. Munattomia luonnevikaisia jotka eivät ole saaneet ajokorttia.

On myös totta, että koira voi mennä polun toiselle puolelle, ja kun näkyvän hihnan sijaan on vain ohut talutusvaijeri, vaaratilanteita syntyy. Voisiko hihnaa pitää oikeassa kädessä?

Eli vikaa on molemmissa.

Paniikkioireisiin kannattaa varmasti hakea apua psykiatrian polilta.

Lähetteen saat terveyskeskuslääkäriltä.

Vierailija
19/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyörän rungon ja muiden osien paino on mitattu grammalleen niin, että sillä painomäärällä saa optimaalisen nopeuden ja tasapainon, niin ei, pyörään ei kiinnitetä mitään turhia kelloja.

Voi luoja. Vähän sama kuin vaatisi oikeutta ajaa formula-autolla muiden autojen joukossa. Ja tietysti maksiminopeuksilla ja kaikilla herkuilla. :))

Vierailija
20/37 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin kelloja ei soiteta, vaikka niitä olisi. Pahimpia on nämä sukkahousumiehet, maailman tärkeintä vain että itse pääsee kaahailemaan. Munattomia luonnevikaisia jotka eivät ole saaneet ajokorttia.

On myös totta, että koira voi mennä polun toiselle puolelle, ja kun näkyvän hihnan sijaan on vain ohut talutusvaijeri, vaaratilanteita syntyy. Voisiko hihnaa pitää oikeassa kädessä?

Eli vikaa on molemmissa.

Paniikkioireisiin kannattaa varmasti hakea apua psykiatrian polilta.

Lähetteen saat terveyskeskuslääkäriltä.

Koira siis on ihan hihnassa, ei flexissä. Enkä anna koiran kulkea väärällä puolella tietä. Tuossa tilanteessa koira vain nykäisi yhtäkkiä risun perään ja samaan aikaan takaa kaahasi pyöräilijä. :/ Oma syyni kyllä, pitäisi saada koulutettua koira siihen ettei tempoisi mielenkiintoisten asioiden perään.

Terapiaa minulle on ehdoteltu jo monelta eri taholta, mutta en jotenkin kykene menemään sinne. Äiti paasasi aikoinaan, miten terapia on heikoille ja hulluille.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi