Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avaatko sinä oven jos ovikello soi?

Vierailija
28.01.2017 |

Jos et niin miksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa IKINÄ tuntemattomille, vaan kun kello soi, katson ovisilmästä, kuka on ja jos en tunne - kysyn oven läpi mitä asiaa?

Vierailija
2/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saatan avata, koska asun yksin ja jollen avaa, niin ei toddennäköisesti kukaan muukaan avaa ulko-oveasni. Mutta voin myös olla avaamatta; jos ovikellon soittaja soittaa hyvin myöhään ovikelloa, enkä tiedä odottaa ketään.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No avaan tietysti.

t.mies

Vierailija
4/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa. Äänieristys on niin heikko meillä, että kuulen, kuinka naapureiden kellot soivat ensin. Kukaan kaveri ei tule ilmoittamatta. Olen introvertti enkä pidä vieraista ihmisistä tai yllättävistä tilanteista.

Toisinaan hyvin harvoin yllätän itsenikin ja avaan.

Vierailija
5/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaan valvontakamerasta ensin tulijan naaman, meillä kun ei  yllätysvieraita käy. Jos ei ole naapuri, jätän avaamatta.

Vierailija
6/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaan valvontakamerasta ensin tulijan naaman, meillä kun ei  yllätysvieraita käy. Jos ei ole naapuri, jätän avaamatta.

Ovisilmäkamera on Suomessa laiton.

Vierailija
7/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei soi ovikello kuin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Mutta avaan kyllä aina oven. Asutaan maalla omakotitalossa ja ovi on miltei aina lukitsematon.

Vierailija
8/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa enää, ennen avasin. Liian monta kertaa yrittänyt jehovat/mormonit/ym lahkolaiset ja kaikenmaailman remonttifirmojen esittelijät tulla sisälle. Ei kiitos enää, lähipiiri osaa soittaa kun on tulossa.

Vierailija
9/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole viimeiseen pariin vuoteen käynyt ovella ketään muita kuin kutsuttuja vieraita tai esim. ihmisiä huoltoyhtiöstä, joten avaan aina. Tarkistan kyllä ovisilmästä kuka oven takana on.

Vierailija
10/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Saton taloissa sitten on näitä?

Vierailija
11/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Vihaan noita imbesillejä remonttimyyjiä. Kysymykset lähtee tyyliin, loiko jumala taivaan ja maan, ookko pitkään asustellu, onks miähes omistaja? Argh..

Vierailija
12/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin odotanko ketään. Yleensä en avaa jos soitetaan vain kerran.

En pidä siitä, että ovikelloa soitellaan tai tullaan ilmoittamatta. Monesti olen ollut yövaatteissa (aamulla) tai menossa/tulossa suihkusta. Suurin syy on kuitenkin se, että koen tämän ahdistavana. Se on minun kotini ja halun kokea oloni turvalliseksi. En aikaisemmin ollut näin, mutta muutettuani yhteen asuntoon tuli sinne kiinteistöhuollosta ilmoittamatta pimpottelemaan ja kurkistelivat jopa ikkunasta sisään eivätkä suostuneet tulemaan toinen kerta kun ei oikeasti ollut hyvä hetki (muutenkin pieni kaupunki ja tiesin nämä tyypit entuudestaan ja ovat pervoja). Nyt en siis halua avata ovea jos rupeavat vänkäämään vastaan ja haluavat sisälle. Kaupustelijoista yms puhun nyt siis.

Koitan kuitenkin parantua tässä asiassa sillä onhan se hölmöä. Olen sinkku parikymppinen nainen ja kärsin turvattomuudesta johtuvasta ahdistuksesta. En arastele avata ovea jos olen esim. vanhemmillani tai en ole yksin kotona. Itselläni on myös koira ja se pitää ottaa joko syliin tai laittaa esim. parvekkeelle ettei pääse käytävään.

Vierailija
13/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En avaa enää, ennen avasin. Liian monta kertaa yrittänyt jehovat/mormonit/ym lahkolaiset ja kaikenmaailman remonttifirmojen esittelijät tulla sisälle. Ei kiitos enää, lähipiiri osaa soittaa kun on tulossa.

Minä olen nämä jehovat ja mormonit aina kutsunut sisään keskustelemaan mailmankatsomuksesta. Ikävää kun eivät ole koskaan enää palanneet. Uudessa paikassa asuessa yhden kerran vaan tulevat ja sen jälkeen ei enää näy. Kahvia ja teetäkin olen heille yrittänyt tarjoilla ja muutenkin sivistyneesti kohdella. Pari tuntia ovat jaksaneet jutella ja sitten häipyneet vähin äänin palaamatta koskaan.

Vierailija
14/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa. Itselläni ei ole ovisilmää ja itsekin yleensä kuulen kuinka muiden ovia ensin pimpotellaan.

Vierailija
15/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan toki, myyjät ja käännyttäjät saa sekunnin aikaa esittää asiansa ja sitten tulee ei kiitos ja ovi kiinni.

Vierailija
16/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa. Jos mulle tulee vieraita, ne soittavat kyllä ensin. Syynä epämääräiset, "kuurot" kaupustelijat sekä jehovantodistajat.

Kerran olikin hauska tilanne, kun mulla oli just raivoimurointi päällä. Koska vihaan imurointia, laitoin musiikin täysille, lauloin mukana ja paahdoin menemään lattialistat kolisten. Sitten soi ovikello. Ei muuta kuin musa välittömästi pauselle ja imuri kiinni. Seisoin kuin peura ajovaloissa muutaman minuutin kun ovikello soi uudestaan ja uudestaan. Kyllähän se soittaja tiesi että olin kotona, kun varmaan rappukäytävään asti raikui siivousmeteli. :D Viimein postilaatikko kolahti ja pimputus loppui. Imuroin kämpän puhtaaksi ja kävin ovella katsomassa olisiko luukusta tipahtanut Vartiotorni. Sielläpä olikin lappu, jossa sanottiin että tilaamaani postipakettia ei voitu toimittaa ja se on noudettavissa postista. Oh no. Naurattaa vieläkin kun mietin mitä postipate mahtoi ajatella mun epätoivosesta "ei täällä ole ketään kotona" -esityksestä.

Toisella kertaa odotin karmeassa opiskelijabilekrapulassa äitiä käymään. Ovikello soi ja mä kompuroin avaamaan tukka solmussa ja eiliset meikit naamalle levinneenä. Jehovantodistaja se siellä. Meni aivan jäihin, lykkäsi mulle käteen vartiotornin, kiitti ja poistui sanomatta mitään muuta. Samaan aikaan nauratti ja hävetti helvetisti.

Eli siis; en avaa ellen odota jotakuta.

Vierailija
17/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa tarkistaa, mitä asiaa siellä on.

Meillä tuli oven taakse 2 siviilipukuista poliisia kertomaan miehen läheisen kuolleen yllättäen.

Toisella kerralla naapuri (jolla ei ollut numeroamme) tuli kertomaan, että automme varastettiin juuri ja hän näki sen ikkunasta. (Varas oli niin nopea, ettei hän ehtinyt pihalle ajoissa)

Vierailija
18/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Saton taloissa sitten on näitä?

- Niin ja missä laissa ovisilmäkamera(t) on kriminalisoitu? 

Vierailija
19/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nämä jehovat ja mormonit aina kutsunut sisään keskustelemaan mailmankatsomuksesta. Ikävää kun eivät ole koskaan enää palanneet. Uudessa paikassa asuessa yhden kerran vaan tulevat ja sen jälkeen ei enää näy. Kahvia ja teetäkin olen heille yrittänyt tarjoilla ja muutenkin sivistyneesti kohdella. Pari tuntia ovat jaksaneet jutella ja sitten häipyneet vähin äänin palaamatta koskaan.

Jaa, minulla ei ole energiaa eikä kiinnostusta tuollaiseen. Saavat uskoa mihin haluavat, mutta on epäkohteliasta ja tungettelevaa levittää omaa uskoaan kiertämällä ovelta ovelle. Haluan olla kotonani rauhassa.

Vierailija
20/31 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan