Onko teidän sisustus jämähtänyt johonkin tiettyyn vuoteen?
Kävin kylässä tutun luona ja koko kämppä huusi vuotta 2015. Ikean korkkipöytä, josta bloggaajat kirjoittivat kilpaa, work lamp -kopio, ilmeisesti Clas Ohlonsilta, oli myös iso juttu vuonna 2015 ja vielä sellainen western -tyylinen matto. En tiedä millä nimellä sitä mattoa kutsutaan, mutta kopioi niitä intiaanien huopakuvioita.
Itse pidän sisustuksen pohjan klassisena, lisänä muutamia design tuotteita. Joka vuosi päivitän tyyliä piensisustuksella, samalla myyn kirppiksellä vanhat pois.
Kommentit (31)
Muoti on niille, joilla ei ole omaa makua
2011, kun kaikki piti olla mustaa ja valkoista. Nyt ollaan jo ihan kyllästyneitä tähän ja haluttais väriä jotta asunto näyttäis kodikkaammalta. :D
Kotini on minun näköiseni. Siellä ei ole mitään miltään "vuosikymmeneltä", vaan ainoastaan tavaroita joista pidän. Jos joku ei tyylistäni pidä, se on hänen ongelmansa. En sisusta kotini vieraita, vaan itseäni varten. En vaihda tyyliä sisustustrendien, vaan omien tarpeitteni mukaan.
Minä asun täällä. Tämä ei ole sisustuslehtiä varten. Minulla on varaa enemmän muihin asioihin, kun en jatkuvasti ole päivittämässä sisustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä, mutta anopilla on kyllä jääty vuoteen 83.
Mikä noita vanhempia ihmisiä muuten vaivaa, eikö ne kyllästy ikinä? Kun on vuonna 75 ostettu kirjahylly ja sohvapöytä niin niitä kattellaan sit hautaan saakka. Ja kaikki se koristekrääsä. Oh lord.
Minä jaksan katsella samoja tavaroita, kunhan ne ovat ajattomia designtuotteita, mutta kyllä sisustusta on silti hyvä piristää jollain uudella.
Ap
Niin ne sun Mariskoolit ja muumimukit ovat ajattomia, heh.
En ole instassa tai facessa joten en koe tarvetta päteä taloni sisustuksella.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä, mutta anopilla on kyllä jääty vuoteen 83.
Mikä noita vanhempia ihmisiä muuten vaivaa, eikö ne kyllästy ikinä? Kun on vuonna 75 ostettu kirjahylly ja sohvapöytä niin niitä kattellaan sit hautaan saakka. Ja kaikki se koristekrääsä. Oh lord.
Minulla on suurin osa huonekaluista 1940-luvulta. Sitten on vähän 1950-1960 -luvun kalusteita. Sohva on 1990-luvulta. Matto viime kesältä. Nättiä on! :)
Ennen kodit olivat sekoitus kaikkea, mitä oli saatu perinnöksi ja ostettu opiskeluaikoina. Siihen päälle lahjat ja omat myöhemmät hankinnat. Näillä mentiin ja minä menen vieläkin. Vanhimmista huonekaluista en tiedä ikää, mutta jostain viime vuosisadan alusta on ainakin kaappeja ja kirstuja. Tavarat, joista en pidä, joutavat kiertoon, mutta ne joista pidän, saavat olla meillä kuolemaani asti. Ne kertovat minulle meidän perheen tarinaa.
Mulla ei ole varaa valittaa sisustuksesta. Vuokrakämppä on 60-70-luvulta ja sen näköinen. Omat huonekalut ja tavarat sekalaisia mitä on opiskelijana saanut. Nyt olen työtön. Joskus toivottavasti on varaa sisustaa omanlaiseksi.
Meillä varmaankin myös eletään jossain 1900-1920-luvun seudussa, myös 50-luvulta paljon vaikutteita. Toisaalta vähän moderniakin mukana. Kuvailisin kokonaisuutta enemmän klassiseksi. En ole koskaan seurannut trendejä. Designia ostan vain, mikäli se miellyttää; en koskaan siksi, että sillä olisi jokin arvo sinänsä. Inhosin joskus lapsuudenkotini vanhanaikaisuutta: pelkkiä antiikkihuonekaluja, samoja, jotka olivat olleet huoneissa paikoillaan jopa satoja vuosia. Nykyään sitä on oppinut arvostamaan. Yritin joskus modernisoitua, mutta ei se ollut yhtään mun juttu. Tummaa ja massiivista sen olla pitää, huonkaluissa. Lastulevyä ei tänne tule, vain kuolleen ruumiini ylitse.
Minä en tajua mitään "päivittämistä" päivittämisen vuoksi. Itsehän olen valinnut mieluisat tavarat, mitä niitä vaihtelemaan ennen kuin menevät rikki. Olen ostanut kalusteita viimeksi kymmenen vuotta sitten. Edes tekstiilejä ei ole tarvinnut hankkia uusia, mutta niitä olen saanut joitain lahjaksi tänä aikana.