Menee hermot! Kerro housut mitkä PYSYY mustana!
Aivan mahdotonta ostaa mustia housuja jos pysyisi mustana. On ne ollut yli satasen dieselit tai jotkut halvat, ne menee todella nopeasti kuluneen näköiseksi! Nyt viimeisimmät oli cubuksen ja kahden pesun jälkeen alkaa lähtemään värit☹️
Auttakaa! Kerro parhaat missä pysyy väri!
Kommentit (22)
H&M ihan tavalliset parinkympin mustat housut on itsellä pysynyt ihan uutta vastaavana.
Kyllä mulla on pysyneet housut mustana, jos eivät ole farkkua. Sellaiset pinnoitetut tai vähän liukkaampaa kangasta olevat, en tiedä mitä sekoitetta ovat mutta löytyy varmaan joka kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahdotonta ostaa mustia housuja jos pysyisi mustana. On ne ollut yli satasen dieselit tai jotkut halvat, ne menee todella nopeasti kuluneen näköiseksi! Nyt viimeisimmät oli cubuksen ja kahden pesun jälkeen alkaa lähtemään värit☹️
Auttakaa! Kerro parhaat missä pysyy väri!
Olet pessyt housujasi liikaa. Ei niitä tartte pestä usein ja silloin kun pesee , ei koneessa vaan väljässä vedessä käsin miedolla pesuaineella, mikä ei irrota väriä ja mieluusti nurin käännettynä. Vettä valuvana kuivatetaan, ei tarvii silitellä tms...
Mitä pesuainetta käytät? Colour- pesuaineet säilyttävät värit paremmin. Pese housut ja farkut väärinpäin. Pese harvemmin, jos eivät ole selkeästi likaiset (tuuletus pakkasilla auttaa poistamaan tunkkaisen hajun).
Bikbokin mustat korkeavyötäröiset ihan perushousut, ostettu pari vuotta sitten ja edelleen ihan mustanmustat ovat. : ) H&M:n parinkympin housut taas kulu viimeks aika äkkiä ainakin mulla.
Käytät väärää pesuainetta tai annostelet liikaa.
Noissa kapeissa housuissa on vaan se ongelma että vaikka ne ei välttämättä muuten pesua kaipaisi, ne venyy käytössä jolloin pesu on ainoa mikä ne palauttaa kuosiinsa. Mä en tiedä mikä ne polvipussit muuten hävittäisi koska tuuletus ei siihen auta.
Noi bikbokin housut oli värin kannalta parhaat, mutta niissä ei taas riitä pituus.
Pesuaine on aina värillisille ja noi uusimmatkin pesin pikana väljässä koneessa ja pienellä linkouksella, mutta ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Gina Tricot Mollyt
Nää on muuten hyvät mut istuessa valuu ja melkein pylly näkyy :(
Älä osta sellaisia farkkukankaisia, jotka on suunniteltu päästämään väriä ja kulumaan. En tiedä onko jo Suomen markkinoilla, mutta USA:ssa on selalisia stay-black farkkuja.
Lisäksi on noudatettava erityisiä pesuohjeita.
1. Pese kylmässä vedessä, käsin tai hienopesuohjelmalla. Ei missään nimessä yli 30 asteessa.
2. Pese vain mustien vaatteiden kanssa.
3. Käännä farkut nurin pseua varten.
4. Käytä mustia vaatteita varten suunniteltua pesuainetta.
5. Lisäkikka on laittaa pesuun 1-2 dl etikkaa (väkiviina) ja ruokalusikallinen suolaa.
Ja sitten jos vahinko tapahtuu, voi värjätä tai värjäyttää.
Auttaisikohan se jos käyttäisit ensimmäisessä pesussa (heti oston jälkeen) suolaa ja jotain värin kiinnitysainetta?
Infoa tuolta: http://www.serivari.fi/files/manuals/manual_semitone_varjays.pdf
Mustat housut ovat värillisiä housuja. Värit vaalenee väkisinkin.
Pigmentti kankaassa ei ole ikuinen. Näitä tilanteita varten markkinoille on tuotu värit joilla voit värjätä ne housut uudestaan uudenveroisiksi. Kaikki vaatteet on aina hyvä pestä nurinpäin käännettynä.
Suosittelen kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pesuainetta käytät? Colour- pesuaineet säilyttävät värit paremmin. Pese housut ja farkut väärinpäin. Pese harvemmin, jos eivät ole selkeästi likaiset (tuuletus pakkasilla auttaa poistamaan tunkkaisen hajun).
Noiden lisäksi valitsen vielä ohjelman isommalla vesimäärällä. Ovat väljemmässä tilassa, vähemmän hankausta.
Ja värjäilen hyviä housuja takaisin mustiksi joskus.
On olemassa Mustille vaatteille tarkoitettua pesuainetta. En tiedä onko hyvä, mutta ilmeisesti tarpeeseen kehitetty
Mulla sekä espritin että kappahlin mustat farkkumaiset housut ovat kolmatta vuotta pikimustat, pesen 30-40 asteessa ja 800 linkouksessa viikon kahden välein. Jotain liukkaampaa ja ohuempaa sekoitetta ovat.
Ite ostin Moda liikkeestä myyjän suosituksesta Vero Modan sellaiset jotka luvataan kestävän pitkään. Hinta oli n 60 e kun ne muut on n 30 e. Ja on lahkeessa pituutta. Ainakin itsellä pysynyt reilusti pidempään väri hyvänä ja pikimustanpikimustana verrattuna samaan aikaan otettuihin sinisiin niihin n 30 e maksaviin. Ite pesen 30 asteessa 15 min pikapesulla joko mustille tai värillisille tarkoitetulla aineella molemmat.
Mulla on jo vuosia ollut Your Facen housuja, ei haalistu, nyppyynny tai juurikaan kulu. Vähän rasittavan kestäviä, kun olisi joskus kiva ostaa uudetkin. Parista oon onnistunut vetskarin rikkomaan jotain viiden vuoden käytön jälkeen.
Värjää ne itse uudelleen.