Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Feministeille kysymys.

Vierailija
27.01.2017 |

Näettekö tämän tasa-arvoisena työttömillä?

Energian tarpeen viitearvot suomalaisille aikuisille, joiden työ on kevyttä ja vapaa-ajan liikunta vähäistä:

18–30-vuotias mies 2950 kcal/vrk
31–61-vuotias mies 2830 kcal/vrk

18–30-vuotias nainen 2260 kcal/vrk
31–60-vuotias nainen 2210 kcal/vrk

Mies tarvitsee energiaa noin 30% enemmän suhteessa naiseen.
Jos laskettaisiin että nainen käyttää ruokaan 300e/kk niin saadakseen samanveroisen ravinnon mies joutuisi käyttämään 390e. Eli 90e kuin nainen. Tätä ei kuitenkaan huomioida tuissa.
Onko tasa-arvoista että mies joutuu tinkimään muusta jotta saisi saman ravinnon kuin nainen?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sniidu jätkä saakin nääntyä.

Vierailija
2/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä parikin kertaa. Menee samaan laariin kuin eläkeikä ja eliniänodote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joutoukon tartte syödä juuri mitään!

Vierailija
4/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies niinkuin minä osaa tehdä hyvää ja ravitsevaa ruokaa halvalla. Joten sillä tuokin ongelma ratkeaa, lisäksi voi käydä hakemassa ilmaista ruokaa ruoka-apu pisteistä jos haluaa. Oma äiti jakaa ruokaa Helsingissä vapaaehtoistyönä, joten kannattaa katsoa löytyykö teidän paikkakunnalta myös tuollaista apua.

Vierailija
5/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Onko oikein, että maksan yhtä isoa hoitovastiketta talossani, kun kevyenä kulutan rappumaaleja ja rakenteita paljon vähemmän? Vettäkin mun pesemiseen menee vähempi! Tai ainakaan se ei kai oo oikein, että maksan yhtä paljon bussi- tai lentolipusta!

Jotkut menot (tai saannit) menevät jonkin keskiarvon mukaan per nuppi. Oisko toi yksi niistä? Erikokoiset ihmiset tarvitsevat eri määrän sapuskaa. Aivan turha yrittää tehdä tästä sukupuoleen liittyvää.

Vierailija
6/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit mainita sen, että naisille tulee kännikin halvemmaksi. Epraa!

Vierailija
7/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lähinnä haluan sanoa, että sen uhriutumisen sijaan voi myös itse vaikuttaa asioihin. Ei se elämä niin vaikeaa ole vaikka marttyyrina voikin olla mukavaa.

Vierailija
8/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset joutuvat ostamaan kuukautissuojia. Eli tasan menee, ei aiheuta toimenpiteitä.

Vierailija
9/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille voisi tietenkin laskea kuukautissuojat tuosta vähennyksenä. Keskimääräinen(!) kuukutisvuodon kesto on viisi päivää.

Hinta 0,43e/kpl (kalliimmasta päästä valittu)

Lähde: http://www.kauppahalli24.fi/hygieniatuotteet/terveyssiteet-ja-tamponit#…

Jos päivässä menisi viisi, se tekisi 25 yhteensä

25x0,43e=10,75e

Vierailija
10/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on oikein kookas nainen tai pieni mies? Pitäisikö työttömät punnita säännöllisesti?

Vierailija
11/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä ainoa hauska feministiketju ikinä. Kiitos. Jatkakaa.

Vierailija
12/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille voisi tietenkin laskea kuukautissuojat tuosta vähennyksenä. Keskimääräinen(!) kuukutisvuodon kesto on viisi päivää.

25x0,43e=10,75e

Yölläkin menee ja yösiteet on kalliimpia. Toisaalta tämä tasoittunee vaihdevuosilla!

Vierailija
13/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalta löytyy tuollainen, ei tarvitse nälkään kuolla kenenkään.

http://www.yhteinenpoyta.fi/

Vierailija
14/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uhriutumassa. Tämä on vain kiinnostava ja mielestäni huomionarvoinen asia.

Olen työtön ja minulle kieltämättä riittäisi vähempikin. Perusahne kuitenkin olen niin käytän kyllä kaikki itseeni, mutta vähemmälläkin pärjäisi.

Vierailija
15/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomat tampiot luultavasti näkeekin nälkää ja kärsii ties mistä puutostiloista, roiskeläppiä kun vetää päivästä toiseen voi ruveta heikottamaan.

M

Vierailija
16/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25x0,43e=10,75e

Onko sulla joku AS tai vastaava?

Vierailija
17/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla menee kuukautissuojien lisäksi rahaa moneen muuhun ylimääräiseen, mitä ei tarvitse. Esim. wc-paperia kuluu järjestään enemmän, kun pissalla käynnin yhteydessä täytyy aina pyyhkiä. Ja tarvinneeko mainita ne menkat taas, vetävät ainakin itselläni aina vatsan samalla kivasti löysälle.

Ja eiköhän nuo keskiarvoiset kalorisuositukset ole sitten yksilöllisiä. Isokokoinen ja paljon liikkuva nainen tarvinnee enemmän energiaa kuin pienikokoinen himassa röhnöttävä mies.

Totuus on kuitenkin, että elämä tukien varassa on varsin kehnoa, eikä siihen moni kuukausipalkkaa nauttiva oikeasti kykenisi. Olen nainen, syön suht. vähän ja silti jouduin viime vuonna opintotuen varassa eläessäni dyykkaamaan roskiksia saadakseni ruokaa. Koko opintotuki asumislisineen hulahti aina iloisesti vuokraan ja pakko sitä on olla katto pään päällä. Opintolainaakaan ei luottotiedottomana saa. Töihin olisi kiva mennä, jos johonkin huolittaisiin. Hakenut olen.

Vierailija
18/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla menee kuukautissuojien lisäksi rahaa moneen muuhun ylimääräiseen, mitä ei tarvitse.

Siis mitä miehet eivät tarvitse. Esim. meikit, hiushoitotuotteet, jne. normaaliin itsensä siistinä pitämiseen kuuluva.

Vierailija
19/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ongelmat on tätä luokkaa, niin julistan: Tasa-arvo on saavutettu.

Hyvää vkl ja se on moro.

Vierailija
20/41 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25x0,43e=10,75e

Yölläkin menee ja yösiteet on kalliimpia. Toisaalta tämä tasoittunee vaihdevuosilla!

Laskin tuon kokonaisuudessaan noilla kalliimmilla  Always ultra night tuotteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi