Yksinäinen Teemu Selänne -video
Teemu Selänne on suuttunut kyseisestä videosta ja uhkaa oikeustoimilla videon tekijöitä. Onko teidän mielestä videossa jotain niin loukkaavaa/herjaavaa, että se ansaitsee toimenpiteitä? Jos on, niin mitä?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, jos joku tekisi sinusta videon, jossa olisit mukamas rapajuoppo (jota et ole) ja potisit vaikkapa kroonista ripulia (joka ei liittyisi oikeasti sinuun mitenkään), niin mitä hauskaa siinä olisi? Mille siinä pitäisi nauraa? Jos haluaa tehdä videon alkoholismille tai ripulille nauramisesta, niin miksi siihen tarvitsee liittää joku henkilö, joka ei liity asiaan mitenkään? Ainoat syyt ovat kiusanteko ja / tai halu käyttää tunnetun henkilön nimeä.
Sitten, AP, joku vähän huonommin sinua tunteva ihminen katsoo videota ja miettii, että tässä on varmaan jotakin totuuden perää, pakko olla, eihän kukaan näin surkeaa huumoria tekisi tyhjästä. Ja se katsoja voi olla vaikkapa Selänteen (tai hänen perheensä) potentiaalinen sponsori.
Miten joku voi olla näin tosikko? Ei kaikelle tarvi nauraa, mutta koita nyt sentään ymmärtää, että joku toinen nauraa!
Minua taas häiritsee, että ihminen joka ei halua olla naurun kohde pakoitetaan sellaiseksi. Se, että sinulla on hauskaa ei oikeuta muille nauramista. Sitä kutsutaan myös pilkkaamiseksi, jos kohde loukkaantuu.
tässä kiusaamisen luvatussa maassa, se ei näytä tosin monelle olevan ongelma, niin kauan kuin pilkkaajilla on hauskaa.
Sirpa on varmaan salaa nauranut tälle vedet silmissä.
Kyllä oli kaupassa vaikea pidätellä naurua kun Selänne oli tänään lööpissä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun ihminen joka on tuollaisen pilan kohde ilmaisee selkeästi ettei asia ole hauskaa ja hän toivoo, että video poistetaan ja niin ei kuitenkaan on minusta kiusattu. Se, että henkilö on tunnettu ei asiaa muuta. Eikä se, että muista se on hauskaa.
Jos kyseessä olisi oma lapsenne, jonka luokkakaverit tekevät parodiavideon, jossa hänet esitetään negatiivisessa valossa, ajattelisitteko samoin?
Lapsenne ilmaisi ettei hän pidä siitä, mutta muista se on vaan muista läppää ja kieltäytyvät poistamasta sitä netistä.
Teemu on aikuinen, mutta siinä missä 16 vuotias voi tuntea olonsa loukatuksi, miksei aikuinenkin. Itse kokisin suurta ahdistusta tuollaisesta videosta ja varsinkin kun en saisi sitä edes pyynnöstä poistettua.
Mielestäni kieltäytyminen poistaa video kyseisen "uhrin" pyynnistä on kiusaamista ja nyt julkisuuden saamisella ovat vain hakeneet toisen kustannuksella kuuluisuutta ja rahaa, joka on moraalisesti tuomittavaa.
Nuo videon tekijät ovat itsekkäitä ja ajattelevat ainoastaan itseään. Vaikkei ehkä mitään suoranaisesti laitonta olisikaan tapahtunut.
Kyseessä olisi ihan eri asia, jos se olisi Teemustakin hauska. Nyt se on ihan pelkkää kiusaamista ja antaa huonon esimerkin muillekin pilavideon tekijöille. Tekivät he sitten tutuistaan tai julkkiksista.
Mä taas näen sun näkemyksen ongelmallisena sananvapauden kannalta. Jos julkisuuden henkilöt saavat kieltää koomikoita tai parodioiden tekijöitä tekemästä "ilkeitä" videoita ja parodiavideoiden tekijät olisivat velvoitettuja poistamaan videonsa heti kun käsky käy, niin mites sitten muut julkisuuden henkilöt? Olisko esim. poliitikoilla oikeus käskeä poistamaan heistä tehtyjä parodioita, joissa kritisoidaan samalla heidän poliittisia päätöksiään? Olisko sekin sitten oikein, että poliitikot vois vaikka ohjailla, millaisia juttuja heistä saa tehdä julkisuuteen tai muuten se on median ja videoiden tekijöiden taholta heidän kiusaamistaan?
Ootko muuten Sipilän kannattajia?
Teemu Selänteen uhkailut toimi. Alkuperäinen video on poistettu Youtubesta.
Uusi Teeme Selänne -video ilmestynyt!
Tiimu Silani, niinkuin amerikassa sanovat.
Itse taas olen aivan toista mieltä. Ainoastaan tyhmästä on hauskaa kun muut nauravat hänelle. Älykkästä on hauska nauraa muiden kanssa, ei olla naurun kohde.