Vapaaehtoistöissä ulkomailla olleet!
Onko palstalla ketään, joka olisi ollut vapaaehtoistyössä ulkomailla, mieluiten kehitysmaassa? Itse olen halunnut jo vuosia lähteä ja nyt, kun olen valmistumassa terveydenhuoltoalalta, tuntuu siltä, että nyt olisi aika lähteä, jos koskaan. Toiveena olisi lähteä vähintään puoleksi vuodeksi - vuodeksi.
Olisikin kiva kuulla muiden kokemuksia ja erityisesti, mitä kautta olette lähteneet (ja onko jokin taho, jota ette suosittele)?
Kommentit (5)
Varmaan jonkun ison lafkan kautta kannattaa, esim. Spr. Itse olin erityyppisissä hommissa, niin ei sulle apua minun kokemuksista.
Kannattaa tutustua tähän: http://www.cimo.fi/ohjelmat/erasmusplus/nuorisotoimialalle/avaintoimi_1…
Usein vapaaehtoinen maksaa omasta työpanoksestaan, tässä systeemissä jopa kustannetaan matkat ja maksetaan taskurahaa. Tosin ohjelmaan pääsy vaatii hieman vaivannäköä ja työhön pitää sitoutua.
Kiitos paljon vastaajille! Harmi, että pääsin katsomaan vastaukset vasta nyt juuri ennen kuin palsta sulkeutuu, mutta nostan tämän kuitenkin, jos nyt illalla tai aamulla löytyisi vielä muita.
Nostellaanpa.