Joko teillä on Night mode päällä, ettei mene yöunet?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen ajastanut aivojen melatoniini-unihormonia "tappavat" sinivalot pois sekä kännykästä että tabletista klo 22-08 välillä :) Jotenkin tämä lämpimämpi värimaailma rauhoittaa. Puolen tunnin päästä otan melatoniinitabletin ja nukun 7 tuntia putkeen kuin vauva :D
Onnellinen kun melatoniinilla nukut hyvin. Otan kolme 3mg tablettia joka ilta enkä läheskään joka yö saa nukuttua.
Oletko kokeillut tryptofaania?
Yksikään night mode asetus ei oikeasti suodata sinistä valoa pois, mutta night mode on noin muuten parempi silmille. Eli night modesta huolimatta sininen valo aktivoi aivoja, jos on puhelimella/tietokoneella/teeveellä.
Twilight on tosiaan hyvä appi tähän, jos puhelimessa ei ole omaa night modea.
T. Nörtti
Vierailija kirjoitti:
Teen vielä iltaisin puolen tunnin chakra-meditaation (engl.kielinen, selkeä pehmeä miesääni) eli siinä keskitytään hengittämään ja parantamaan ajatuksella kehon energiakeskuksia ja kirkastamaan niiden värejä.
Päätin joskus huvikseni kokeilla, ja olin tosi skeptinen, ja yllättäen pääsin tällä eroon unettomuudesta, stressistä ja ahdistuksesta. Toisaalta tuo perustuu vanhaan itämaiseen lääketieteeseen.
Minä taas laitan youtubesta yellowbrickcineman delta wavesit soimaan, jos tuntuu ettei uni ole itsestään tulossa. Sekin auttaa hyvin aivoja laskemaan kierrokset unitilaan.
Mun älylaitteen appi on Sinivalosuodatin, tietokoneen ohjelman nimeä en muista.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään night mode asetus ei oikeasti suodata sinistä valoa pois, mutta night mode on noin muuten parempi silmille. Eli night modesta huolimatta sininen valo aktivoi aivoja, jos on puhelimella/tietokoneella/teeveellä.
Twilight on tosiaan hyvä appi tähän, jos puhelimessa ei ole omaa night modea.
T. Nörtti
Ainakin melatoniinin eritys toimii night modella paremmin, jos Prisma Studiota on uskominen.
^ teen siis tuon chakrameditaation nykyään kerran viikossa, aiemmin tein 2-3 kertaa viikossa tai muita vastaavia youtubesta