Särkänniemen Delfi on kuollut kreikassa
Mä niin vittu arvasin tän. Kohta kuolee loputkin.
Kommentit (52)
Kiva että Delfi-vanhus sai viettää viimeiset hetkensä auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Ai vanhuuteen sattumalta perusterveenä..? Suomessa, jos kasvattaja myisi jollekin eläimen ja se kuolisi alta 2kk ostamisesta niin vähintäänkin epäiltäisiin eläinsuojelurikosta.
Jos mä ostaisin 14v. Labbiksen ja se menestyisi 2kk päästä, kaikki älyäisi että menetyi vanhuuteen
Vierailija kirjoitti:
btw, miksi juuri Suomessa oltiin niin vihamielisiä delfiineitä kohtaan? Onhan noita maailmalla, länsimaissakin, esim. Australiassa olen nähnyt delfiiniesityksiä.
Kolmårdenissakin on.
Eivät ne eläinaktivistit ikinä vaatineet tai hyväksyneet delfiinien siirtoa Kreikan paikan tapaiseen paikaan, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vanhuuteen sattumalta perusterveenä..? Suomessa, jos kasvattaja myisi jollekin eläimen ja se kuolisi alta 2kk ostamisesta niin vähintäänkin epäiltäisiin eläinsuojelurikosta.
Jos mä ostaisin 14v. Labbiksen ja se menestyisi 2kk päästä, kaikki älyäisi että menetyi vanhuuteen
Toki koska kirjoitin noin monta virhettä niin tuskin kukaan tajuaa mitään :D
Vitun delfiinit kuuluu tonnikalapurkkiin. Miksi näitä ei voinut syödä jo Tampereella?
Tampereella kuoli monta vanhusta tänään siirrettynä pois kodista vanhainkotiin
Se ehti olla siellä 5kk, joten tuskin sydäri siirrosta johtui.
Siellä on niiden altaassa nyt 8-10 astetta. Eli ei tosiaan siirretty etelän "lämpöön", kuten osa meuhkasi.
Eli altaassa ei siellä ole lämmitystä.
Särkänniemen ahneudesta johtui koko siirto. Eivät halunneet hoitaa niitä loppuun asti, koska on kuluja.
Särkkä boikottiin
Mun mielestä delfiiinit olisi pitänyt hoitaa loppuun asti suomessa. Näinhän Särkänniemi oli luvannut ottaessaan delfiinit aikoinaan. Mikäli niitä eistyksiä ei enää haluttu pitää, niin oltais voitu rakentaa niille isompi allas ja antaa niiden vain uiskennella siellä ilman esityksiä. Tähän taas, joku kommentoi ettei ole kannattavaa. Särkänniemi ilmoitti etsivänsä delfiinien kannalta parhaimman ratkaisun riippumatta hinnasta. Tämä olisi ollut se delfiinien kannalta oikeasti paras ratkaisu!!! Tämän tiesi jo alusta alkaen, että näinhän siinä käy. Ei vanhaa eläintä lähdetä siirtamään mihinkään ulkomaille ja erilaiseen elinympäristöön. Haloo... Ei tarvii tonne rahan ahneeseen särkänniemeen enää mennä. Kuka haluaa huvipuistossa mennä jonnekin huimalaan ja maksaa siitä 40e per henkilö..? Ai nii mut senhän voi pitää auki myös talvisin ni saadaan nyhdettyä vieläkin enemmän rahaa.
Sydäri saattoi johtua vaikka kylmistä oloista lämpimään tottuneelle tai heikompilaatuisesta vedestä tai ruuasta.
Suomessa niitä hoidettiin tarkasti.
Kuoli suruun ja stressiin. :(
Ihmisiäkin kuolee suruun ja stressiin. Ei vanhat ihmisetkään aina kestä muuttoja ja muutoksia.
Olisi kannattanut viedä delfiinit merelle johonkin lähelle Suomen rannikkoa ja laittaa niille asylum-laput kaulaan, niin jo olisi löytynyt mukava majapaikka.
5kk kreikassa mut 2kk ilman suomalaisten hoivaa.
Vapaana jälleen, vähän Tilikumin jälkeen.
Vuodesta 1984 astihan Delfi eli vankeudessa. Toivottavasti Delfin elämän viimehetket ei olleet täynnä stressiä ja ahdistusta. Kunpa olot olisivat olleet parhaimmat mahdolliset.
Millaiset ilmat ja olosuhteet siellä Kreikan Atticassa on viime aikoina muuten ollut? Jotenkin musta tuntuu, ettei kaikki asiat tule selviämään tässä tarinassa... :(
Luuletteko ihan oikeasti, että delfiinit olisivat eläneet Tampereella tai jossain delfiinien vanhainkodissa ikuisesti? Ihan oikeasti? Varsin kunnioitettava ikä delfiinille tuo 37v.
Muutto saattoi aiheuttaa sille sydäntaudin, johon se nyt kuoli.
Kyllä nyt perusterveitä ihmisiäkin kuolee sydäriin jopa suht nuorena, miehet varsinkin.