Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeat ja piokkeukseilliset synnytykset tulevat lisääntymään

Vierailija
16.03.2006 |

Mitä mieltä tästä logiikasta: Tulevaisuudessa vaikeat synnytykset lisääntyvät ja on pakko turvautua yhä useammin sektioon, jotta lapsi saadaan ulos. Nykyään ei enää toimi " luonnon valinta" vaan myös sellaiset suvut ja geenit jatkuvat, jotka eivät ole lisääntymisen kannalta parhaita mahdollisia. Esimerkksi jos äidin lantio on sen tyyppinen, että lapset eivät mahdu kunnolla ulos, lapsi leikataan - tyttölapset saattavat periä äitinsä lantiorakenteen ja heidänkin on hyvin todennäköisesti turvauduttava sektioon.

Myös keinohedelmöitys lisääntyy - tämä on jo todettu tutkimuksissakin, että usein keinohedelmöitetyt lapsetkin kärsivät lapsettomuudesta, koska vanhemmat siirtävät heikkolaatuiset lisääntymisgeeninsä lapsilleen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea tulla raskaaksi. Mitään isoja apuja en ole tarvinnut ,mutta pientä hormoni hoitoa kuitenkin. Esikoista tehtiin reilu kaksi vuotta ja kakkosta yritetty nyt 1v3kk. Sektioon jouduin koska lantioni on niin ahdas etten alateitse saa koskaan synnyttää. En tiedä sitten onko tällä mitään tekemistä raskaaksi tulon kanssa vaiko vain ihan sattumaa. Omalla äidilläni ei ole tätä ongelmaa, mutta äitini äidillä on myös ahdas lantio. Äitiäni hän on synnyttäny 48h lopulta vauva vedetty pihdeillä ulos. äitini pikkuveljeä taas 28h. Molemmat lapset onneksi täysin terveitä.(molemmat himpun päälle 3 kiloisia) Itse olin synnytys salissa 28h. onneksi tänäpäivänä sektio on mahdollista!

Vierailija
22/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella hoikka ja pienilantioinen ja IHANNESYNNYTTÄJÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä piti kyllä sisällään sen että tahaton lapsettomuus tulee lisääntymään, mutta suurimmat syyt siihen ovat nuorten naisten koko ajan lisääntyvät klamydiatartunnat, synnyttäjien keski-iän nousu sekä miesten koko ajan huonontuva sperman laatu, mihin ei toistaiseksi tiedetä muuta syytä kuin odottavien äitien tupakointi (mikä ei siis ole ainoa syy). Perinnöllisyydellä on loppujen lopuksi aika vähän tekemistä asian kanssa.

Vierailija
24/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lantion mitat sisältäpäin ei riitä kuin max. 2500g lapsen tulla ulos.

Vierailija
25/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussakin parannettiin sairaita, joten on Jumalan tahdon mukaista auttaa toisia paranemaan. en kuitenkaan muista kohtaa, jossa olisi autettu jotakuta saamaan lapsi, ellei se kotikonstein onnistu. Eli siis ainakin minulle tämä riittää erottamaan lapsettomuushoidot sairauksien hoitamisesta.

Minä siis en hyväksy lapsettomuushoitoja (enkä kyllä aborttia enkä ehkäisyäkään, vaikka ne nyt eivät tähän asiaan kuulukaan).

Vierailija
26/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä Jeesus teki ihmetekoja ja paransi sokeita jne.... tosi todennäköistä että tällaista todella on tapahtunut:)?Raamattu nyt lienee osin totta ja osin fiktiota? Lukeehan siellä jossain että siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä jne. Onko sekin siis totta?!!!

Ja ajat on vähän toiset kuin 2000 vuotta sitten, jos olisi lääketiede ollut yhtä pitkällä kuin nyt niin varmaan olisi autettu saamaan lapsia. Ja olisi ollut ehkäisyä jos olisi edes ymmärretty miten voi ehkäistä.....!

Raamattu ei nyt ehkä ole tässä aiheessa se oikea tietolähde!?

Vierailija
27/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä epparin leikkaminen ja kivunlievitys?

Vierailija
28/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus eli Jumala parantaa sairaita, ja ihan samoin Jumala antaa Saarallekin (mummo-ikäiselle!) lapsen, vaikka on jo ihan luonnottoman vanhakin.

Vierailija
29/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli veti käteen. Ehkäisyä sekin, ja tuomittavaa tuon opuksen mukaan.

Vierailija:

Ja olisi ollut ehkäisyä jos olisi edes ymmärretty miten voi ehkäistä.....!

Raamattu ei nyt ehkä ole tässä aiheessa se oikea tietolähde!?

Vierailija
30/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksia tämän aiheen ympäriltä - sallittua?

Mielenkiintoista tätä ketjua on lukea

Vierailija
31/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Saara nauroi?

Vierailija
32/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aivan tavallisin keinoin he käsittääkseni silti lapsensa tekivät.

Vastaus oli muuten tarkoitettu numerolle 18, joka ei ymmärtänyt, miksi jotkut eivät hyväksy lapsettomuushoitoja, koska pitävät niitä Jumalan tahdon vastaisina, mutta kuitenkin hyväksyvät sairauden hoidon. Ei siis teille muille, jotka ette haluakaan mitään ymmärtää. Tarkoitus oli ainoastaan selittää tuota eroa.

Sen enempää en asiaan kommentoi.

26

Vierailija
33/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään ajatella että nyt pitäisi kieltää kaikkien kapealantioisten lisääntyminen. Tottahan tuo on.

Itselläni on infektioastma ja jos olisi luonnonvalinta toiminut niin en enää olisi elossa. Mutta mä olen itsekäs enkä turhaan tapa itseäni. Varmaan siirrän myös huonoja geenejä eteen päin mutta silti olen ja aion olla itsekäs. Yhtä lailla minusta ihmiset saavat olla itsekkäitä ja saada lapsia vaikka he luonnollisin keinoin eivät ehkä niitä saiskaan. Mutta ei se poista sitä faktaa minkä ap totesi että leikkaukset ja muut tulevat luultavasti lisääntymään.

Vierailija
34/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vetoat edelleen fiktiivisiin ihmetekoihin siinä, että sairauksien parantaminen on sallittua, mutta lapsettomuushoidot eivät?

Entäs jos lapsettomuus johtuu sairaudesta? Saako sitä sairautta hoitaa jotta saa lapsia?

Menee ehkä hiusten halkomiseksi, mutta mua ärsyttää suuresti nämä raamattutieteilijät joka paikassa, luulevat että mokoman opuksen kanssa kaikki maailman ongelmat on ratkaistu. Saman päätelmän voisi varmaan vetää yhtä tyhjentävästi vaikka Grimmin saduista. Ja miksei sitten vaikka koraanista tai muiden uskontojen pyhistä kirjoista?

Tässä ketjussa ei puhuttu raamatusta alunperin yms, vaan lääketieteellisistä tosiseikoista, joten melko kauas taas harhauduttiin moisten juttujen mukana:)!!!!!

Vierailija
35/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imukupilla revittiin, mutta syy ei tosiaan ollut huonot geenit, vaan epiduraalipuudutus, jonka vuoksi minulla ei ollut tuntoa.

Vierailija
36/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivarteluksihan tämä menee, mutta tuskin Jeesuskaan käytti kemoterapiaa, kirurgiaa tai sädehoitoa parantaessaan. Parantaminen taisi olla hiukan eriluonteista.

Yhtälailla Saaran raskaus oli " henkimaailman" asioita.

Tämä siis vain minun tulkintani ja käsitykseni.

Vierailija
37/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 vaan kommentoi minun kommenttiani. Ei hänelle kannata räyhätä.

t: 18

Vierailija
38/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki poikkeuksiakin löytyy.

Vierailija
39/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisin kuolinsyy oli lapsivuoteeseen kuoleminen eli synnytykseen ja sen seurannaisongelmiin! Tällä hetkellä taas lääketieteen kehittymisen vuoksi hyvin harva äiti menettää henkensä synnytyksessä, eikö se ole erinomaisen hieno asia?

Muuttakaa 1800-luvulle te raamatulla päähän lyöjät, ei teistä moni olisi hengissä selvinnyt lapsen teosta vaikka olisi minkälainen lantio, ja joka toinen lapsennekin olisi kuollut imeväisikäisenä. Kannattaa tosiaan haikailla vanhoja hyviä aikoja, jolloin lapset tehtiin nuorena ja niitä siunaantui vain parhaimmalle A-luokalle.

Vierailija
40/40 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kapealantioiset (silminnähden) eivät ole huonoja synnyttäjiä,

olen todella hoikka ja pienilantioinen ja IHANNESYNNYTTÄJÄ!"

Sama homma, olen tosi hentoisen ja kapealanteisen näköinen mutta niin vain pusersin ilman suurempia repeämiä 4,3kg:n pojan (omat mitat 163cm/49kg) ja raskaaksikin tulin heti kun ehkäisy jätettiin (olin 27v). Eli vaikka lantio ulkoa näyttäisi kapealta se ei kaikkea kerro =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän