Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiriköivä ex. Onko häädön peruste?!

Vierailija
26.01.2017 |

Mies, jonka kanssa seurustelun/tapailin vain pari kk. Sit tuli hullun piirteet sen verta vahvasti esille, että lemppasin.. käy häiriköimässä kerrostalon pihassa ja rapussa. Esim rikkoi alaoven lasin kahdesti ja on sotkenut käytävän seiniä. Poliisi hakenut sitten pois. Lähestymiskielto voimassa, mutta eipä vaikuta..

Nyt isännöitsijä uhkaa häädöllä jos ei lopu. Olen kuulemma vastuussa myös VIERAIDENI tekemistä vahingoista! En oo sitä tänne kutsunut, ei oo mun vieras, mutta kuulemma mun pitäis tälle tilanteelle jotai tehdä :'''( voiko mut häätää tästä näin vaan? Tai eka varoitus tämä vasta oli, mut varmaan tulee lisää häiriötä ja varoituksia, jos tää hullu ei tyyliin joudu linnaan tai kuole. Jos tietäisin, miten saan sen lopettamaan, olisin tehnyt sen jo

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutin jo kerran turhaan tän takia, en haluu uudestaan. Kun kerran sai jostain mun uuden osoitteenkin varmaan sais seuraavankin

Vierailija
2/61 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisi heti kun huomaat että ex on lähistöllä. Sano naapureille myös, että ilmoittavat poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla yhteystietojen luovutuskielto? Tietääkö mies missä olet töissä/opiskelet? Onko kännykässäsi tai tietokoneessasi miehen tekemä seuranta?

Vierailija
4/61 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit oon aina soittanu. Niillä vaan menee kauanaikaa tulla ja siinä ajassa saa jo jotain tuhoa tai ainakin häiriötä aikaan.

Vievät sen pois ja viikon päästä on taas riehumassa. Muutenki tää stressaa niin paljon ettei mitään järkeä ja nyt vielä saa murehtia, että pitääkö taas muutta... isännöitsijä piti tätä jonain "parisuhteen ongelmana". Ei ole parisuhdetta ollut aikoihin ja ongelma on vaan se, ettei tuo jätä mua rauhaan.

Vierailija
5/61 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimi M L?

Vierailija
6/61 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla yhteystietojen luovutuskielto? Tietääkö mies missä olet töissä/opiskelet? Onko kännykässäsi tai tietokoneessasi miehen tekemä seuranta?

On.

Tietää, kävi sielläki hillumassa aiemmin mut ei enää, kun vartijat heitti ulos pari kertaa.

Ei.

Jotain etäisiä yhteisiä tuttuja meillä on, luulen et niiden kautta selvitti uuden osoitteen. En luota siihen, ettei kävis sama uudestaan...

Vierailija
7/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ketään uhkaavannäköisiä habamiehiä, jotka vois kerran ystävällisesti tulla ohjeistamaan hullun pois? Jotkut hullut kuulemma lopettanut vainoamisen tällä kikalla. Väkivaltaan ei kannata yllyttää, mutta voi olla sellainen sävy ilmassa, että ens kerralla herra ei ehkä pääsekään niin ystävällisen jämptisti poistumaan.

Vierailija
8/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, jonka kanssa seurustelun/tapailin vain pari kk. Sit tuli hullun piirteet sen verta vahvasti esille, että lemppasin.. käy häiriköimässä kerrostalon pihassa ja rapussa. Esim rikkoi alaoven lasin kahdesti ja on sotkenut käytävän seiniä. Poliisi hakenut sitten pois. Lähestymiskielto voimassa, mutta eipä vaikuta..

Nyt isännöitsijä uhkaa häädöllä jos ei lopu. Olen kuulemma vastuussa myös VIERAIDENI tekemistä vahingoista! En oo sitä tänne kutsunut, ei oo mun vieras, mutta kuulemma mun pitäis tälle tilanteelle jotai tehdä :'''( voiko mut häätää tästä näin vaan? Tai eka varoitus tämä vasta oli, mut varmaan tulee lisää häiriötä ja varoituksia, jos tää hullu ei tyyliin joudu linnaan tai kuole. Jos tietäisin, miten saan sen lopettamaan, olisin tehnyt sen jo

Sanot isännöitsijälle että ei todellkaan ole ollut enää sinun viraanasi. Saisiko tuolla perusteella lähestymiskiellon? Jos saat varoituksen, niin kiistät sen sillä perusteella että hän ei ole ollut vieraanasi, etkä ole vastuussa ulkopuolisten henkilöiden häiriköinnistä, vaan tämä häirikkö on ihan itse vastuussa tekemisistään.

Vierailija
9/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihq jännämies. Joko seuraava jännis  on kiikarissa?

Vierailija
10/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihq jännämies. Joko seuraava jännis  on kiikarissa?

Mahdollisesti. Siitähän se kierre lähtee kun pitää otta jännempi mies joka pitää entisen hankalaksi käyneen jännämiehen pois häiritsemästä.

Vierailija
11/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me löyttäytydyttiin vastaavassa tapauksessa naapureiden kanssa yhteen ja ilmoitettiin häiriötekijäksi itse asukas. Kyllä meillä meni lastemme ja oma turvallisuus edelle.

Vierailija
12/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me löyttäytydyttiin vastaavassa tapauksessa naapureiden kanssa yhteen ja ilmoitettiin häiriötekijäksi itse asukas. Kyllä meillä meni lastemme ja oma turvallisuus edelle.

Vähän vastaava case meilläkin. Asutaan Etelä-Helsingissä omistuskerrostalossa ja nainen oli kahden lapsensa kanssa vuokralla (kaupunki maksoi vuokrat, vuokranantaja itse kertoi). Niin sillä naisella kävi ilmseisesti useampi eri mies (ex?) siellä ja viikonloppuöisin ja joskus arkiöisinkin oli kauhea meteli. 10kk sitä kesti, sitten vuokranantaja purki vuokrasopimuksen järjestyshäiriöiden takia. Vuokralainen ei lähtenyt asunnosta kuitenkaan, vaan vasta oikeuden tuomio ja ulosottomiehet kantoivat tavarat pois ja samalla lukkoseppä vaihtoi lukot, ettei hän päässyt enää sisälle asuntoon ja sarjoittivat myös portaaseen menevän lukon uudelleen. Nainen riehui vielä siinä vaiheessa rapussa (lapsia ei ollut onneksi mukana silloin häätöpäivänä). En ollut koskaan aiemmin nähnyt, kun ihminen häädetään kodistaan - muistan tuon päivän ikuisesti, se oli kaameaa, mutta kuitenkin meitä muita asukkaita helpottavaa.

Vierailija
13/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot isännöitsijälle että ei todellkaan ole ollut enää sinun viraanasi. Saisiko tuolla perusteella lähestymiskiellon? Jos saat varoituksen, niin kiistät sen sillä perusteella että hän ei ole ollut vieraanasi, etkä ole vastuussa ulkopuolisten henkilöiden häiriköinnistä, vaan tämä häirikkö on ihan itse vastuussa tekemisistään.

Tällä taisi jo olla se lähestymiskielto.

Sekin jo todistaa sen ettei ole ap.n vieraana.

Eikös lähestymiskiellon jatkuva rikkominen ole jo astetta isompi rikos johon poliisin täytyy puuttua. Henkilö joka itse rikkoo kiinteistön omaisuutta on myös velvollinen korvaamaan sen itse. Tuskin kyseessä on 10v pikkupoika jonka vanhempien vastuulle jää korvaus.

Vierailija
14/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko K?

Vierailija
15/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lähestymiskielto riitä isännöitsijälle todisteeksi ettei ole sinun vieraasi. Ja se, että olet joka kerta soittanut poliisin poistamaan häirikön. Luultavasti on laitonta, jos tuossa tapauksessa saa häädön. Ota yhteyttä lakimieheen vaikka vuokralaisten liiton kautta. Et voi olla vastuussa sellaisen henkilön toiminnasta, joka ei asu samassa taloudessa ja jolla on ihan oikeuden määräys pysyä loitolla sinusta, etkä myöskään siitä, että poliisit eivät ehdi hoitamaan tehtäviään ajoissa.

Vierailija
16/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis jos jotain asukasta häiriköi ulkopuolinen esim. ex joka EI edes asu talossa, niin TE liittouduitte tuota asukasta VASTAAN ja hankitte hälle varoituksen tms???

Oikeasti???

Onko se sen asukkaan vika jos exä on hullu ja häiriköi?

Mitäs jos oisittekin liittoutuneet asukkaan kanssa ja kovistelleet sitä häirikköä???

Vierailija
17/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vastaava case meilläkin. Asutaan Etelä-Helsingissä omistuskerrostalossa ja nainen oli kahden lapsensa kanssa vuokralla (kaupunki maksoi vuokrat, vuokranantaja itse kertoi). Niin sillä naisella kävi ilmseisesti useampi eri mies (ex?) siellä ja viikonloppuöisin ja joskus arkiöisinkin oli kauhea meteli. 10kk sitä kesti, sitten vuokranantaja purki vuokrasopimuksen järjestyshäiriöiden takia. Vuokralainen ei lähtenyt asunnosta kuitenkaan, vaan vasta oikeuden tuomio ja ulosottomiehet kantoivat tavarat pois ja samalla lukkoseppä vaihtoi lukot, ettei hän päässyt enää sisälle asuntoon ja sarjoittivat myös portaaseen menevän lukon uudelleen. Nainen riehui vielä siinä vaiheessa rapussa (lapsia ei ollut onneksi mukana silloin häätöpäivänä). En ollut koskaan aiemmin nähnyt, kun ihminen häädetään kodistaan - muistan tuon päivän ikuisesti, se oli kaameaa, mutta kuitenkin meitä muita asukkaita helpottavaa.

Tuo tapaushan EI ole yhtään vastaava apn tapauksen kanssa!

Teidän tapauksessa se asukas aiheutti häiriötä EI lähestymiskieltoon määrätty ex....

Vierailija
18/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis jos jotain asukasta häiriköi ulkopuolinen esim. ex joka EI edes asu talossa, niin TE liittouduitte tuota asukasta VASTAAN ja hankitte hälle varoituksen tms???

Oikeasti???

Onko se sen asukkaan vika jos exä on hullu ja häiriköi?

Mitäs jos oisittekin liittoutuneet asukkaan kanssa ja kovistelleet sitä häirikköä???

Oikeasti!!!! Tuliko riittävästi huutomerkkejä???  

Vierailija
19/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alapeukkujahan tästä seuraa, mutta sanotaan silti. Olen pahoillani puolestasi, että olet joutunut moisen kusipään uhriksi. Tilanteeseen ei kuitenkaan ole muuta ratkaisua kuin se, että sinä muutat pois. Lähestymiskiellot ovat Suomessa aika turhia papereita. Niiden rikkomisesta ei ole oikein mitään seuraamuksia. Naapuriesi ei tarvitse kestää eksäsi häiriköintiä. Ei sinunkaan. Eikä se ole sinun vikasi, mutta kuten sanottu - muuttosi on tilanteeseen oikeasti ainoa toimiva ratkaisu.

Vierailija
20/61 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puolesi sen isännöitsijän suhteen. Hän on väärässä. Eikä kyse ole parisuhteesta. Sinä et ole vastuussa toisen aikuisen tekemisistä. Pidä huoli ettei kiusantekijä pääse kintereilläsi sisälle taloyhtiöön tai asuntoosi.

Isännöitsijät ovat välillä mitä ovat. Ota itse selvää taloyhtiölaista ja muista asumiseen liittyvistä juridisist asioista. Ei ole vaikeaa!

Pidä poliisiin yhteyttä ja kerro/kirjoita/raportoi vielä avoimesti, mutta napakan lyhyesti, mitä sinulle aiheutuu heidän hitaasta toiminnasta. Ymmärrä heitäkin samalla, eihän se ole partion vika että on resurssipulaa. Mutta jos sen takia häirikkö tappaa sinut joku päivä niin minä olisin jo sitä ennen yhteydessä ylempään poliisitahoon ja kertoisin mitä partion myöhässä saapuminen sinulle käytännössä tarkoittaa (seuraukset ovat sinulle vakavia ja uhkaavat sinun yksityisyyden rauhaa ja turvaa, jopa omassa kodissasi). Lähestymiskiellon toistuva rikkominen on rangsistava teko, miksi et vie asiaa syyttäjällr? Eihän sun elämä saa loppua yhden häiriköijän takia😢

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi