Rannekekynnet lähi-/ sairaanhoitajalla?
saako lähihoitajilla ja sairaanhoitajilla olla rannekekynnet? Olen alaa toivon mukaan lähdössä opiskelemaan piakkoin ja kynnet myös hankinnassa, ei kovin pitkät toki.
Kommentit (9)
Riippuu työpaikasta. Todella monella hoitajalla on.
Vierailija kirjoitti:
saako lähihoitajilla ja sairaanhoitajilla olla rannekekynnet? Olen alaa toivon mukaan lähdössä opiskelemaan piakkoin ja kynnet myös hankinnassa, ei kovin pitkät toki.
Riippuen minne olet erikoistumassa (lähihoitaja). Tuskin pitkistä kynsistä on haittaa esim. päihde-ja mielenterveystyössä, mutta esim. suun terveydenhuollon alalla ne ovat haitta.
Sairaala-/laitosympäristössä ei saa olla pitkiä kynsiä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työpaikasta. Todella monella hoitajalla on.
Joo ja mä sanon kyllä ainakin ihan suoraan sellaisille hoitajille että kiitos ei. Haluan jonkun toisen tekemään toimenpiteen.
Mihin ne laitetaan, ihoon suoraan vai johonkin rannerenkaaseen?
Sillä rannekkeella pääsee kaikkiin laitteisiin.
Viidellä ensimmäisellä vastanneella ongelmia luetun ymmärtämisessä? Rannekekynnet?
Tiedän yhden hoitajan, joka pitää rakennekynsiä. Mutta ne ovat lyhyet ja ihan tavallisen näköiset. Ne suojaavat tämän henkilön omia heikkoja kynsiä ja kynsinauhatulehduksilta.
Joten kyllä voi olla, tässä tapauksessa jopa suotavaa, koska muuten sormet ovat jatkuvassa tulehdustilassa. Mutta mitään pitkiä bilehilekynsiä ei tietenkään saa olla.
Ei saa.