Minkä selvittämättömän suomalaisen henkirikoksen ratkaisisitte, jos voisitte?
Jos saisitte ratkaista ihan minkä tahansa Suomessa tapahtuneen selvittämättömän henkirikoksen, minkä ratkaisisitte?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikoksista 35 vuotta lukeneena omat veikkaukset tekijöistä:
- Jukka Lahti - Anneli
- Raisa Räisänen - turkkilaislinja
- Madeleine - vanhemmat
- Bodom - Nils
- Kirkkonummen kolmoismurha - lähipiiri
- Pia Ristikankare - lähipiiri
- Riina - metsässä samaan aikaan ollut nuori mies
- Markku Mallat - paikkakuntalainen hallitsevaluonteinen ukko, piilohomo mutta ollut naissuhteita kulisseina- Lempisen pariskunnan murhat - oma (jo kuollut) poika
- Tulilahden murhat - lähitalojen ukot jotka joivat jo itsensä hautaan
Mihin perustat Annelin Ulvilan tekijänä? Annelin syyttömyys on selvinnyt jo ajat sitten täyspäisille ihmisille jotka oikeasti tietää jutun taustat. Miettikää itse. Syyttäjä esittä että Anneli askarteli taustanauhan että olisi voinut surmata Jukan. Jos olisi joku mahdollisuus, edes pieni sellainen, että Anneli olisi voinut ta------ Jukan siinä puhelun aikana, niin tottakai syyttäjä käyttäisi sitä eikä höpisisi taustanauhoista. Mutta kun Anneli EI EHDI. Mitenkään. Minfossa fiksuimmat ymmärsi tämän jo heti silloin kun taustanauhan litterointi julkaistiin, saati sitten kun itse nauhoite lähti kiertoon.
Anneli itse ei ilmeisesti ole täyspäinen kun epäili alussa itseään tekijäksi 😉 Mutta joo, syyttömäksi todettu eli syytön. Seksuaalirikokset eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Jukka Lahti - Anneli
- Madeleine - vanhemmat
- Bodom - Nils
- Markku Mallat - paikkakuntalainen hallitsevaluonteinen ukko, piilohomo mutta ollut naissuhteita kulisseina- Lempisen pariskunnan murhat - oma (jo kuollut) poika
Mihin perustat Annelin Ulvilan tekijänä? Annelin syyttömyys on selvinnyt jo ajat sitten täyspäisille ihmisille jotka oikeasti tietää jutun taustat. Miettikää itse. Syyttäjä esittä että Anneli askarteli taustanauhan että olisi voinut surmata Jukan. Jos olisi joku mahdollisuus, edes pieni sellainen, että Anneli olisi voinut ta------ Jukan siinä puhelun aikana, niin tottakai syyttäjä käyttäisi sitä eikä höpisisi taustanauhoista. Mutta kun Anneli EI EHDI. Mitenkään. Minfossa fiksuimmat ymmärsi tämän jo heti silloin kun taustanauhan litterointi julkaistiin, saati sitten kun itse nauhoite lähti kiertoon.
Anneli itse ei ilmeisesti ole täyspäinen kun epäili alussa itseään tekijäksi 😉 Mutta joo, syyttömäksi todettu eli syytön. Seksuaalirikokset eri juttu.
Saattaahan tuo olla hieman hämmentävä tilanne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Jukka Lahti - Anneli
- Madeleine - vanhemmat
- Bodom - Nils
Kovalla kuulustelulla helposti tunnustaa.
Karoliina Kestin murhan selvittäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Jukka Lahti - Anneli
- Madeleine - vanhemmat
- Bodom - Nils
Kovalla kuulustelulla voi tunnustaa sellainenkin, joka ei ole mitään edes tehnyt. Niin ihmismieli toimii.
Vierailija kirjoitti:
Järvenpään kellarisurma , on sukuani
Mikä tapaus tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Jukka Lahti - Anneli
- Madeleine - vanhemmat
- Bodom - Nils
Kovalla kuulustelulla voi tunnustaa sellainenkin, joka ei ole mitään edes tehnyt. Niin ihmismieli toimii.
Annelin kohtaloksi koitui hänen kritiikitön auktoriteettiuskonsa. Anneli "tunnusti" että ehkä Jukka rikkoi lasin tai ehkä minä rikoin sen tai ehkä me rikottiin se yhdessä. Vaasan hovin tuomiossa eriävän mielipiteenkin antanut tuomari totesi että Annelin "tunnustusvideosta" tulee mieleen maa jossa ei ole länsimaista oikeusjärjestystä. Siis se video jossa nääntyneen näköinen ihminen lukee paperista tyyliin että jos kerran ei ole mitenkään voinut olla ulkopuolista tekijää niin kai se sitten olin minä. Sitten kun paikalle viimein saatiin asianajaja ja tämä oli tutustunut matskuihin, tämä sanoi Annelille että ei sinun tarvitse yrittää keksiä poliisin puolesta miten teko on tehty. Lisäksi puhuminen psykologin ja tyttären kanssa ja siihen loppui se tunnustaminen joka onkin yksi Suomen rikoshistorian tuntemattomia häpeäpilkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanneli Hanhijoki. Nuori nainen joka katosi työpäivän jälkeen Porvoossa 1973 ja löytyi pitkän ajan kulttua joesta kellumasta. Hannelen käsi oli lastoitettu ammattimaisesti ja tämä oli tapahtunut katoamisen jälkeen, ruumissa oli väkivallan merkkejä. Hannelea oli mahdollisesti pidetty vankina jossain.
Tämä oli jotenkin kauhea. Muistan kun luin sairaslomalla Minfosta tämän ketjun ja Merja Vaaran ja Piia R:n ketjut, en uskaltanut nukkua lainkaan tai mennä kauppaan. Niin paljon on sekopäitä vapaana.
Kannattaa muistaa että on kuitenkin todella harvinaista joutua tuntemattoman ihmisen uhriksi. Varsinkin naisille on moninkertaisesti todennäköisempää tulla satutetuksi tai jopa tapetuksi oman läheisen, yleensä oman (mies)puolison tai perheenjäsenen toimesta. "Vapaana liikkuvien sekopäiden" pelkääminen on toki luonnollista, mutta loppujen lopuksi aika turhaa. Toki järki kannattaa aina pitää mukana, mutta jos sinut joku haluaa tappaa, se on todennäköisesti sinun puolisosi. Se on minusta huomattavasti karmivampaa kuin se, että joku tuntematon sekopää kävisi kimppuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanneli Hanhijoki. Nuori nainen joka katosi työpäivän jälkeen Porvoossa 1973 ja löytyi pitkän ajan kulttua joesta kellumasta. Hannelen käsi oli lastoitettu ammattimaisesti ja tämä oli tapahtunut katoamisen jälkeen, ruumissa oli väkivallan merkkejä. Hannelea oli mahdollisesti pidetty vankina jossain.
Tämä oli jotenkin kauhea. Muistan kun luin sairaslomalla Minfosta tämän ketjun ja Merja Vaaran ja Piia R:n ketjut, en uskaltanut nukkua lainkaan tai mennä kauppaan. Niin paljon on sekopäitä vapaana.
Kannattaa muistaa että on kuitenkin todella harvinaista joutua tuntemattoman ihmisen uhriksi. Varsinkin naisille on moninkertaisesti todennäköisempää tulla satutetuksi tai jopa tapetuksi oman läheisen, yleensä oman (mies)puolison tai perheenjäsenen toimesta. "Vapaana liikkuvien sekopäiden" pelkääminen on toki luonnollista, mutta loppujen lopuksi aika turhaa. Toki järki kannattaa aina pitää mukana, mutta jos sinut joku haluaa tappaa, se on todennäköisesti sinun puolisosi. Se on minusta huomattavasti karmivampaa kuin se, että joku tuntematon sekopää kävisi kimppuuni. [/quote
Tiedän, mutta jotkut näistä katoamisista ja henkrikoksista on vaan niin järkyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Susanne Lindholm. Olen ihan varma, että tiedän murhaajan.
Poliiseja halveksin niin paljon etten heille sitä kerro.Onko elossa vielä? Siis epäilemäsi ihminen?
Onkohan kukaan S:n sukulaisista elossa?
Vierailija kirjoitti:
Karoliina Kestin hukkuminen oli luultavasti onnettomuus. Lammessa on äkkijyrkkä mutapohja, ja polku kulki rannan vierestä. Vesiraja ei ollut kunnolla näkyvissä.
Kyllä mä Jukka S. Lahden sekä Bodom-järven surmat haluaisin vihdoin päätökseen. Näissä(kin) tapauksissa kun se syyllinen on 99% varmuudella se ilmiselvin ja läheisin ihminen, eikä mikään kummallinen, satunnainen hiippari.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä Jukka S. Lahden sekä Bodom-järven surmat haluaisin vihdoin päätökseen. Näissä(kin) tapauksissa kun se syyllinen on 99% varmuudella se ilmiselvin ja läheisin ihminen, eikä mikään kummallinen, satunnainen hiippari.
Kyllä noin on. Pitäisi saada lopullinen piste keisseille niin loppuisi ikuiset spekulaatiot. Olisi kaikkien etu. Syylliset molemmissa ovat tiedossa.
Toivottavasti se Viking Sallylla tapahtunut hirmuteko selviää nyt, kuten on lupailtu.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhan tuo Antti on tehnyt.
Ei todellakaan ole. Tässähän syylliset on tiedossa mutta jostakin syystä olleet paikallisen poliisin suojeluksessa. On vaikea ymmärtää, miksi krp ei ole tätä ottanut tutkintaan!
Piia Ristikankareen kohtalo ensimmäiseksi, toinen on Raisa Räisänen. Molempien tyttöjen katoaminen tuntuu olevan niin täysi mysteeri eikä taida ikinä selvitä.
Antti Hanhivaaran tapaus jäänyt surullisimpana mieleen. Tietoa tuntuu olevan mutta ei tahtoa saada syyllisiä vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Susanne Lindholmin kellarisurman Sofianlehdonkadulla
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/12/30/nama-kolme-suomalaista-murhaa-…
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Susanne Lindholm. Olen ihan varma, että tiedän murhaajan.
Poliiseja halveksin niin paljon etten heille sitä kerro.Hei. Voisitko kertoa lisää.
Tästä muuten ilmestynyt äänikirja: Ratkaisematon. Ei sinänsä mitään uutta mutta mielenkiintoinen juttu.
Piia Ristikankare
https://www.mll.fi/lapsemme-lehti/raiskahtelya-ja-murjottamista-esitein…