Miksi te ostatte samaa Iittalaa ja Marimekkoa kuin kaikki muutkin?
Ettekö halua että teidän kotinne näyttää persoonalliselta?
Muistan kun jotain Suomessa asunutta ulkomaalaista haastateltiin, se sanoi osuvasti: "kun on nähnyt yhden suomalaisen kodin, on nähnyt ne kaikki."
En usko että muualla maailmassa kodit ovat niin toistensa kopioita kuin Suomessa.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletatko että minun kaikki astiat ovat eriparia? Eivät ole. Kaikki aterimeni..."
Kyllä hän varmaan oletti, koska olet kuitenkin ainut tässä maassa, joka uskaltaa olla erilainen.
Niinkin erilainen että on kirppisastioita ja Sorsakoskea.
Se eriparisuuskin on joidenkin mielestä muoti-ilmiö. Onneks ei tarvitse miellyttää muita, ainakaan kaikkia :)Se oli vaan esimerkki rönsyilevästä sisustuksesta, eikä liittynyt a.p:en millään tavalla, paitsi tavallaan vähän. Nuo Sorsakosken haarukat on just niitä hirvityksiä, joilla tökkää huuleen tai kitalakeen. En siis henk koht tykänny.
Tähänhän nyt sitten kuuluis vastata että "kannattaa opetella käyttämään haarukkaa niin ei töki itseään" Tai sä et vaan osaa.
Vai?
Harvemmin ostan juuri Iittalaa tai Marimekkoa, mutta suomalaista suunnittelua kuitenkin. Haluan suosia suomalaista, edes sitä suunnittelua, kun Suomessa ei voida enää juuri mitään valmistaa (ehkä vielä joskus taas voidaan valmistaakin jos Suomi saadaan nousuun) Suomessa on niin heikko työtilanne, niin haluan parantaa sitä omalta osaltani ja siksi en juurikaan mitään ulkomaista osta, en etenkään mitään kiinalaista röyhkeästi muilta kopioitua paskaa. Lisäksi suomalainen suunnittelu miellyttää mun silmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelaa joku kattaus missä olis kaikki astiat eriparia, erikorkusia ja kaikissa joku älytön vitsi tai terveisiä Inarista.. Mulle on aivan sama vaikka joku tarjois kultasista kupeista mulle kahvia. Ei ole multa pois.
Oletatko että minun kaikki astiat ovat eriparia? Eivät ole. Kaikki aterimeni ovat Sorsakoskea, lautasten merkistä en tiedä (ostin kirppikseltä, eikä pohjassa lue mitään), juomalasit ovat kierrätetystä lasista tehdyt, tekijänä Vidrios San Miguel.
Ap
Mitähän erilaista on Sorsakosken aterimissa? Ihan samaa massatuotantoa nekin. Vanhemmillani on aina olleet arkikäytössä sorsakosket, paremmat on sitten Hackmannin, ja itsellä on villeroy&bochin. Ihan kaikki ovat sitä tavallista massatuotantoa. Luulin ensin, että aloittajalla olisi oikeasti ollut jotain erilaisempaa, kun noin voimakkaasti kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletatko että minun kaikki astiat ovat eriparia? Eivät ole. Kaikki aterimeni..."
Kyllä hän varmaan oletti, koska olet kuitenkin ainut tässä maassa, joka uskaltaa olla erilainen.
Niinkin erilainen että on kirppisastioita ja Sorsakoskea.
Se eriparisuuskin on joidenkin mielestä muoti-ilmiö. Onneks ei tarvitse miellyttää muita, ainakaan kaikkia :)Se oli vaan esimerkki rönsyilevästä sisustuksesta, eikä liittynyt a.p:en millään tavalla, paitsi tavallaan vähän. Nuo Sorsakosken haarukat on just niitä hirvityksiä, joilla tökkää huuleen tai kitalakeen. En siis henk koht tykänny.
Tähänhän nyt sitten kuuluis vastata että "kannattaa opetella käyttämään haarukkaa niin ei töki itseään" Tai sä et vaan osaa.
Vai?
Kun en tykkää niin en tykkää. Ei ole sulta pois jos en syö tuollasilla. En opettele. :)
En ole ikinä ostanut ainuttakaan Marimekon tuotteita.Iittalaa kyllä, mutta lähinnä vain vanhaa lasia.Uudet tuotteet eivät kiinnosta,
Koska tykkään niistä. Mua ei kiinnosta vaikka kaikilla on samanlaiset. Miksi pitäis väkisin yrittää olla erilainen ja ketä varten?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kuulkaa ihan vaan sitä Ikeaa
Sama meillä :D Eikä kukaan oo valittanut. Oon kehdannut tarjota kahvitkin Iittalan/Arabian astioista. Mua ei kiinnosta erityisesti sisustaminen ja materialla pröystäily, joten mulla on käytännöllistä ja useimmiten jopa kierrätettyä.
Aterimeni ovat Sorsakoskea, Savoniaa ja Frankin suunnittelemia. Söin niillä jo lapsena, yli 40 vuotta sitten. Ovat ihan perustavaraa silloin, palvelevat edelleen. Ei ole tarvetta vaihtaa johonkin erikoisempaan. Pidän myös Teema-astiastosta.
Ennen ostettiin sitä mitä kaupasta sai, eli Arabiaa ja muuta kotimaista tuotantoa. Nykyäänkin pitäisi olla samoin. Kaikkea krääsää rahdataan tänne ja omat tehtaat siirtyy ulkomaille.
Itsessäni on jo tarpeeksi persoonaa ettei kotini tarvitse olla jotenkin erityinen. Jos pidän Iittalasta, ostan sitä. Se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen oma kotisi on? Kuvia?
Kuvia en laita mutta tavarat olen ostanut pääasiassa kirpputoreilta, huutokaupoista ja sisustusliikkeistä. Vältän ostamasta liian massatuotetta, ellei ole pakko, kuten elektroniikan osalta.
Olet uniikki lumihiutale aivan varmasti, kun ostathan sinä sentään sisustusliikkeistä niitä ainutlaatuisia romujasi. Onneksi me juntit voidaan hommata massaiittalamme ruokaostoksilla lähiPrismasta.
Sulla on ap ihan väärä kohde nyt saarnata, suomalaisten tuotteiden ostaminen on vain hyvästä. Jos me kaikki lopetettais se ulkomaisen krääsän ostaminen kokonaan, niin ehkä saatais Suomeen monet tehtaat takaisin ja todella paljon työpaikkoja työttömille. Me voitais oikeasti parantaa Suomen tilannetta omalla ostokäyttäytymisellä jos haluttais, mutta silti ihan liian moni haluaa tilata sitä krääsää ulkomailta halvalla, vaikka eihän se edes lopulta halvaksi tule kun ostohimoissaan ihmiset ostaa sitä aivan liikaa kun on halpaa ja se hajoaa nopeasti ja ihmiset ostaa vaan lisää tilalle.
Jotenkin tästä massajankutuksesta tulee mieleen kånken-hullu...
Savonia ja Artik aterimet
Teema + Paratiisi lautaset, kupit yms
Iittala, Konstantin Grcic juomalasit
bonuksena UKKO taskumatti ja snapsisetti :o)
En tiedä mitä muiden kotona on , koska en käy niissä joten ihan sama mulle.Enkä kyllä osta kumpaakaan kun en tarvitse.
Hohhoijaa, kuinka pitkästyttävää. Rakastan sisustamista ja kodissani on tehty melko omanlaisia sisustusratkaisuja, mutta pidän vastenmielisen yököttävänä itsensä korostamista ja jalustalle nostamista toisia alentamalla. Jo ap aloitusviestissä tulee esille, kuinka pidät omaa persoonalista tyyliäsi parempana kuin muiden "massatyyliä".
Pidän myös todella typeränä ja yksinkertaisena ihmistä, joka muka todella ei ymmärrä, miksi ostetaan asioita, joita on parhaiten saatavilla.
Ja täytyy vielä huomauttaa, että noita Sorsakoskia löydät lähes jokaisesta 50+ ihmisten taviskodista.
Jos voittaisin lotossa, ostaisin vielä enemmän Iittalaa ja tietty muitakin suomalaisten suunnittelemia juttuja. Ne vaan miellyttää mun silmää yksinkertaisuudessaan.
Se oli vaan esimerkki rönsyilevästä sisustuksesta, eikä liittynyt a.p:en millään tavalla, paitsi tavallaan vähän. Nuo Sorsakosken haarukat on just niitä hirvityksiä, joilla tökkää huuleen tai kitalakeen. En siis henk koht tykänny.