Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petosyritys raha-asioissa avioliitossa, mitä mieltä tästä?

Vierailija
26.01.2017 |

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 18 vuotta, josta 14 vuotta naimisissa. Nyt ollaan myymässä yhteisomistuksessa olevaa juttua, kaupan arvo on 20000€. Ostajat ovat tuttujamme, ja oli puhe, että annan heille meidän tilinumeron. Kun otin asian tiimoilta yhteyttä, sain kuulla, että mies oli jo antanut numeron. Halusin tietää, minkä numeron hän oli antanut ja hämmennyin, kun kyseessä ei ollut kumpikaan yhteisistä tileistämme, vaan täysin outo numero. Meillä on siis yhteinen käyttötili ja lainanhoitotili. Lisäksi olen avannut netissä omalla nimelläni laskutilin, jonne palkkapäivinä siirrän rahaa ja pyöritän sieltä laskuliikennettä. Mies on kuvitellut, että se on jokin mun salainen tili, vaikka olen näyttänyt, että rahat ovat siellä maksimissaan puoli tuntia.

No, joulusiivousta tehdessäni löysin eräästä koristepurkista 400€! Sitten kun mies tuskaili tarvitsevansa rahaa johonkin, sanoin, että ota tuolta purkistasi. Meni ihan kiukkuiseksi, että niihin ei kosketa. Pian paljastui, että hän oli jo aikaisemmin avannut tilin, jonne mulla ei ole pääsyä, no ei siinä mitään. Mutta sitten kun aloin puhua lähestyvistä kaupoista, että maksetaan niistä rahoista sitten yksi pikkulaina pois, niin meni ihan pois tolaltaan ja sanoi, että ne rahat laitetaan ihan erikseen, eikä niihin kosketa! Kaupat tehdään nimenomaan siksi, että taloudellinen tilanne helpottaisi, joten sanoin, että maksetaan ensin pakolliset pois, ja jaetaan rahat sitten puoliksi. Ei näyttänyt tyytyväiseltä, mutta keskustelu jäi siihen. Nyt on sitten kuitenkin yrittämässä mulle tuollaista kuprua! On ihan hirveä olo... Sanoin ostajille, että annan toisen tilinumeron ja rahat maksetaan puoliksi. Tiedän, että se olen minä, joka joudun maksamaan omasta osuudestani ne pakolliset maksut, mutta saanpahan edes jotain itselleni. Mies kasvattakoon pankkitiliään...

Mitä itse tekisitte? Mä alan olla kurkkua myöten täynnä noita temppuja, koska ei tässä todellakaan ollut kaikki. Kaikkea en varmaan ole edes tajunnut vuosien varrella.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskunmaksutili on hyva idea mutta kun kyse on pariskunnasta niin se laskunmaksutili on yhteinen eika kenenkaan yksityinen. AP huijaa miestaan ja nyt kun on jaanyt siita kiinni niin yrittaa hakea oikeutusta omalle teolleen syyttamalla miestaan oman tilin avaamisesta. Ap on jo syyllistynyt petokseen laittamalla ne yhteiset laskurahat sinne omalle "laskunmaksutililleen" . Ihmeellista etta han syyttaa nyt miestaan siita etta tama olisi laittanut rahaa puolestaan omalle tililleen. 

Vierailija
122/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap yrittää kontrolloida miestään liikaa. Helvetisti kaikenlaisia eri tilejä ja jos mies yrittää säästää jonnekin niin se on kamalaa. Ihme natsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muuten avopuolison rahakusetuksesta nostaa petossyytteen?

Vierailija
124/127 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulpeeri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luo itsellesi oma tili, johon alat laittaa rahaa sivuun ja mieti eroa pari viikkoa tai kuukautta. Käske miestä masksamaan puolet yhteisistä laskuista. Jos asiat eivät muutu/olet valmis eroamaan, tee se.

Nuo salaiset tilit saattavat sitten erotilanteessa tulla ongelmallisiksi. Jos ne salaa osituksessa, voi homma muuttua petoksen puolelle.  Jos puolisolla on pienikin aavistus asiasta, tekee hän rikosilmoituksen. Poliisi pääsee sitten tutkimaan nämä tilit, lähettää vain kyselyt eri pankkiryhmittymiin.

Mun salatilini on sellaisessa pankissa, missä kummallakaan meistä ei ole ollut koskaan aiemmin tiliä. Miehellä ei taatusti ole aavistustakaan tuosta tilistä. Tiliin liittyviä asioita hoidan täysin salassa mieheltäni.

T. Se joka säästää avioeroa varten

Vierailija
125/127 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskunmaksutili on hyva idea mutta kun kyse on pariskunnasta niin se laskunmaksutili on yhteinen eika kenenkaan yksityinen. AP huijaa miestaan ja nyt kun on jaanyt siita kiinni niin yrittaa hakea oikeutusta omalle teolleen syyttamalla miestaan oman tilin avaamisesta. Ap on jo syyllistynyt petokseen laittamalla ne yhteiset laskurahat sinne omalle "laskunmaksutililleen" . Ihmeellista etta han syyttaa nyt miestaan siita etta tama olisi laittanut rahaa puolestaan omalle tililleen. 

Anteeksi mitä? Miten niin laskunmaksutili on yhteinen? Oletko sitä  mieltä että avioliitossa olevalla naisella ei saa olla nimissään omaa tiliä  tai muuten hän syyllistyy petokseen? Missä ajassa sä oikein elät? Todellakaan pariskunnalla ei tarvitse olla vain yhteistä tiliä. Mulla on  5 omaa tiliä eri tarkoituksiin tai eri pankeissa, samoin miehellä ja sitten on yksi yhteinen tili.

Ihan selkeesti naisia vihaavan miehen kirjoitus tuo yllä. Ttu sä olet kuutamolla mies.

Vierailija
126/127 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainat ovat yhteisiä. Mutta olen joutunut käyttämään Visaa, kun miehellä "ei ole ollut rahaa"! Voi helvetin paska!

Ap

Miksi olet tuollainen uskomaton kynnysmatto, johon annat äijän pyyhkiä jalkansa? Annat todella huonoa esimerkkiä esimerkiksi tyttärellesi, jos sinulla sellainen on. Ja miksi sanoit yhdessä viestissä, että sinun maksettavaksei kai kaikki lainakulut tai vastaava jää? Miten niin?

Raivostuttaa tuollainen marttyyriasenne ja luuserius. Kasvata perkele selkäranka! Ukko mäelle!

Etkö sitä paitsi tajua, että ukko kerryttää itselleen pakokassaa? Hän yrittää eriyttää itseään sinusta keräämällä omaa rahaa. Rakkaudesta ei hänen puoleltaan enää ole kysymys, jos koskaan on ollutkaan.

Vierailija
127/127 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyttävät tyylinsä😊! Sehän on vaan kiva juttu. Ap huolehtii vaan omastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä