Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petosyritys raha-asioissa avioliitossa, mitä mieltä tästä?

Vierailija
26.01.2017 |

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 18 vuotta, josta 14 vuotta naimisissa. Nyt ollaan myymässä yhteisomistuksessa olevaa juttua, kaupan arvo on 20000€. Ostajat ovat tuttujamme, ja oli puhe, että annan heille meidän tilinumeron. Kun otin asian tiimoilta yhteyttä, sain kuulla, että mies oli jo antanut numeron. Halusin tietää, minkä numeron hän oli antanut ja hämmennyin, kun kyseessä ei ollut kumpikaan yhteisistä tileistämme, vaan täysin outo numero. Meillä on siis yhteinen käyttötili ja lainanhoitotili. Lisäksi olen avannut netissä omalla nimelläni laskutilin, jonne palkkapäivinä siirrän rahaa ja pyöritän sieltä laskuliikennettä. Mies on kuvitellut, että se on jokin mun salainen tili, vaikka olen näyttänyt, että rahat ovat siellä maksimissaan puoli tuntia.

No, joulusiivousta tehdessäni löysin eräästä koristepurkista 400€! Sitten kun mies tuskaili tarvitsevansa rahaa johonkin, sanoin, että ota tuolta purkistasi. Meni ihan kiukkuiseksi, että niihin ei kosketa. Pian paljastui, että hän oli jo aikaisemmin avannut tilin, jonne mulla ei ole pääsyä, no ei siinä mitään. Mutta sitten kun aloin puhua lähestyvistä kaupoista, että maksetaan niistä rahoista sitten yksi pikkulaina pois, niin meni ihan pois tolaltaan ja sanoi, että ne rahat laitetaan ihan erikseen, eikä niihin kosketa! Kaupat tehdään nimenomaan siksi, että taloudellinen tilanne helpottaisi, joten sanoin, että maksetaan ensin pakolliset pois, ja jaetaan rahat sitten puoliksi. Ei näyttänyt tyytyväiseltä, mutta keskustelu jäi siihen. Nyt on sitten kuitenkin yrittämässä mulle tuollaista kuprua! On ihan hirveä olo... Sanoin ostajille, että annan toisen tilinumeron ja rahat maksetaan puoliksi. Tiedän, että se olen minä, joka joudun maksamaan omasta osuudestani ne pakolliset maksut, mutta saanpahan edes jotain itselleni. Mies kasvattakoon pankkitiliään...

Mitä itse tekisitte? Mä alan olla kurkkua myöten täynnä noita temppuja, koska ei tässä todellakaan ollut kaikki. Kaikkea en varmaan ole edes tajunnut vuosien varrella.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, jos miehesi pystyy tekemään tuollaista pienessä mittakaavassa (eikä tuo niin pientäkään ole), niin hän pystyy tekemään saman isomminkin. Isäni teki tuota äidilleni melkein 30 vuotta. Mieti nyt tarkkaan, millaisen ihmisen kanssa olet naimisissa.

Vierailija
102/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää en nyt ymmärrä, hei ap??No onko ne teidän tuttujen kanssa tehdyt kaupanteko-rahat nyt siis missä? Siirrettiinkö ne jo miehesi salaiselle tilille, eli joko on saanut huijattua sinua vai siirrettiinkö ne teidän yhteiselle tilille?? No mitä miehesi vastasi,kait kysyit häneltä miksi oli antanut ostajille väärän tilinumeron? Ja että eikö ole tarkoitus ett rahat menee teille molemmille?

Ostajat laittavat ensi viikolla rahat puoliksi miehen antamalle tilinumerolle ja mun antamalle numerolle. En ole kysynyt mitään. Mitä puhuttavaa tällaisen jälkeen voi enää olla??? Hyväntuulisena hän vihjailee seksistä aina ohimennen. Mikäpä siinä, antaa hänen tuudittautua omaan oveluuteensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies missään nimessä halua erota! Kyse on vallanhalusta. Komentelee mua ja lapsia kuin mikäkin diktaattori. Ap

Kenen tarpeita teidän perheessä eniten huomioidaan? Onko miehesi empaattinen? Osoittaako miehesi syyllisyydentunteita jäätyään kiinni huijaamisesta? Kykeneekö miehesi osoittamaan rakkautta lapsianne kohtaan? Jos miehesi paljastuu narsistiksi, niin häntä ei voi muuttaa mikään.

Vierailija
104/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on  paljon muutakin joka on hieman ihmeellistä. Liian monta kusetusjuttua olen nähnyt. AP sun juttu ei kestä päivänvaloa ihan siksi että maksat teidän yhteisiä laskuja siirtämällä rahat POIS YHTEISELTÄ TILILTÄ ennen LASKUJEN MAKSUA. mulle se kertoo että makselet sellaisia laskuja joita et halua miehen huomaavan että makselet ja miten makselet. Miehesi voisi itseasiassa nostaa petossyytteen sinua vastaan tästä ja hyvällä syyllä. Ilmeisesti hänellä on syytä epäillä että sinun käsissäsi rahat eivät aina mene oikeaan osoitteeseen. Petossyytteen hän voi nostaa sinua kohtaanjo pelkästään siitä että olet ilman hänen suostumustaan siirtänyt teidän yhteisiä rahoja omalle tilillesi riippumatta siitä mitkä olivat aikomuksesi rahojen suhteen.  Selityksesi laskujen maksun helpottumisesta ei ole uskottava. Olet miehesi tietämättä maksanut yhteisiä laskujanne vain OMALLA nimelläsi joka tekee asiasta melko vakavan. Varsinkin erotilanteessa kun omaisuutta jaetaan niin katsotaan kuka on maksanut mitäkin niin sinä olet nyt maksanut kaiken oman tilisi kautta. Tämä on vakava petos kun miehesi ei ole ollut tietoinen asiasta eikä antanut suostumustaan asiaan. Syyttä suotta ei naisille esimerkiksi sanota että täytyy pitää huoli että kaikki maksut menevät yhteiseltä tililtä eivätkä vain miehen tililtä. Eron sattuessa asialla on suuri merkitys.

Meillä on miehen kanssa yhteinen tili ja yritys, mies tekee lisäksi muita hommia. Kaikki rahat menee meidän yhteisille tileille joita minä yksin operoin. Mies ostaa hyvin harvoin mitään ja joskus kun hän käteistä jostain saa niin hän laittaa sen purkkiin, on se sitten "yhteistä" tai omaa rahaa. Se purkki on katastrofitilannetta varten eikä sillä osteta ruokaa. Huolehdin siitä että rahat riittää ruokaan ja voin toki käyttää joskus visaa myös, sekin on meidän yhteinen tili. Silti siinä purkissa on ne rahat joihin mun ei tulis mieleenkään koskea. Kun tehdään kauppoja niin kaikki tehdään yhdessä ja tarvitaan TOISEN ALLEKIRJOITUS ja siinä on myös tilinumero paperissa aina johon raha menee. Ihan jo verotuksen takia.

Niin että mitäs isompia kauppoja te ootte mahtaneet tehdä kun tilinumeroita jaellaan noin niinkuin miten sattuu ilman virallisia papereita.

Vierailija
105/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää en nyt ymmärrä, hei ap??No onko ne teidän tuttujen kanssa tehdyt kaupanteko-rahat nyt siis missä? Siirrettiinkö ne jo miehesi salaiselle tilille, eli joko on saanut huijattua sinua vai siirrettiinkö ne teidän yhteiselle tilille?? No mitä miehesi vastasi,kait kysyit häneltä miksi oli antanut ostajille väärän tilinumeron? Ja että eikö ole tarkoitus ett rahat menee teille molemmille?

Ostajat laittavat ensi viikolla rahat puoliksi miehen antamalle tilinumerolle ja mun antamalle numerolle. En ole kysynyt mitään. Mitä puhuttavaa tällaisen jälkeen voi enää olla??? Hyväntuulisena hän vihjailee seksistä aina ohimennen. Mikäpä siinä, antaa hänen tuudittautua omaan oveluuteensa.

Mikä tässä oli ovelaa? Hänkö ei siis tiedä että olet mennyt antamaan toisen tilinumeron ostajille. Teidän juttu on niin omituinen että ostajana varmistaisin vielä kummaltakin samaan aikaan että mihis tämä raha nyt maksetaan, oikeastaan en tekisi kauppoja lainkaan kun tilinumerotkin vaihtelee riippuen siitä kenen kanssa puhuu.

Vierailija
106/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä mies ei saisi säästää rahojaan purkkiin sinulle informoimatta?

Miksi teillä on noin monta eri tiliä? Itse olen pärjännyt yhdellä tilillä aina. Tolkutonta touhua siirtää rahaa jonnekin lainanhoitotilille ja laskutilille joista sitten saman tien käyttää ne lainan ja laskujen maksamiseen. Mitä saatte tuolla puljaamisella?

Minä en tiedä, montako tiliä miehelläni on tai paljonko hänellä on tilillä rahaa. Ja toisin päin sama homma.

Vaikutatte vähän tärähtäneeltä pariskunnalta rahatouhuinenne.

Jos miehellä on rahaa purkissa, miksi ap:n pitää maksaa miehen hirvikaupat, varsinkin jos myyntivoitot siitä hirvestä jää taas miehelle? Miksi mies saa laittaa omaan purkkiin rahat yhteisistä puista tehdyistä klapikaupoista?

Vierailija
107/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on noin monta eri tiliä? Itse olen pärjännyt yhdellä tilillä aina. Tolkutonta touhua siirtää rahaa jonnekin lainanhoitotilille ja laskutilille joista sitten saman tien käyttää ne lainan ja laskujen maksamiseen. Mitä saatte tuolla puljaamisella?

Selkeän tiliotteen  yhteisistä menoista joista on siivottu omat ostokset pois?

Meillä se laskunmaksutili on samalla säästetty puskuri kerran vuodessa tuleville vakuutusmaksuille ja talven sähkölaskuille. Ja nimenomaan sitä yhteistä rahaa niihin yhteisiin menoihin.

Vierailija
108/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on laskunmaksutili! Opin sen tällä palstalla, kun ihmiset kertoivat maksusysteemeistään ja tuo oli mielestäni ihan huippuneuvo!

Vierailija
109/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n tarina on totta (ja uskon kerrankin että on) neuvon irrottautumaan moisesta miehestä ja hänen kuristusotteestaan mitä pikimmiten. 

Saman opin itse, vain 17 vuotta (!) kestettyäni. 

Vierailija
110/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen kuvio, josta ei saa selvää. Vaimolla on tili, josta hän maksaa laskut, mutta mies ei saa nähdä tilitietoja. Mistä rahat tuolle tilille tulevat ja mitä laskuja siltä maksetaan?

Mies tekee klapeja ja laittaa niistä saadut rahat purkkiin keittiön kaappiin pahan päivän varalle. Järkevää mielestäni.

Teitte maakauppoja ja ostaja maksaa rahat puoliksi kummallekin. Mitäs hämärää tässä on?

Vierailija
111/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n juttu kuulostaa tosi oudolta. Koko kuvio on erikoinen näin kaupunkilaisen näkövinkkelistä.

Kummallisia kasoja siirrellään paikasta toiseen, säilötään tavaraa sinne tänne ja rahatkin on välillä yhteiset, välillä vaimon salatilillä.

Tuosta ei kyllä ymmärrä yhtään mitään.

Vierailija
112/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luo itsellesi oma tili, johon alat laittaa rahaa sivuun ja mieti eroa pari viikkoa tai kuukautta. Käske miestä masksamaan puolet yhteisistä laskuista. Jos asiat eivät muutu/olet valmis eroamaan, tee se.

Nuo salaiset tilit saattavat sitten erotilanteessa tulla ongelmallisiksi. Jos ne salaa osituksessa, voi homma muuttua petoksen puolelle.  Jos puolisolla on pienikin aavistus asiasta, tekee hän rikosilmoituksen. Poliisi pääsee sitten tutkimaan nämä tilit, lähettää vain kyselyt eri pankkiryhmittymiin.

Vierailija
113/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin juttu tämä oikein on, että miss kusettaa (tai edes yrittää kusettaa) raha-asioissa, ja puoliso jää miettimään, että onkohan tämä nyt ihan oikein?! Ei tietenkään ole oikein, ettei kunnioiteta puolisoa ja yhteistä taloutta ei hoideta reilusti!!!

Vierailija
114/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

plaaah, seuraava.... :D vai pitäiskö hakee popparit...hmm

Vierailija
115/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ekana mieleen, että mies petaa eroa, sitä ennen haluaa kartuttaa säästöjä itselleen, parantaa taloudellista tilannettaan.

Vierailija
116/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on pienituloinen, ja hänen miehensä on holtiton rahojensa kanssa. Ovat aivan ihana pari, naisen on vain pakko pitää jemmarahaa koska muuten mies tyhjentäisi naisen vähät rahat ruokaan heti kun on ensin itse humauttanut oman palkkansa harrastusvälineisiin, lisäravinteisiin, jne. Syöpä siinä sitten kaalisoppaa itsekin vain siksi että mies on holtiton rahan kanssa.

Mä olin naimisissa tuollaisen torven kanssa. Mikään puhe ei auttanut joten dumppasin miehen. En usko että tavat ovat paljon parantuneet tuosta.

Vierailija
117/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että maksat sitten voin puolet veroista, sun EI kuulu  maksaa penninjeniä enempää!

Vierailija
118/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mies myi tauluni suostumuksellani  ja kun kysyin rahoja, niin hän oli tuhlannut ne jo- 1000 e , mutta kuitenkin. Petos sekin.

Vierailija
119/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. 

Vierailija
120/127 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti olemassa luotettavia puolisoita joihin voi luottaa kuin peruskallioon mutta itse olen näin vanhimmiten nähnyt parhaaksi myös ns.turvata selustani ja nykyisen puolisoni kanssa meillä ei ole yhteistä tiliä ollenkaan, laskut maksetaan joko puoliksi tai jos toisella ei juuri sillä hetkellä ole rahaa, toinen maksaa. Ruokakaupassa käydään vuorotellen niin että kumpikin ostaa suunnilleen yhtä paljon ja usein. Isommat hankinnat maksetaan myös puoliksi.

Minulla on myös pari tiliä jolle säästän sen vähän mitä voin eikä hän tiedä näistä tileista eikä ole tarvetta tietääkään. Puoliso on holtittomampi rahankäytössään ja sössinyt nuorempana itselleen ulosotot jne. joita maksaa vielä hetken omistaan. Ei ole tarkka laskujen päivämääristä, minä olen. Yhteisistä laskuista pidän huolen että maksetaan ajallaan, hänen henkilökohtaisiin laskuihinsa en puutu mitenkään.

Hänellä on runsaasti hyviä ominaisuuksia, mutta niihin huonoihin kuuluu tämä rahankäyttö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä