Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petosyritys raha-asioissa avioliitossa, mitä mieltä tästä?

Vierailija
26.01.2017 |

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 18 vuotta, josta 14 vuotta naimisissa. Nyt ollaan myymässä yhteisomistuksessa olevaa juttua, kaupan arvo on 20000€. Ostajat ovat tuttujamme, ja oli puhe, että annan heille meidän tilinumeron. Kun otin asian tiimoilta yhteyttä, sain kuulla, että mies oli jo antanut numeron. Halusin tietää, minkä numeron hän oli antanut ja hämmennyin, kun kyseessä ei ollut kumpikaan yhteisistä tileistämme, vaan täysin outo numero. Meillä on siis yhteinen käyttötili ja lainanhoitotili. Lisäksi olen avannut netissä omalla nimelläni laskutilin, jonne palkkapäivinä siirrän rahaa ja pyöritän sieltä laskuliikennettä. Mies on kuvitellut, että se on jokin mun salainen tili, vaikka olen näyttänyt, että rahat ovat siellä maksimissaan puoli tuntia.

No, joulusiivousta tehdessäni löysin eräästä koristepurkista 400€! Sitten kun mies tuskaili tarvitsevansa rahaa johonkin, sanoin, että ota tuolta purkistasi. Meni ihan kiukkuiseksi, että niihin ei kosketa. Pian paljastui, että hän oli jo aikaisemmin avannut tilin, jonne mulla ei ole pääsyä, no ei siinä mitään. Mutta sitten kun aloin puhua lähestyvistä kaupoista, että maksetaan niistä rahoista sitten yksi pikkulaina pois, niin meni ihan pois tolaltaan ja sanoi, että ne rahat laitetaan ihan erikseen, eikä niihin kosketa! Kaupat tehdään nimenomaan siksi, että taloudellinen tilanne helpottaisi, joten sanoin, että maksetaan ensin pakolliset pois, ja jaetaan rahat sitten puoliksi. Ei näyttänyt tyytyväiseltä, mutta keskustelu jäi siihen. Nyt on sitten kuitenkin yrittämässä mulle tuollaista kuprua! On ihan hirveä olo... Sanoin ostajille, että annan toisen tilinumeron ja rahat maksetaan puoliksi. Tiedän, että se olen minä, joka joudun maksamaan omasta osuudestani ne pakolliset maksut, mutta saanpahan edes jotain itselleni. Mies kasvattakoon pankkitiliään...

Mitä itse tekisitte? Mä alan olla kurkkua myöten täynnä noita temppuja, koska ei tässä todellakaan ollut kaikki. Kaikkea en varmaan ole edes tajunnut vuosien varrella.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö no tuota. Varmaan ihan turha ehdottaa teille eroamista?

Vierailija
2/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö no tuota. Varmaan ihan turha ehdottaa teille eroamista?

Alan olla kieltämättä kypsä eroon. Tuntuu hirveältä, että mies on muuttunut tuollaiseksi. Enkä ole mikään lompakkoloinen, jos joku sellaista meinaa huudella. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala panna säästöön rahaa ja myydä yhteistä omaisuutta vaivihkaa : rahat omaan pusiin. Ja ota ero.

Vierailija
4/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole selustan turva tiliä esim. eron varalle?

Vierailija
5/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Eli sulle saa olla oma ylimääräinen tili mutta miehellä ei? Jospa mies haluaa jotain omaa jos tilit menee yhteiselle käyttötilille?

Vierailija
6/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et allekirjoita kauppakirjaa ellei puolet rahoista tule sulle.

Ehdotapa miehelle avioehtoa....

Vierailija
7/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Eli sulle saa olla oma ylimääräinen tili mutta miehellä ei? Jospa mies haluaa jotain omaa jos tilit menee yhteiselle käyttötilille?

Mulla EI ole omaa tiliä sanan varsinaisessa merkityksessä! Se on aputili, jonka avulla on helpompi pitää silmällä laskuasioita. Ja sekö sun mielestä oikeuttaa huijaamaan multa kymppitonnin? Ap

Vierailija
8/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et allekirjoita kauppakirjaa ellei puolet rahoista tule sulle.

Ehdotapa miehelle avioehtoa....

Vierailija
9/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette kauppakirja siitä ostosta ja kaupanteon yhteydessä kumpikin myyjä (sinä ja miehesi) antaa sen tilinumeron, jonne haluaa oman osuutensa siirrettäväksi. Suosittelen tekemään kaupan vaikka pankissa, kun kerran on luottamuspulaa, jotta menee varmasti oikein. Tuon hintainen omaisuus lienee jollain paperilla osoitettavissa, että se on kummankin nimissä, joten kumpikaan ei voi sitä yksin myydä.

Vierailija
10/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, kaupat on tehty jo aiemmin. Kyseessä on maatalouteen liittyvä kauppa, joten on ollut "viralliset valvojat" ja kaikki, koska nykyään tuollaisia ei tehdä noin vaan. Totta kai olimme kumpikin myyjäosapuolina. Tiedossa oli, että maksu tapahtuu silloin ja silloin. Saimme kumpikin myös omat myyntivoittoverolaskelmat.

Ap

Vierailija
11/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla EI ole omaa tiliä sanan varsinaisessa merkityksessä! Se on aputili, jonka avulla on helpompi pitää silmällä laskuasioita. Ja sekö sun mielestä oikeuttaa huijaamaan multa kymppitonnin? Ap

Täh? Miksi sinulla ei ole omaa tiliä? Kuinka 2000-luvun nainen voi alistua 1800-luvun käytäntöihin? Erityisesti silloin, jos puoliso on raha-asioissa epäluotettava, on erityisen tärkeää, että kummallakin puolisolla on oma tili. Yhteisten laskujen hoitamista varten voi kyllä olla sitten yhteinen tili lisäksi.

Vierailija
12/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kenen nimissä lainat ovat jotka halusit maksaa summalla jonka saatte? Eikai kaikki ole omissa nimissäsi?

Törkeä mies, hyvä kun olet alkanut seuraamaan tilannetta.

Itse tekisin siten, että hoidan vaan oman osuuteni maksuista ja alan turvata omaa tuelvaisuutttani ja pois tuollaisesta liitosta/suhteesta.

Vierailija
13/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pankkikin haluaa tositteen mistä rahat tulevat...

Vierailija
14/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom!! Kun maksat lainat niin maksa vain oma osuutesi ja siirrättw ne sitten miehen nimiin. Hoitakoon miten parhaaksi näkee. Hommaisin kaikesta huolimatta avioehdon mutta sitä ennen käydään omaisuus läpi eli se miehen salatili, jossa voi olla ties kuinka paljon rahaa. Sitten erotette sen jälkeen täysin raha-asianne.

Vinkkinä myös muille, että älkää ikinä koskaan menkö yhteisiin rahoihin! Paitsi toki jos elää toisen tuloilla niin ei ole vaihtoehtoja, mutta me itsenäiset naiset. Meilläkin täysin erilliset rahat, miehellä ulosottovelkaa jne. Ei tartte rahasta riidellä koskaan, kun ei edes yhdistä sitä taloutta.

Vierailija
15/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainat ovat yhteisiä. Mutta olen joutunut käyttämään Visaa, kun miehellä "ei ole ollut rahaa"! Voi helvetin paska!

Ap

Vierailija
16/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole varovainen nyt raha-asioissa, avaa oma tili ja siirrä sinne omaa rahaa, ja sitten pois tuollaisesta liitosta.

Vierailija
17/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuprun tekeminen on outo mutta ihmettelen miksi mies ei saa säästää purkkiin eikä pitää omaa tiliä? Aika kontrolloivalta vaikutat

Vierailija
18/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa säästää purkkiin ja pitää omaa tiliä, mutta miksi MUN pitää sen takia ostaa visalla bensaa tai ruokaa, ettei hän voi sitä ruokaa ostaa, vaan esittää rahatonta?  Ap

Vierailija
19/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksa visalaskusi pois teidän yhteiseltä laskutililtä. Jos löydät talosta käteistä, laita talteen. En tarkoita että tarvii varastaa, mutta laita talteen ettei katoa miehen kätköihin, voit sitten tarpeen tullen selvitä niillä teidän yhteisistä kuluista.

Yhtään et enää sitten usko ettei hänellä olisi rahaa. Jos kiukuttelee, sanot vaan ettet voi uskoa enää mitään mitä sanoo rahoista.

Uskomaton tyyppi. Äkkiä pois tuosta. En tiedä saako mistään selville paljonko sillä on rahoja jossain, että eron tullen menisi jako oikein.

Vierailija
20/127 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa säästää purkkiin ja pitää omaa tiliä, mutta miksi MUN pitää sen takia ostaa visalla bensaa tai ruokaa, ettei hän voi sitä ruokaa ostaa, vaan esittää rahatonta?  Ap

Ei tietenkään tarvi, älä nyt kuuntele noita huutelijoita. Miehesi on huijari m**kku, ja on käyttänyt sinua hyväksi varmaan vaikka kuinka kauan.

Ota vähän etäisyyttä ja mietipä taaksepäin kuinka monta kertaa hän on valittanut rahan puutetta. Mitähän hän on hankkinut niillä rahoilla?peittääkö jotain kallista pahetta, ryyppäämistä, pelivelkoja, naista? Sukanvarressa vai kurkusta alas?

Joka tapauksessa sinuna laittaisin lusikat jakoon jos mieheen ei voi yhtään luottaa. Tai siis laitoinkin, omani ryyppäsi ja oli kateissa viikonloput. Liitto ei kestä sitä että ei voi luottaa pätkääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän