Voi V&%¤, tämä terveellisesti syöminen on sitten hankalaa!!!!
Olen korjannut ruokavaliotakun tarkoitus on pudottaa vähän painoa ja päästä verensokerin kanssa siihen tilaan, ettei heilahduksia tulisi ja olo olisi kokoajan virkeä. Mun on pitänyt opetella koko satnan ruokakemia GI;GK, HK, jne jne
Nyt kuvittelin, että kun korvaan keitetyn perunan silä pirun terveellisellä porkkanalla, niin selviääkin, että se on keitettenynä suunnilleen yhtä sokerimyrkkyä kun peruna.
En jaksa enään, joku lantun jatkuva preskelu ei kiinnosta, kyllä siitä ruoan mausta pitäisi eden VÄHÄN pystyä nauttimaan. Ja ei en aio syödä jauhelihakastiketta, jossa peruna on korvattu raastetulla porkkanalla :(
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on käsittämättömiä stressin aiheita. Normaali kotiruoka ei lihota eikä tee vetämätöntä oloa, sitä pitää vain osata syödä KOHTUUDELLLA pieniä annoksia. Kyllä perunakin lihottaa, jos joka aterialla mättää kermaan tehtyä muusia kattilallisen!
Esim. minä olen 168 cm pitkä hoikka 59-kiloinen urheilullinen nainen ja söin eilen:
- aamupalaksi kaurapuuroa marjoilla, hillolla ja raejuustolla sekä kahvia runsaalla maidolla
- lounaaksi makaronilaatikkoa ja vihersalaattia sekä omenan, juomaksi vettä
- välipalaksi satsuman ja suklaaproteiinijuoman
- toiseksi välipalaksi pähkinöitä ja porkkanan
- päivälliseksi kanaa ja vihanneksia tomaattikastikkeessa sekä täysjyväpastaa
- iltapalaksi banaanin, marjoja, kauraa ja rahkaa
Näin syön suunnilleen joka päivä enkä ole koskaan ollut ylipainoinen tai edes pyöreä
Tämähän se onkin se ongelma, kun tuota normaalia kotiruokaa ei pysty syömään kohtuudella, koska se sisältää liikaa ja vääränlaisia hiilihydraatteja. MInä olen yrittänyt, yrittänyt ja yrittänyt, mutta kun sitä syömällä AINA repsahtaa syömään jotain todella tyhmää, koska se pitää yllä napostelun tarvetta ja pikkunälkää. Myöskin liian monta syömiskertaa mahtuu päivään, kaikkine välipaloineen. Verensokeri on jatkuvasti ylhäällä ja rytisemällä tulee alas jos ei ole sitä pientä välipalaa matkassa mukana. Tuossa mainitsemassasi mallissa syödään kuusi kertaa! Minulle se tarkoittaisi kahden päivän kaloreita ja siihen vielä mässyt päälle.
Kun opin syömään Optimal dietin mukaan, kalorien saanti jäi heti alle kahteen tuhanteen kilokaloriin. Syön siis noin kolme kertaa päivässä. Ei minulla ole aikaa koko ajan olla laittamassa ruokaa tai välipalaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen korjannut ruokavaliotakun tarkoitus on pudottaa vähän painoa ja päästä verensokerin kanssa siihen tilaan, ettei heilahduksia tulisi ja olo olisi kokoajan virkeä. Mun on pitänyt opetella koko satnan ruokakemia GI;GK, HK, jne jne
Nyt kuvittelin, että kun korvaan keitetyn perunan silä pirun terveellisellä porkkanalla, niin selviääkin, että se on keitettenynä suunnilleen yhtä sokerimyrkkyä kun peruna.
En jaksa enään, joku lantun jatkuva preskelu ei kiinnosta, kyllä siitä ruoan mausta pitäisi eden VÄHÄN pystyä nauttimaan. Ja ei en aio syödä jauhelihakastiketta, jossa peruna on korvattu raastetulla porkkanalla :(
Mitä hiton sokerimyrkkyä porkkana ja peruna nyt muka ovat? Mistä lähtien hiilarien syöminen on ollut epäterveellistä? Valtaosa makroravinteistahan on hyvä tulla nimenomaan hiilareista. 10-15 % riittää proteiiniksi ja 20-35 % rasvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunan sijaan kannattaa syödä täysjyvä/tummaa pastaa tai täysjyvä/tummaa riisiä. Sen takia, koska noissa on niitä hyviä (hitaita) hiilihydraatteja, jotka kaurapuuron tapaan hiljalleen vapauttavat energiaa sen sijaan että kaikki energia tulisi yhtenä ryöppynä (kuten perunassa ja vaaleassa pastassa/riisissä). Näin pysyy kylläisenä pidempään ja verensokeri ei heilahtele niin. Jos syöt leipää niin senkin kannattaisi olla täysjyvää.
Ihan huuhaata. Täysjyvä ei ole tavista kummoisempaa, pikemminkin huonompi. Kylläisenä pysyy rasvalla, ei hiilareilla.
Nikkeliallergikko saa oireita siitä pintajyvästä, jos se kasvi on kasvanut liikenteen lähellä. Siksi se kannattaa olla luomua, jos käyttää.
Niinpä. Luin aloituksen ja tilasin pizzan, suosittelen AP:llekin.